Jump to content
Annons

Logic 8 / Logic Studio släppt

superjudge

Recommended Posts

Nu blir jag säkert bannad för att jag frågar detta men laugh.gif nu när dom inte använder hårdvarulås längre, då bör det bara vara en tidsfråga innan nya Pro finns på internets bakgator, precis som Express gjort sedan länge?

Sen när, har en dongle hindrat program-crackare?

Det är ju bara att kolla runt på nätet så hittar du massor av program som använder en dongle som är "knäckta"...

Sen tjänar dom nog på att det blir fler Mac användare i det långa loppet...

Donglar gör det såklart inte omöjligt, men rejält mycket svårare. Jag spenderade ganska mycket tid med att reda ut detta för ett år sen när jag bestämde mej för att jag vill ha Pro, köpt eller inte. Jag hittade in på de mest obskyra sidor du kan tänka dej, där diskussionen gick att XS-key är en av de mest svårknäckta donglarna som finns - såklart inte omöjlig, men ingen pallar lägga all den tid som krävs för att knäcka. Detta var som sagt för ett år sen, vet inte hur läget ser ut idag, kanske någon har lyckats.

Javisst vill dom sälja datorer, att få in blivande professionella datormusiker på Mac är såklart viktigt för dom - kan dom "erbjuda" ett fungerande Logic Pro crackat till nybörjare så ger det naturligtvis massa tillbaka.

Frågan är bara vad dom ska med Express till då.

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 171
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Nu har dom fan fått fnatt. Nu har dom sänkt priset igen 😉 Till 4 694 SEK (inkl. moms)....

Nu måste det bli rusning....

Edit: Iiiiii, va fan. Vad har Apple i siktet egentligen? Jag har aldrig sett nån större prissänkning någon gång.

Redigerat av Sonefors
Dela på andra sajter

Den gamla 50%-iga studentrabatten tycks vara ett minne blott. Numera får studenter mäktiga 10% rabatt istället. Inte ett lika givet köp längre.

roligt med folk som tittar mer på rabatten än på priset man får betala 😉

fan första gången man blivit sugen på att skaffa mac faktiskt

muchos nice gränssnitt

fan jag skulle trivas!

Dela på andra sajter

Nu har dom fan fått fnatt. Nu har dom sänkt priset igen 😉 Till 4 694 SEK (inkl. moms)....

Nu måste det bli rusning....

Edit: Iiiiii, va fan. Vad har Apple i siktet egentligen? Jag har aldrig sett nån större prissänkning någon gång.

De kanske släpper Logic 8 Pro(ducer) om en vecka som ett dyrare alternativ till Logic 8 Studio... 😉

Dela på andra sajter

Är det inte oxå så att det har varit ett ruskigt överpris på Logic tidigare? Det fungerar ju bra, för nu tycker alla att det är sketabilligt...

ok, flama mig inte, för nu kanske det är det man får "mest för pengarna", men det var det definitivt inte innan...

Dela på andra sajter

Den gamla 50%-iga studentrabatten tycks vara ett minne blott. Numera får studenter mäktiga 10% rabatt istället. Inte ett lika givet köp längre.

roligt med folk som tittar mer på rabatten än på priset man får betala 🙂

Jag tittar mer på priset man får betala, eller rättare sagt på prissänkningen. För min del kostade logic (i sverige) tidigare 5000 (eller 6500, ett tag, lite beroende på vem man frågar). nu kostar det 4200. En prissänkning, men knappast så stor att den på egen hand flyttar logic från "inte köp" till "givet köp"-kategorin - vilket den nog kan göra för alla som tidigare tvingats betala 10000 och nu betalar 4700...

Redigerat av SMonk
Dela på andra sajter

En sak som jag inte riktigt fått klarhet i är

I requirements står det att PCIe , USB , Firewire stödjs men inget om PCI vilket jag tror många har i sina G5:or

Någon som vet ?

Det låter lite oroväckande för de som har lite äldre G5:or.

Tur att man har en G5:a med PCIe 🙂

Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
En sak som jag inte riktigt fått klarhet i är

I requirements står det att PCIe , USB , Firewire stödjs men inget om PCI vilket jag tror många har i sina G5:or

Någon som vet ?

Det låter lite oroväckande för de som har lite äldre G5:or.

Tur att man har en G5:a med PCIe :rolleyes:

Nu blir jag jävligt orolig eftersom jag sitter på en äldre G5 och ett motu 424system, PCI-x... tror jag...?

Redigerat av Elof
Dela på andra sajter

Jag kanske är dum eller något men vad skilljer Logic Pro från Logic Studio?

Jag är påväg att köpa mac och har då kollat in Logic Pro 7 som skulle kosta mig 6.500 (studentrabatt) och nu kostar Logic Studio 4700...

Vad är egentligen skillnaden? Innehåller Logic Studio Logic Pro 8?

Okey... me is no smart... men snälla svara?

Dela på andra sajter

Logic Studio är programpaketet som innehåller Logic Pro 8, Main Stage, Soundtrack Pro 2, Waveburner, Quicktime Pro och Compressor.

En liten följdfråga:

Blir det kanske ännu billigare då om man bara vill ha Logic Pro 8?

Dela på andra sajter

Logic Studio är programpaketet som innehåller Logic Pro 8, Main Stage, Soundtrack Pro 2, Waveburner, Quicktime Pro och Compressor.

En liten följdfråga:

Blir det kanske ännu billigare då om man bara vill ha Logic Pro 8?

Nej, för det går inte att köpa separat. Men det är ju fortfarande mycket billigare än tidigare trots att du får mycket mer.

Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
En liten sidofråga bara, vet någon när de tänker komma med nya operativsystemet?

Tjaop, hade bra och tack!

Nästa månad...

Dela på andra sajter

Det här med att "distributed computing" funkar även på audio units (effekter, men inte instrument), är det nytt? För visst var det väl så förut att det bara funkade med logics inbyggda effekter?

jag ser en hel stapel med mac minis framför mig...

Dela på andra sajter

Det här med att "distributed computing" funkar även på audio units (effekter, men inte instrument), är det nytt? För visst var det väl så förut att det bara funkade med logics inbyggda effekter?

jag ser en hel stapel med mac minis framför mig...

Precis, förut gällde det inte pluggar från tredjepartstillverkare, men det gör det nu!

Dela på andra sajter

Jag känner mig lurad och otroligt missnöjd!!!!

Köpte mitt ex av Logic pro 7 i början av juli fullpris och skall nu behöva uppgradera för ca 2000kr för att jag köpte en månad för tidigt!

Jag hoppas att det är många fler än mig som känner sig lurade och att de kommer att klaga hos Apple så att de måste erbjuda oss som missade fria uppdateringen med några veckor en bra deal.

Logic Pro 7 kostade ca 10000kr fullpris och 6500kr för studerande, sedan kommer uppdateringen på ca 2000kr på det.

Det är alltså mer än dubbelt så dyrt som den nya Logic Studio som kostar ca 4800kr, det är ju hutlöst respektlöst mot oss som köpt någon månad för tidigt!

De borde erbjuda alla som köpt Logic Pro 7 för ett halvår sedan en gratis uppgradering för att visa respekt mot dessa kunder, punkt slut!

Skulle inte prissänkningen ägt rum skulle jag väl kunna acceptera att uppgraderingen skulle kosta men inte när man behöver betala mer än dubbelt så mycket som de nya kunderna.

hoppas att de blir stämda ordentligt i USA så att de fattar vad kundvård är på Apple!!!

😄

Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Köpte mitt ex av Logic pro 7 i början av juli fullpris och skall nu behöva uppgradera för ca 2000kr för att jag köpte en månad för tidigt!

Jag hoppas att det är många fler än mig som känner sig lurade och att de kommer att klaga hos Apple så att de måste erbjuda oss som missade fria uppdateringen med några veckor en bra deal.

Logic Pro 7 kostade ca 10000kr fullpris och 6500kr för studerande, sedan kommer uppdateringen på ca 2000kr på det.

Det är alltså mer än dubbelt så dyrt som den nya Logic Studio som kostar ca 4800kr, det är ju hutlöst respektlöst mot oss som köpt någon månad för tidigt!

De borde erbjuda alla som köpt Logic Pro 7 för ett halvår sedan en gratis uppgradering för att visa respekt mot dessa kunder, punkt slut!

Skulle inte prissänkningen ägt rum skulle jag väl kunna acceptera att uppgraderingen skulle kosta men inte när man behöver betala mer än dubbelt så mycket som de nya kunderna.

hoppas att de blir stämda ordentligt i USA så att de fattar vad kundvård är på Apple!!!

😄

Men hallå, vakna upp och lukta på kaffet! Elektronik och datorteknik går ned i pris hela tiden, ingen är garderad när prissänkningarna kommer. Att Logic snart skulle uppdateras stod dock ganska klart.

Att prissänkningen blev så kraftig beror också på att dollarn har rasat senaste året. Knappast något du kan lasta Apple för.

Men släng iväg ett mail så kanske du får en specialdeal.

Dela på andra sajter

😄

Att Logic skulle uppdateras med en ny version har varit på tapeten länge, är väl nästan tre år sen sjuan kom? Borde med andra ord inte komma som en gigantisk överraskning. Nya mjukvaror kommer, inga konstigheter med det.

Sen förstår jag inte hur folk kan vara så arga för att priset har sänkts, det blir ju billigare för dig nu än om dom inte sänkt det. Är du så egoistisk att du gärna betalat 3000 kronor för en uppgradering istället för 1800 av den enda anledningen att det ska bli dyrare för alla andra?

Dela på andra sajter

Det finns väl iofs lagar (även i USA) mot prisdumpning, dvs att ett stort företag säljer något (t ex en perifer produkt som ett musikprogram är för en stor datortillverkare) med förlust för att konkurrera ut mindre företag som inte har sådana resurser att de har råd att följa med prissänkningen för att deras konkurrerande musikprogram är deras huvudprodukt. Skulle möjligen kunna tillämpas, men det är ytterst tveksamt.

Att bara sänka priserna kan man dock knappast bli stämd för ens i amerikaland.

Dela på andra sajter

Hallo Mr Tiny Terror ,lämna grabben ifred!

Klart han måste få ventilera sin illska. Det är ändå rätt mycket pengar han torskar. Inte kul.

Men han förlorar ju ingenting på att andra får det billigare. Det är inte ett nollsummespel.

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nu förstår jag överhuvudtaget inte vad ni pratar om tycker ni att det är ok och att folk får skylla sig själva att dom betalade 5000 spänn för mycket? Är det här OK affärs moral tycker ni verkligen det? Tänk dig själv du köper Logic Pro 7 för 10 000 spänn den sista Juli i år och får reda på ungefär en och en halv månad senare att du har pröjsat 5000 för mycket samt att du får pröjsa för uppgraderingen till nästa som den som köpte nån dag senare får gratis. Jo det är ju klart som fan det ska man ju bara ta typ bita ihop eller?

Skitsnack det här är helt enkelt bara ruttet man kan undra vad min Mac mini kostar i nästa vecka ska det priset oxå halveras lagom som jag får den. Ett seriöst företag som månar om sina kunder infar lite om vad som är på gång.

Jag kan informera om att när jag beställde Mac minin och Pro 7:an (Pro 7:an kom idag föresten) så stod det ungefär lika lång process och leveranstid på båda beställningarna. Men fan nästa dag typ nån dag innan nysläppet då jäklar smackade det till i mejlen tjoho mjukvaran är redan skickad men datorn kommer i nästa vecka typ senast den 18:e eller nåt. Jag tolkar det som att nu jävlar skickar vi ut det sista skräpet mens det går. Verkligen ingen förtroendeingivande första bild av apple. Man kan säga att det gifter sig inte i mixen för fem öre. Men jag är väl bara en märklig person som känner solidaritet med andra, för mig är det dessvärre ett naturligt tillstånd.

Göran

Dela på andra sajter

Klart han måste få ventilera sin illska. Det är ändå rätt mycket pengar han torskar. Inte kul.

Han förlorar inget, uppgraderingen är ju billigare för honom med. Förövrigt är det lågt av dig att använda öknamn. Kalla mig Phobos eller Emil.

Dela på andra sajter

Han förlorar inget, uppgraderingen är ju billigare för honom med. Förövrigt är det lågt av dig att använda öknamn. Kalla mig Phobos eller Emil.

Ja, ja!

Dela på andra sajter

Jag kan informera om att när jag beställde Mac minin och Pro 7:an (Pro 7:an kom idag föresten) så stod det ungefär lika lång process och leveranstid på båda beställningarna. Men fan nästa dag typ nån dag innan nysläppet då jäklar smackade det till i mejlen tjoho mjukvaran är redan skickad men datorn kommer i nästa vecka typ senast den 18:e eller nåt. Jag tolkar det som att nu jävlar skickar vi ut det sista skräpet mens det går. Verkligen ingen förtroendeingivande första bild av apple. Man kan säga att det gifter sig inte i mixen för fem öre. Men jag är väl bara en märklig person som känner solidaritet med andra, för mig är det dessvärre ett naturligt tillstånd.

Göran

Om du låtit bli att öppna pro7-lådan bör du kunna skicka tillbaka den. konsumentköpslag och sånt. (förutsatt att du köpte den som konsument, och inte som företagare alltså)

Din mac mini kommer vara billigare om ett halvår. Det är sånt du får leva med.

Redigerat av SMonk
Dela på andra sajter

Phobos! nej jag är inte egoistisk, men eftersom jag är drabbad så har jag väl rätt att känna mig kränkt eller?

Frågan är ju nu vem är egoistisk? någon som inte kan känna medlidande med andra dvs mig och alla andra som betalat hutlöst mycket mer än de nya kunderna och att dessutom behöva betala 2000kr för en uppgradering när man precis köpt Logic Pro 7? det blir ca 12000kr.

Eller någon som känner medlidande med andra som känner sig kränkta dvs mig och dem som är drabbade!

Det är väl klart att jag fattar att de skulle släppa en ny uppdatering, men som alla som väntat flera år så har man ju nästan slutat att hoppas, plus att det var en konstig tidpunkt att släppa det nu och inte på någon mässa tex Namm eller Frankfurt.

Det jag menar med mitt inlägg är ju bara att Apple kanske kunde tänka på oss som är befintliga kunder och som dessutom köpt Logic pro 7 alldeles nyligen.

Jag kan ju glädjas med dem som köper den nya verionen för under halva priset, det tar jag ej ifrån dem, eller de som har en gammal version som uppgraderar för 2000kr och känner sig nöjda.

Jag undrar bara varför Apple inte bryr sig om sina kunder och varför vi som nylige köpt Logic Pro 7 skall behöva betala för uppdateringen.

De borde ju ha specialpris för dem som köpt Logic Pro 7 under 2007 enl mig.

Vem är egoistisk?

Hoppas att det finns någon där ute som inte tycker att mitt inlägg är egoistiskt eller konstigt?

😠

Redigerat av leaf
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.