Jump to content
Annons

Söker modell på Stevie Wonders mikrofon


Rix

Recommended Posts

Annons

Jag kapar tråden lite och kommenterar Stevie på Youtube.

Det där klippet är bland mina absoluta favoriter. Det återkallar en svunnen tid. Inte bara musikalisk kvalitete utan även tempot i TV-produktioner och samhället. När uppträdde en selfmade artist i ett barnprogram senast? Live? Och som dessutom sträckte ut rejält och jammade i uppåt sju minuter. Kanske försvann det när vi fick flera kanaler och fjärrkontroll...

Saker fick liksom ta sin tid. Idag är det klipp/klipp/klipp eller möjligen fade när det börjar svänga... Jag har inget emot snabbt tempo alls, men tänk om någon ibland kunde sträcka ut som Stevie i t.ex. Allsång på Skansen, Söndagsöppet eller liknande program. Det skulle nog inte funka, folk hade blivit galna om det groovades tre fyra minuter, men lek med tanken...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kapar tråden lite och kommenterar Stevie på Youtube.

Det där klippet är bland mina absoluta favoriter. Det återkallar en svunnen tid. Inte bara musikalisk kvalitete utan även tempot i TV-produktioner och samhället. När uppträdde en selfmade artist i ett barnprogram senast? Live? Och som dessutom sträckte ut rejält och jammade i uppåt sju minuter. Kanske försvann det när vi fick flera kanaler och fjärrkontroll...

Saker fick liksom ta sin tid. Idag är det klipp/klipp/klipp eller möjligen fade när det börjar svänga... Jag har inget emot snabbt tempo alls, men tänk om någon ibland kunde sträcka ut som Stevie i t.ex. Allsång på Skansen, Söndagsöppet eller liknande program. Det skulle nog inte funka, folk hade blivit galna om det groovades tre fyra minuter, men lek med tanken...

😄

Ja precis.. Håller med dig.. Har blivit så förbannat stressat allting 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt bra klipp!

F*n va cool Stevie ser ut!

Saxofonistens hår, mustage och skjorta vill jag ha! he

Tänkte på att det är fortfarande samma musikprylar som gäller än idag! (för vissa)

Coolt med slap bandekot i slutet på guran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...