Jump to content
Annons

Waveeditor för Mac?


ozric

Recommended Posts

Hallojs

Jag sitter och tänker på gamla goda dagar då jag hängde i källaren med min polare Sound Forge. Han kunde pitcha vågformer utan dess like han. Och göra en massa andra roliga saker. Finns det något liknande program för Mac?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tackar ödmjukast. KAN vara det snabbaste svaret jag någonsin fått på ett forum 😊

Nemas problemas 🙂

Sen finns ju även Audacity som är gratis. Inte lika avancerat, men några grejer kan man iaf göra med programmet.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns ju också Logic Express,

Tilläggas kan sägas att Adobe slängde på ett nytt interface på Cool Edit när det köpte upp det men gjorde ingenting mer så att släktskapet med Soundbooth sträcker sig inte längre än att de har samma familjnamn

Redigerat av Marky
Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, de gjorde ganska mycket mer med Audition än att lägga på ett nytt gränssnitt. Fasvisnignen, spektrogrammet, brusreduceringen begränsad till frekvensområden, automatiseringsstöd, asio, audio scrub med mera, är saker i alla fall jag både använder och tycker är välkomna nyheter. Ska ju också tilläggas att Jason Levine från Syntrillium Software (som gjorde Cool Edit) fortfarande är involverad i Audition.

EDIT: Ett praktiskt exempel på vad som går att göra sedan det blev Audition:

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=639095

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...