Jump to content
Annons

Universal Binary VST?


Murdock

Recommended Posts

Hallå hallå

Jag satt precis med fingret på musknappen för att köpa FXpansions VST->RTAS adapter när en hemsk tanke slog mig. Huvudanledningen till köpet var främst att jag ville ha SSL's gratisversion av SSL Listen Mic, sedan skulle jag väl hitta andra roliga VST-grejer antog jag. Nu råkar det vara så att jag köpt en av de nya iMacarna och därmed sitter på intel. Min förra dator körde PPC och sålunda har jag inte brytt mig vilken version saker och ting varit. På SSL's hemsida stod det då mycket riktigt att de inte skulle släppa Listen Mic i UB. Stor besvikelse inträdde...

Nu är min fråga alltså, finns det någon anledning att skaffa FXpansion egentligen? Jag har noll koll på hur mycket VST som finns i Universal Binary eftersom jag kört uteslutande RTAS i åratal nu. Jag vågade anta att det skulle finnas bra grejer i VST-format i allmänhet men vågar inte anta att det dessutom finns i Universal Binary.

Någon som är i samma situation kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jao det var ju gratispluggarna jag var ute efter. Hade jag råd att köpa hade jag köpt RTAS direkt helt enkelt. 🙂

65 effekter och 19 instrument totalt är resultatet på KVR, satt precis och sökte innan jag kollade tråden faktiskt. Tja.. det är ju mycket för kostnaden av FXpansion men minst hälften såg ut att vara skit direkt, resten.. ja fan vet, det blir lite grisen i säcken. OM jag då inte piratar FXpansion till min PPC Powerbook och testar alla pluggar där först innan jag bestämmer mig vilket är ett helvetes massa testande och lite därför jag frågade om någon tagit ställning till det här innan mig. =]

[edit] Jag har inte riktigt våga tänka på Rosetta än eftersom jag hört en del om prestandaproblem. Hur funkar det, kan man använda det på en plugin helt enkelt eller måste hela Pro Tools gå genom emulatorn?

Redigerat av Murdock
Link to comment
Dela på andra sajter

men mycket fint finns... tremolo, fuzz, pingpong delay (även om det ser inte alls kul ut), multiband compressor, fromage och vinyl från effekt sida är inte illa.

instrumenter: bara crystal är värt, sen har du clavion...

visst, inte mycket, men det kommer säkert mera.

samma sökning innan sommar var MYCKET värre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...