Impey Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Jag får ofta hack i mina låtar när jag ska mixa/mastra dom i Cubase. Jag gör beatsen i Reason och använder Rewire till cubase för att kunna använda effekter osv på mina ljud. Men det är svårt att mixa osv när ljudet börjar hacka, när jag använder för många kanaler(ca 10)(5 olika i stereo) och när jag lagt kompressor, eq och limiter plus något annat på varje kanal. Är det nåt jag kan göra för att få hacken att minska eller få bort dom helt?
Claes Holmerup Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Maskinen kanske inte orkar driva allt med den latency-inställning du har. Testa att öka latency, så tror jag att du kommer att bli glad... 😳
Impey Posted January 29, 2004 Author Posted January 29, 2004 Testa att öka latency, så tror jag att du kommer att bli glad... 😳 vart göra jag det?
Claes Holmerup Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 Det är någonstans i audioinställningarna, men jag kommer inte ihåg så här på rak arm... Kolla i "Getting Started"-manualen och leta efter latency i registret, så ska du nog hitta rätt.
wollibolli Posted January 29, 2004 Posted January 29, 2004 (edited) https://www.studio.se/index.php?showtopic=358&hl=latency Edited January 29, 2004 by wollibolli
Recommended Posts