Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2008


Recommended Posts

Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen.

Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening.

//Anders

Jo, limitern fick verkligen tre minuters slavarbete där...

Sanna Nielsen var bäst ikväll och jag tycker KillwithSkill inte förstår sig på sång 🙂

Jag var iväg och hann inte lyssna på låtarna i förväg, så jag bänkade mig - i likhet med resten av befolkningen - kl 20 för att titta på spektaklet, trots allt... 🙂 Luuk och resten av "underhållningen" var lika irriterande som vanligt, så det är en väldig tur att man har en Mute-knapp på fjärren, så att man slipper skiten. Halva programmet hade kunnat strykas helt. 😉

Sanna Nielsen var bäst och hade bäst låt, helt utan tvekan - men hennes symaskinsvibrato gillar jag inte. För mycket Celine Dion över låten (inklusive vibratot, som jag inte gillar hos Celine heller), och Sanna har en bra bit kvar till den klassen - men ändå...

Bröderna Rongedal är j-t duktiga och de framförde sin låt både proffsigt och med känsla, men låten var ju en ganska trist sak. Hade de haft en bättre låt, så hade det varit en annan femma, men jag måste säga att jag bara tyckte att det fanns ett bidrag som var någonting alls - och det var Sanna Nielsen. Med viss tvekan även Rongedals låt, men övriga 6 bidrag var sämre än det mesta man hör här i forumet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 364
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Då vart det dax att ta fram spannen och kräkas lite denna Lördag oxå..

ÄR D 😎 ETTA verkligen det bästa Sverige har att visa upp musikaliskt?!?

Man skäms ju som Svensk att skicka nått av detta som hitintills visats upp dessa 2 Lördagar 🙁

Jag vill minnas förra årets festival att de svenska deltävlingarna var ju faktiskt bra i jämförelse med finalen, så därför gick taktiskt min röst till Andra Generationen... 😉

Att årets låtar är bättre än förra gör dom inte med automatik bra men, kul att du hittat nått att rösta på 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ungefär vad jag tänkte också. Lasse Lindh kändes som han viskade och jag satt bara och väntade på att han skulle ta i.

bröderna Rongedahl var iallafall bra.

Jo dom är ju proffsiga som vanligt. Dock störde jag mig på att låten va en blandning av Mikas "Grace Kelly" och Scissor Sisters "I dont feel like dancing". Men det kanske bara va jag som tyckte så 😉

Tänkte precis likadant, så du var inte ensam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Carola/Johnson inte gick vidare känns nästan genomtänkt. De kommer gå till final och sedan vinna hela skiten.

Håller med om att Rongedahl hade sneglat väl mycket på mika/scissor sister men låten var helt ok. De gick vidare. nog så.

Förutom det verkar det som att svensk schlager, eller svensk schlagerjuryuttagning ska man nog säga, går mer och mer emot benelux/balkan. Att vi plötsligt gillar mintgröna kläder med glitter och pajasar som heter nånting med kebab är ett steg låååångt bakåt.

Tacka vet jag länder som är förutsägbara. Irland, en ballad. Eller Österrike, varifrån det oftast kommer en rolig gubbe med roliga kläder som sjunger om dans, party, happy people och att alla borde komma överrens.

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

ungefär vad jag tänkte också. Lasse Lindh kändes som han viskade och jag satt bara och väntade på att han skulle ta i.

bröderna Rongedahl var iallafall bra.

Jo dom är ju proffsiga som vanligt. Dock störde jag mig på att låten va en blandning av Mikas "Grace Kelly" och Scissor Sisters "I dont feel like dancing". Men det kanske bara va jag som tyckte så 🙁

Tänkte precis likadant, så du var inte ensam.

Godmorgon, doggen vaknade och då är det bara att kliva upp. Ahh..kunde inte komma på vilka låtar den påminde om..nu när jag vet så måste jag ändå säga att det var en befriande "stöld", ovanligt bra arrat framträdande för att vara i dom här sammanhangen.

När det gäller Lasse Lindh så lät det som att han hade problem med andningen, framförallt i dom första takterna 😉

Nu ska jag ta och rösta på en lite viktigare festival istället.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag ta och rösta på en lite viktigare festival istället.. 😉

det är bra, hoppas fler röstar för i dag (söndag är sista dagen att rösta) ni har länken nedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på det där med stulna låtar...

Versen: http://www.youtube.com/watch?v=a6mHI0fjWY8

Refr:

Har några till till på lager. Får bli sen. Nu blir det krana moneybrother.. *urk* fast det är ändå bättre än det vi hörde ikväll på TV

vilken låt tänkte du på? missade några låtar i går.

tyckte sannas refräng lät lite bekant men jag är inte säker. tänkte på denna:

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Att Carola/Johnson inte gick vidare känns nästan genomtänkt. De kommer gå till final och sedan vinna hela skiten.

Men då måste dom göra något radikalt med låten. Någon undrade var G-sson var. Han borde dyka upp nu och hjälpa "Androla". Men det är ett kännt fenomen detta att Carola lysnar inte på andra. Den läxan har i alla fall Bert Karlsson lärt sig.

Håller med om att Rongedahl hade sneglat väl mycket på mika/scissor sister men låten var helt ok. De gick vidare. nog så.

Förutom det verkar det som att svensk schlager, eller svensk schlagerjuryuttagning ska man nog säga, går mer och mer emot benelux/balkan. Att vi plötsligt gillar mintgröna kläder med glitter och pajasar som heter nånting med kebab är ett steg låååångt bakåt.

Tacka vet jag länder som är förutsägbara. Irland, en ballad. Eller Österrike, varifrån det oftast kommer en rolig gubbe med roliga kläder som sjunger om dans, party, happy people och att alla borde komma överrens.

Instämmer! Instämmer! Instämmer! Instämmer!

Gubben i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger det igen som förr...inget program för musiker som har lite stolthet kvar.

Ingen sk tävling längre.Bara show

I dag räcker det med att ha en gammal Lewin fr -59 på väggen & spy ut lite ångest.

Sikken ankdamm 😆

Stulna slingor dessutom på Olas låt, från John irländare

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju ganska uppenbart att om du vill vara med i nästa års festival så kommer du lättast med om du satsar på hårdrock , etno eller liknande uddare stilar.

rent teoretiskt (jag gissar lite):

om det kommer in 3000 bidrag så kanske 2000 är schlager låtar och sen 100 etno, 100 hårdrock osv. det blir ju mindre att konkurera med om du kör på de uddare grejerna iom att det kvoteras in några sådana i varje tävling för att det ska bli bredd på bidragen.

tänk på det till nästa festival. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"rent teoretiskt (jag gissar lite):

om det kommer in 3000 bidrag så kanske 2000 är schlager låtar och sen 100 etno, 100 hårdrock osv. det blir ju mindre att konkurera med om du kör på de uddare grejerna iom att det kvoteras in några sådana i varje tävling för att det ska bli bredd på bidragen.

"

Intressant tanke "sixties".

Men dessutom tror jag att de material som "dom" väljer bland, är i stort sett färdigt. Låt, arr och artist är färdigt för uppspelning.

Är man ensam låtskrivare så måste man ha lite mer "resurser" än vanligt. En artist som vill ge 100%. Och musiker. Och studio tid. Dessutom är det ingen garanti för att man kommer med.

Vänligen

Gubben i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen.

Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening.

//Anders

Har de rätt att göra ändringar i arrangemanget till Andra chansen? Och sedan igen, för att bara vinna i Globen?

Det jag tyckte var sämst med låten var att musiken inte hade någon melodi alls. Sång och musik passade inte ihop och nu blev det sången ensam som skulle skapa melodin. Torftigt!

:musik

Vet inte hur det ligger till med det tyvärr. Men det kanske någon annan gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen.

Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening.

//Anders

Har de rätt att göra ändringar i arrangemanget till Andra chansen? Och sedan igen, för att bara vinna i Globen?

Det jag tyckte var sämst med låten var att musiken inte hade någon melodi alls. Sång och musik passade inte ihop och nu blev det sången ensam som skulle skapa melodin. Torftigt!

:musik

Vet inte hur det ligger till med det tyvärr. Men det kanske någon annan gör?

Svarade du på din egen fråga?? 😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen.

Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening.

//Anders

Har de rätt att göra ändringar i arrangemanget till Andra chansen? Och sedan igen, för att bara vinna i Globen?

Det jag tyckte var sämst med låten var att musiken inte hade någon melodi alls. Sång och musik passade inte ihop och nu blev det sången ensam som skulle skapa melodin. Torftigt!

:musik

Vet inte hur det ligger till med det tyvärr. Men det kanske någon annan gör?

Svarade du på din egen fråga?? 😉😄

jag har sett musik göra det en gång tidigare också! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen.

Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening.

//Anders

Har de rätt att göra ändringar i arrangemanget till Andra chansen? Och sedan igen, för att bara vinna i Globen?

Det jag tyckte var sämst med låten var att musiken inte hade någon melodi alls. Sång och musik passade inte ihop och nu blev det sången ensam som skulle skapa melodin. Torftigt!

:musik

Vet inte hur det ligger till med det tyvärr. Men det kanske någon annan gör?

Svarade du på din egen fråga?? 😉😄

jag har sett musik göra det en gång tidigare också! 😛

Inte alls. Jag har inte kunnat svaret någon av de två gångerna! Kan ni?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att U2-snikaren Andreas Johnsson och plast carola inte gick vidare till final. Hoppas dom åker ur andra chansen.

Är det bara jag, men kändes inte den duon som att båda två var för starka artister och tog ut varandra. Blev som en tävling mellan dem två i mina öron. Båda ville ta all plats i musiken och på scen, vilket i mina öron och ögon bidrog till att styrkan försvann och att det mer blev grötigt och platt. Låten hade tjänat på att ha endast en sångare/sångerska av dessa två enligt min mening.

//Anders

Har de rätt att göra ändringar i arrangemanget till Andra chansen? Och sedan igen, för att bara vinna i Globen?

Det jag tyckte var sämst med låten var att musiken inte hade någon melodi alls. Sång och musik passade inte ihop och nu blev det sången ensam som skulle skapa melodin. Torftigt!

:musik

Vet inte hur det ligger till med det tyvärr. Men det kanske någon annan gör?

Svarade du på din egen fråga?? 🙂 :)

jag har sett musik göra det en gång tidigare också! 🙂

Inte alls. Jag har inte kunnat svaret någon av de två gångerna! Kan ni?

🙂

Kreativa människor snackar alltid med sig själva.

Orsaken bottnar i att man tänker ca: 10 gånger snabbare än man talar/skriver.

Samtidigt som man talar/skriver analyserar den kreativa människa det hon/han talar/skriver.

Det är ett gott tecken att kunna resonera och sedan svara på sina egna frågor.

Så de så!

Gubben i Kalmar

Redigerat av Gubben i Kalmar
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Läste att någon tyckte att Carola och Johnson måste göra ett uppsving i låten i Andra chansen om de ska nå Finalen.

Betyder det att de kan ändra i arrangemanget? I så fall, hur mycket?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Läste att någon tyckte att Carola och Johnson måste göra ett uppsving i låten i Andra chansen om de ska nå Finalen.

Betyder det att de kan ändra i arrangemanget? I så fall, hur mycket?

🙂

:musik

Jag röstar för dubbelkagge i refrängen!

Jag röstar för att de byter ut artisterna - och låten... 🥰

Deras röster passar dessutom inte ihop för fem öre, så jag fattar inte vad det är för något ljushuvud som har bestämt att de ska sjunga ihop. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Läste att någon tyckte att Carola och Johnson måste göra ett uppsving i låten i Andra chansen om de ska nå Finalen.

Betyder det att de kan ändra i arrangemanget? I så fall, hur mycket?

🙂

:musik

Jag röstar för dubbelkagge i refrängen!

Jag röstar för att de byter ut artisterna - och låten... 🥰

Deras röster passar dessutom inte ihop för fem öre, så jag fattar inte vad det är för något ljushuvud som har bestämt att de ska sjunga ihop. 😕

Jag är hundra på att detta är ett verk av Carola själv.

Den människan har inte fatta att hon är vokalist och inte kompositör/arrangör. Om Bert inte lyckats övertyga henne att ta hjälp av "stallets" proffs då är det den hårda vägen som gäller.

Detta med ändra i låten vet jag inte exakt vad som gäller. Men ABBA la till saxarna efter svenska uttagningen.

Gubben i Kalmar

Redigerat av Gubben i Kalmar
Link to comment
Dela på andra sajter

Carola har väl mer eller mindre gjort sitt i svenska melodifestivalen känns det som. Men sålänge folket röstar så kan allt hända... Håller med föregående talare om att det blev för grötig ljudbild med båda sångarna. Och så tar dom för stor artistisk plats båda två. Tvillingarna gjorde ett bra jobb med en bra låt som tyvärr påminde lite för mycket om Mika's material...

Jag tror att vår låt har stora chanser om den tar sig till europafinal, (vilket jag tyvärr betvivlar då vi möter stor konkurrens från de andra bidragen jag hört). Kanske inte för att det är bra låtar, utan för att det är starka ikoner i musikbranschen. Sedan om det egentligen var så mycket bra låtar kan man diskutera, men herr Isaksson har lyckats återigen vill jag allt påstå.

Problemet är att folk tänker bara den svenska tävlingen när dom röstar. "Vad gillar jag?" "Om jag gillar det så måste det vara bäst" ... Istället för att se låten i ESC. Vad jag menar är att Christer Björkman hade en tanke när han tog med vårat bidrag.

Hur det går får vi se, det kan man ju inte ens försöka spåna i. Det kan gå hur som helst, det har man ju sett innan. Men tar sig låten till ESC så tror jag att det kan smälla. Hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Carola har väl mer eller mindre gjort sitt i svenska melodifestivalen känns det som. Men sålänge folket röstar så kan allt hända... Håller med föregående talare om att det blev för grötig ljudbild med båda sångarna. Och så tar dom för stor artistisk plats båda två. Tvillingarna gjorde ett bra jobb med en bra låt som tyvärr påminde lite för mycket om Mika's material...

Jag tror att vår låt har stora chanser om den tar sig till europafinal, (vilket jag tyvärr betvivlar då vi möter stor konkurrens från de andra bidragen jag hört). Kanske inte för att det är bra låtar, utan för att det är starka ikoner i musikbranschen. Sedan om det egentligen var så mycket bra låtar kan man diskutera, men herr Isaksson har lyckats återigen vill jag allt påstå.

Problemet är att folk tänker bara den svenska tävlingen när dom röstar. "Vad gillar jag?" "Om jag gillar det så måste det vara bäst" ... Istället för att se låten i ESC. Vad jag menar är att Christer Björkman hade en tanke när han tog med vårat bidrag.

Hur det går får vi se, det kan man ju inte ens försöka spåna i. Det kan gå hur som helst, det har man ju sett innan. Men tar sig låten till ESC så tror jag att det kan smälla. Hårt.

Om Carola har gjort sitter eller inte gör henne inte till en sämre sångerska..

*Lite* tragiskt att läsa hur du försöker skapa nån form av hausse på en tävling som e fullständigt urkass..

Tråkiga låtar, kass ljudbild, fjantande dansare som försöker hjälpa upp dåliga låtar ect ect ja listan kan göras lång..

Link to comment
Dela på andra sajter

Carola har väl mer eller mindre gjort sitt i svenska melodifestivalen känns det som. Men sålänge folket röstar så kan allt hända... Håller med föregående talare om att det blev för grötig ljudbild med båda sångarna. Och så tar dom för stor artistisk plats båda två. Tvillingarna gjorde ett bra jobb med en bra låt som tyvärr påminde lite för mycket om Mika's material...

Jag tror att vår låt har stora chanser om den tar sig till europafinal, (vilket jag tyvärr betvivlar då vi möter stor konkurrens från de andra bidragen jag hört). Kanske inte för att det är bra låtar, utan för att det är starka ikoner i musikbranschen. Sedan om det egentligen var så mycket bra låtar kan man diskutera, men herr Isaksson har lyckats återigen vill jag allt påstå.

Problemet är att folk tänker bara den svenska tävlingen när dom röstar. "Vad gillar jag?" "Om jag gillar det så måste det vara bäst" ... Istället för att se låten i ESC. Vad jag menar är att Christer Björkman hade en tanke när han tog med vårat bidrag.

Hur det går får vi se, det kan man ju inte ens försöka spåna i. Det kan gå hur som helst, det har man ju sett innan. Men tar sig låten till ESC så tror jag att det kan smälla. Hårt.

Att en artist kan ta sig fram till den svenska omröstningen är en bedrift i sig. Dom får vara med när stora delar av den svenska befolkningen tittar, pratar och tycker.

Säger man "Bransta City Släckers" drar folk på munnen. Jo vist minns vi.

Att få vara med i dessa samanhaning är det lyft, oavsett hur det går.

Gubben i Kalmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta mig att jag talar i "andras mun".

RobinJacobsson

Min goda vän Mickey Huskic kom med i Melodifestivalen och deltar i Linköping den 23:e med låten Izdadje. Vi har lagt mycket jobb på inspelningen och till slut så blev det riktigt bra, tycker vi. Så ring gärna och rösta på den

 

Jag har fått äran att höra de andra bidragen också, och det finns en del riktigt bra låtar, en del mindre bra, som vanligt ;P

 

Mvh. Robin

Detta är bus kul!

Redigerat av Gubben i Kalmar
Link to comment
Dela på andra sajter

*Lite* tragiskt att läsa hur du försöker skapa nån form av hausse på en tävling som e fullständigt urkass..

Tråkiga låtar, kass ljudbild, fjantande dansare som försöker hjälpa upp dåliga låtar ect ect ja listan kan göras lång..

Äh, ge dig, killen har fått med en låt i tävlingen, tro f-n att han "skapar nån form av hausse"! Är väl skitkul för honom? 😛

Varför överhuvudtaget skriva i en tråd som heter MELODIFESTIVALEN 2008 om nu allt är så himla kasst? Tvingar flickvännen/frugan dig att titta på tävlingarna eller? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodifestivalen #2 - Flummighet

 

neonguy votes (skala 0.0-5.0)

Ta följande med en nypa socker.

Ola - Love in stereo - 3.7 - Min favorit! Melodiskt, och festligt - precis som det ska vara. Kanske det enda bidraget hitils i år som påminner om svensk schlager.

Lasse Lindh - Du behöver inte va rädd - 2.0 - Det var en ganska "fin" låt, men det kändes inte rätt i sammanhanget.

Nicole - Bazooka - 1.5 - Har aldrig fattat filosofin om att skicka utomsvenskt-baserade bidrag till Europa. Flummigt.

Alexander - Svalan - 2.2 - Ungefär som bidrag nr 2, men ändå snäppet bättre.

Rongedahl - Bee Gess Tribute - 2.5 - Bra framförande men låten va lite för flummig för min smak och jag kommer inte ihåg någon melodi direkt.

Sanna Nielsen - Empty room - 3.5 - Bra nivå här, samma som Ola. Fast på ett annat sätt. Nej, jag tänkte mer på Empty Rooms av Gary Moore som är en 5.0 låt.

Andra Generationen - Kebabpizza o brännvin - 2 - Ja, den va rolig.

Carola & Jonsson - One love - 1.5 - Väldigt intetsägande för mig. Blev lite tjatigt och grötigt med två som ville briljera som fan samtidigt, och ingen riktig melodi som höll sig fast.

Kristian Luuk 5.0 - Högsta betyg som vanligt.

Overall: Övervägande flummiga och rent av dåliga låtar, på olika sätt, rakt igenom. Och som vanligt är det bara jag på forumet som tycker Luuk är det bästa med Melodifestivalen numera. 😛 Det som sker i hångelburen efter varje framträdande är dock mindre roligt. Dock hade vi där kvällens höjdpunkt när han med den "bastanta magen" skrek "varannan vatte-e-e-e-e-e-e-en!" (eller vafan det var han sa) 😛

Redigerat av neonguy
Link to comment
Dela på andra sajter

Carola har väl mer eller mindre gjort sitt i svenska melodifestivalen känns det som. Men sålänge folket röstar så kan allt hända... Håller med föregående talare om att det blev för grötig ljudbild med båda sångarna. Och så tar dom för stor artistisk plats båda två. Tvillingarna gjorde ett bra jobb med en bra låt som tyvärr påminde lite för mycket om Mika's material...

Jag tror att vår låt har stora chanser om den tar sig till europafinal, (vilket jag tyvärr betvivlar då vi möter stor konkurrens från de andra bidragen jag hört). Kanske inte för att det är bra låtar, utan för att det är starka ikoner i musikbranschen. Sedan om det egentligen var så mycket bra låtar kan man diskutera, men herr Isaksson har lyckats återigen vill jag allt påstå.

Problemet är att folk tänker bara den svenska tävlingen när dom röstar. "Vad gillar jag?" "Om jag gillar det så måste det vara bäst" ... Istället för att se låten i ESC. Vad jag menar är att Christer Björkman hade en tanke när han tog med vårat bidrag.

Hur det går får vi se, det kan man ju inte ens försöka spåna i. Det kan gå hur som helst, det har man ju sett innan. Men tar sig låten till ESC så tror jag att det kan smälla. Hårt.

Om Carola har gjort sitter eller inte gör henne inte till en sämre sångerska..

*Lite* tragiskt att läsa hur du försöker skapa nån form av hausse på en tävling som e fullständigt urkass..

Tråkiga låtar, kass ljudbild, fjantande dansare som försöker hjälpa upp dåliga låtar ect ect ja listan kan göras lång..

Jag har väl egentligen heller aldrig varit nåt större fan av melodifestivalen, men iochmed att vi fick med låten så har det påverkat min syn på det, bl.a, och det är väl kanske inte så konstigt. Det är ju ändå sveriges största musiktävling, och den PR:en Mickey får är ovärderlig, oavsett vilken sorts artist/musiker han vill bli sedd som.

Ditt inlägg kändes för övrigt inte speciellt moget, okej, en urkass tävling, som du grundar på vad? Egen smak och tycke? Det är ju inte för inte som melodifestivalen är så stort, för att inte tala om ESC. Den kommentaren står inte högt på listan hos mig iallafall.

/Robin

Redigerat av RobinJacobsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...