Jump to content
Annons

Saturator?


mietek

Recommended Posts

det senaste har jag blivit lite intresserad av sturationpluggar, speciellt nu när jag hittade PSP mixsaturator som var en fin liten sak.

Hur ställer ni er såna? va gör dom egentligen?

jag tycker det funkar rätt bra på livlösa virvlar, det hålelr dynamiken i styr och ger rätt bra ton men det känns som man tappar lite transient?

nån input?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Saturation" är oftast menat att försöka efterlikna den mjuka distorsion och kompression som man får när man överstyr ett band (som i rullbandspelare... 🙂 ). De flesta är nog överens om att pluggarna inte låter likadant som äkta vara, men det spelar egentligen ingen roll - så länge det låter bra och ger en färgning som man gillar.

En riktig höjdare när det gäller sådant, tycker jag att Vintage Warmer (också från PSP) är. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

madscientist (oregistrerad)

Nån som är kalas om man kör Pro Tools är ju Massey TapeHead... Använder den fan på varje kanal 🙂.... absolut värd att köpa!

Link to comment
Dela på andra sajter

madscientist (oregistrerad)

Nån som är kalas om man kör Pro Tools är ju Massey TapeHead... Använder den fan på varje kanal 🙂.... absolut värd att köpa!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag har vintagewarmer som jag använder på mycket. Har även masseypluggarna till mitt LE.

men jag undrar mest var de GÖR, för visst det LÅTER ju jättebra verkligen, men om man lyssnar noga känns det som man tappar lite av attacken, de ger fin färgning, och fin kontroll över dynamiken men som sagt det känns lite flytande och ihåligt om ni förstår vad jag menar. precis som när man krossar transienter

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...