Jump to content
Annons

Göra alla parts lika långa?


ponkass

Recommended Posts

Annons
Hur gör man i Cubase SX 2 för att göra alla sina parts eller events lika långa? T.ex mellan locaters. I Protools är det inga problem, men inte lyckats hitta rätt i Cubase

Helpen.. 🙂 el...

För lika långa Events: Midi > Functions > Fixed Lengths

i Partsen så drar du bara med musen nere i hörnet till önskad längd.

Redigerat av Starion
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack.. men det var inte så jag menade.

Säg att jag gör en inpelning. Med Audio spår. Spåren punchas in och ut på olika ställen.

Nu måste jag exportera allt som en OMF för att kunna få in det i Pro-tools, och då underlättar det om alla spåren är lika långa. Hoppas det blev tydligare nu

Link to comment
Dela på andra sajter

måste man sitta och rita varenda spår och se till att det börjar exakt samtidigt?.. kan man välja att börja rita vid locaters?

tja det kan du väl. Hur många spår har du? Börja vid locaters och rita till spåret börjar som disco sa och sedan; klistra, eller om det är för långt; klipp. Missförstår vi dig? Det låter lite underligt. Ett "spår" är ju ett midi eller audiospår: Detta spår kan du ju klistra ihop. Om du spelat i t e x sång på tre olika ställen på spåret så kan du ju klistra ihop dessa til en lång remsa. Eller vad menar du med spår? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kul det här med och förklara.. kommer nog aldrig bli nån lärare.

Jag skrev rita varenda spår men menar naturligtvis part.

Kan man på något sätt börja rita där locaters börjar eller måste man sätta startpunkten manuellt? Kan bli trixit och få det rätt exakt på frames nivå

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...