Jump to content
Annons

Sång till We will rock you?


smarre

Recommended Posts

Tja

Jag är en kille som spelar in låtar i cubase och ska nu spela in We will rock you med Queen. Men i refrengen så låter det så mäktigt. Liksom att det är flera och så.. som en "hockeykör".

Men hur ska jag få mitt att låta lika bra som den låten?

Någon bra effekt/effekter eller några tips?

Någon som man kan kontakta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Någon som man kan kontakta?

Om det finns ett hockey- eller fotbollslag med en hejaklack där du bor så kanske det inte är omöjligt att få dom att ställa upp på refrängen. Då får du ju en riktig hockeykör! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika bra som i originalet? Du får återuppliva Freddie Mercury i så fall... :rolleyes:

Nåja - som andra har sagt, så får du sjunga in flera tagningar - alltså inte bara kopiera till flera spår som sedan spelas upp samtidigt eller köra någon plugg. Då låter det nämligen inte på samma sätt som om du gör flera inspelningar.

Med exempelvis Melodyne kan du sedan ändra formanter på en del av spåren och pitch på några - så kan du få de olika spåren att låta som fler olika röster i stället för att det blir exakt samma röst på alla. Lägg gärna också lite olika eq på spåren och flytta en del i tid...

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna gratispluggen kan kanske också vara värd att experimentera med när det gäller pitchändringar. Har inte testat den själv, men det ser ju riktigt intressant ut... 😉
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...