Jump to content
Annons

trög dator


mikejanzzon

Recommended Posts

hej! jag har funderat på om man ska uppgradera datorn fram över. program jag jobbar med är cubase och reason. när man har spelat in ett antal spår och lagt på lite effekter så pallar inte datorn av det det börgar hacka och ha sig. jag undrar vad man skall göra byta processor eller öka på ram minnet? är det nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror oxå lite på vad du gör i Cubase oxå. Använder du mest virtuella synthar? Spelar du in audio mest? T.ex VST och VSTi tar mycket på processorn och om du använder samplare så går det åt mycket ram.

Redigerat av AssOwL™
Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör, vid lägsta latency ca 1-3ms, kunna köra runt 150 spår med runt 300 tunga pluggar typ Waves R eller liknande. Annars kan du nog byta upp dig.

Hah! Vad är det för pluttiga lofi-arr du pysslar med? Man måste ha minst tusen spår, med minst en miljard pluggar, annars kan man lika gärna spela in sin musik med mobiltelefonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör, vid lägsta latency ca 1-3ms, kunna köra runt 150 spår med runt 300 tunga pluggar typ Waves R eller liknande. Annars kan du nog byta upp dig.

Hah! Vad är det för pluttiga lofi-arr du pysslar med? Man måste ha minst tusen spår, med minst en miljard pluggar, annars kan man lika gärna spela in sin musik med mobiltelefonen.

Hah! Vad är det för pluttiga lofi-arr du pysslar med? Man måste ha minst en triljon surroundspår i 50.1, med minst en triljard pluggar, köra 1048576 bitar i 192 000 000 Giggahz med en latency på minus en timme, så det blir inspelat INNAN man ens gjort riffet, annars kan man lika gärna spela in sin musik med miniräknaren. 😉

Man undrar ju vad Robert Von Daimlen sitter på för studio!

🙁😄

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...