trancer Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 (redigerat) Tjenare . tÀnkte bara tipsa er som inte har pluggen att skaffa den.... http://www.wavearts.com/TrackPlug.html löjligt bra! /Perrra Redigerat 9 augusti 2007 av Olsberg Lade till adress & justerade rubrik Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Majken Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Har du Ă€ntligen vaknat? đ Jag kör Trackplug pĂ„ i stort sett varje kanal. Den Ă€r sĂ„ pass processorsnĂ„l att det Ă€r vĂ€rt det Ă€ven om man bara Ă€r ute efter de branta lĂ„g- och högpassfiltren. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Har du Ă€ntligen vaknat? đ Jag kör Trackplug pĂ„ i stort sett varje kanal. Den Ă€r sĂ„ pass processorsnĂ„l att det Ă€r vĂ€rt det Ă€ven om man bara Ă€r ute efter de branta lĂ„g- och högpassfiltren. LĂ„ter den lika bra som den snĂ„lar? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 LÄter som en folka med Rolls inredning men vad gör den dÀr lilla godbiten dÄ? NÄn slags EQ? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Majken Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Filter, EQ, Frekvensanalysator, Gate, Kompressor, Kompressor, Limiter Tack vare att gaten och kompressorerna gÄr att sidechaina med eq'n kan man Àven anvÀnda den som de-esser, de-puffer och gate med eq pÄ sidechain-ingÄngen. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 (redigerat) Filter, EQ, Frekvensanalysator, Gate, Kompressor, Kompressor, Limiter Tack vare att gaten och kompressorerna gĂ„r att sidechaina med eq'n kan man Ă€ven anvĂ€nda den som de-esser, de-puffer och gate med eq pĂ„ sidechain-ingĂ„ngen. Imponerande! Finns det nĂ„gon recension att lĂ€sa och kanske en demo av pluggen! đ EDIT: hittade en demo pĂ„ wavearts.com Redigerat 2 augusti 2007 av Lithium Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
joachime Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 URS slĂ€ppte nyss en fetare version av sin kanalstrip, kallad channel strip pro. Rent grafiskt har den stort imponansvĂ€rde. FunktionsmĂ€ssigt ocksp för den delen. Det gĂ„r att vĂ€lja karaktĂ€r pĂ„ ingpngssteg, kompressor och eq sĂ„ vill du he en neve-fĂ€rgning pĂ„ ingĂ„ngsteget, api pĂ„ eq'n och manley pĂ„ kompressorn Ă€r det hĂ€r helt rĂ€tt plugg! TĂ€nkte egentligen lĂ€nka en bild hĂ€r, men server ligger nere för tillfĂ€llet. Dom var nog inte helt beredda pĂ„ den trafik som okm. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 Tackar för tipset... skall kolla in den, verkar ju kanot. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 TĂ€nkte egentligen lĂ€nka en bild hĂ€r, men server ligger nere för tillfĂ€llet. Dom var nog inte helt beredda pĂ„ den trafik som okm. đ Den fungerar nu. Jag gjorde en mirror hos imageshack: Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
sounden Postat 2 augusti 2007 Dela Postat 2 augusti 2007 URS slĂ€ppte nyss en fetare version av sin kanalstrip, kallad channel strip pro. Rent grafiskt har den stort imponansvĂ€rde. FunktionsmĂ€ssigt ocksp för den delen. Det gĂ„r att vĂ€lja karaktĂ€r pĂ„ ingpngssteg, kompressor och eq sĂ„ vill du he en neve-fĂ€rgning pĂ„ ingĂ„ngsteget, api pĂ„ eq'n och manley pĂ„ kompressorn Ă€r det hĂ€r helt rĂ€tt plugg! TĂ€nkte egentligen lĂ€nka en bild hĂ€r, men server ligger nere för tillfĂ€llet. Dom var nog inte helt beredda pĂ„ den trafik som okm. đ Ja, den verkar helt klart imponerande! men personligen sĂ„ har jag lite svĂ„rt för "allt-med-extra-alla-kombinationer-med-extra-valbarhet" pluggar đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
trancer Postat 3 augusti 2007 TrÄdstartare Dela Postat 3 augusti 2007 Ja.. Majken .. jag fick ju tipset av dig pÄ msn för lÀngesen tror ja Och nu tÀnkte jag dela med mig eftersom jag gör som du, dvs anvÀnder den i stort sett pÄ alla kanaler. Det smidiga med den Àr att man sjÀlv kan vÀlja ocksÄ hur mÄnga bands-eq ... bara ADD/DELETE för att fÄ mer band... Ja den Àr helt enkelt. ruskigt jÀvla bra!! /Perrra Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 3 augusti 2007 Dela Postat 3 augusti 2007 Synd att den var sÄ dyr bara ($199.95)! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
trancer Postat 3 augusti 2007 TrÄdstartare Dela Postat 3 augusti 2007 Synd att den var sÄ dyr bara ($199.95)! RÀkna pÄ det... hur mkt den kan ersÀtta i anvÀndningsomrÄden! sÄ Àr den inte speciellt dyr! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 3 augusti 2007 Dela Postat 3 augusti 2007 Har funderat pÄ denna http://www.uaudio.com/products/software/UA...88rs/index.html men det kostar 299 dollar dÄ kanske Trckplug Àr ett bÀttre alternativ? NÄgon som testat bÄda och kan komma med en jÀmförelse? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Morre Postat 9 augusti 2007 Dela Postat 9 augusti 2007 (redigerat) Kika lite pÄ wave arts track plug verkar vara en compressor med eq Àr det en limiter med eller ? Kan nÄgon förklara lite mer vad den gör vad Àr gate för nÄgot jag mÄste vara trög ser ut som 2 copressor eller sÄ Àr den ena en limiter hjÀlp mig. Om sÄ Àr fallet mÄste man köra med den limitern kan man inte slÄ av den Àr nöjd med min crysonik. http://www.wavearts.com/TrackPlug.html Morre Redigerat 9 augusti 2007 av Olsberg SlÄr ihop med tidigare trÄd i Àmnet Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Majken Postat 9 augusti 2007 Dela Postat 9 augusti 2007 Trackplug innehÄller filter, eq, gate, kompressor, kompressor och limiter. Du vÀljer sjÀlv vilka delar du vill anvÀnda. En gate Àr en effekt som endast slÀpper igenom ljudet nÀr signalen nÄr en viss nivÄ. Den kan exempelvis anvÀndas för att ta bort onödigt brus som ligger mellan sÄngfraser. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 9 augusti 2007 Dela Postat 9 augusti 2007 (redigerat) hÄller med att Track-pluggarna Àr ruggigt bra men jag anvÀnder sÄnna pluggar oftast för att laga ljud. Spela in ljudet som man vill att det ska lÄta istÀllet, vet ja! Plugin-Eq-b*geri stadiet har jag passerat! Redigerat 9 augusti 2007 av 4Trax Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Lithium Postat 9 augusti 2007 Dela Postat 9 augusti 2007 (redigerat) hĂ„ller med att Track-pluggarna Ă€r ruggigt bra men jag anvĂ€nder sĂ„nna pluggar oftast för att laga ljud. Spela in ljudet som man vill att det ska lĂ„ta istĂ€llet, vet ja! Plugin-Eq-b*geri stadiet har jag passerat! Vad menar du, att du aldrig anvĂ€nder EQ đ Redigerat 9 augusti 2007 av Lithium Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 9 augusti 2007 Dela Postat 9 augusti 2007 hĂ„ller med att Track-pluggarna Ă€r ruggigt bra men jag anvĂ€nder sĂ„nna pluggar oftast för att laga ljud. Spela in ljudet som man vill att det ska lĂ„ta istĂ€llet, vet ja! Plugin-Eq-b*geri stadiet har jag passerat! Ja, för ditt arbetssĂ€tt Ă€r ju vĂ€dligt praktiskt sen nĂ€r man ska göra mixdown. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
trancer Postat 9 augusti 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 9 augusti 2007 (redigerat) hĂ„ller med att Track-pluggarna Ă€r ruggigt bra men jag anvĂ€nder sĂ„nna pluggar oftast för att laga ljud. Spela in ljudet som man vill att det ska lĂ„ta istĂ€llet, vet ja! Plugin-Eq-b*geri stadiet har jag passerat! lol ? sĂ„ du menar med det vad? Att du spelar in ljuden som dom vill lĂ„ta? tell me more please.. skulle vilja höra nĂ„t projekt utan eq du gjort âșïž hur fĂ„r du bort 200hz burkljud utan eq tex? och hur gör du om ett dovt ljud till ljust utan eq? đ Du kan sĂ„klart stĂ€lla eq i mixerbordet innan du spelar in det till burken, men det Ă€r ju oxo eq! intressant! /Perrra Redigerat 9 augusti 2007 av trancer Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 9 augusti 2007 Dela Postat 9 augusti 2007 (redigerat) Klart jag anvĂ€nder EQ men menar att det viktigaste Ă€r att spela in det sĂ„ bra som möjligt sĂ„ man inte behöver jobba ihjĂ€l sig i mixen. Jag spelar in mycket gitarrbaserad musik och dom ljuden Ă€r oftast klara nĂ€r jag spelat in dem. Visst justerar jag om det behövs göras plats för annat. Fördelen Ă€r för mig att det gĂ„r snabbare att jobba om man vet hur det ska lĂ„ta redan frĂ„n början. Skulle man lina in t.ex. guran och anvĂ€nda en gitarrplugg skulle jag förmodligen fortfarande sitta och justera gitarrljud. Ja, öh ,man kan sĂ€ga att det Ă€r ett sĂ€tt att eq:a. Hur som helst, minimera jag möjligheterna för dom Ă€r för mĂ„nga med hjĂ€lp av datorn. Lite mer traditionell analog tĂ€nk helt enkelt. Kanske lite för mycket OT hĂ€r! sorry! Kolla http://www.myspace.com/shoe001 lĂ„ten Bleed Ă€r alla gitarrpĂ„lĂ€gg inspelade med effekter och pedaler direkt. Ăr en pedal junky! Sen kan jag tycka att det Ă€r i stort sett minimalt med skillnad mellan eq pluggar det skulle vara fĂ€rgning och sĂ„nt. Har Diamond bundle men anvĂ€nder oftast Logics EQ eller PT EQar istĂ€llet för Waves. Hör ingen skillnad! DĂ€remot finns det annat godis i paketet som jag inte kan leva utan! Har sjĂ€lv suttit och drĂ€gglat över olika plugin EQar, kompressorer mm. men inser att de gör i stort sett samma sak. Men drĂ€ggla dock fortfarande över feta analog mixerbord!(vill ha) Musiken blir inte bĂ€ttre med dyra plugins vilket alla sĂ„ klart vet! Redigerat 9 augusti 2007 av 4Trax Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
trancer Postat 10 augusti 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 10 augusti 2007 Klart jag anvĂ€nder EQ men menar att det viktigaste Ă€r att spela in det sĂ„ bra som möjligt sĂ„ man inte behöver jobba ihjĂ€l sig i mixen. Jag spelar in mycket gitarrbaserad musik och dom ljuden Ă€r oftast klara nĂ€r jag spelat in dem. Visst justerar jag om det behövs göras plats för annat. Fördelen Ă€r för mig att det gĂ„r snabbare att jobba om man vet hur det ska lĂ„ta redan frĂ„n början. Skulle man lina in t.ex. guran och anvĂ€nda en gitarrplugg skulle jag förmodligen fortfarande sitta och justera gitarrljud. Ja, öh ,man kan sĂ€ga att det Ă€r ett sĂ€tt att eq:a. Hur som helst, minimera jag möjligheterna för dom Ă€r för mĂ„nga med hjĂ€lp av datorn. Lite mer traditionell analog tĂ€nk helt enkelt. Kanske lite för mycket OT hĂ€r! sorry! Kolla http://www.myspace.com/shoe001 lĂ„ten Bleed Ă€r alla gitarrpĂ„lĂ€gg inspelade med effekter och pedaler direkt. Ăr en pedal junky! Sen kan jag tycka att det Ă€r i stort sett minimalt med skillnad mellan eq pluggar det skulle vara fĂ€rgning och sĂ„nt. Har Diamond bundle men anvĂ€nder oftast Logics EQ eller PT EQar istĂ€llet för Waves. Hör ingen skillnad! DĂ€remot finns det annat godis i paketet som jag inte kan leva utan! Har sjĂ€lv suttit och drĂ€gglat över olika plugin EQar, kompressorer mm. men inser att de gör i stort sett samma sak. Men drĂ€ggla dock fortfarande över feta analog mixerbord!(vill ha) Musiken blir inte bĂ€ttre med dyra plugins vilket alla sĂ„ klart vet! alla jobbar vi olika. jag tycker dock ditt arbetssĂ€tt verkar jĂ€tte tidskrĂ€vande? "Spela in ett ljud som man vill att det ska lĂ„ta" .. det gör nog dom flesta.. ingen sĂ€tter vĂ€l sig o spelar elgura med dist om man vill ha ackegura tex. đ Jag tycker allt blir lĂ€ttare nĂ€r man kör EQ pĂ„ kanalen direkt nĂ€r man gjort en slinga tex, och lyssnar, mixxar samtidigt som man hela tiden bygger upp hela projektet.. dĂ„ blir aldrig slutmixen sĂ„ omstĂ€ndig och tar knappt nĂ„n tid alls! men alla jobbar vi olika.. tur e la det! /Perrra Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 Har Diamond bundle men anvÀnder oftast Logics EQ eller PT EQar istÀllet för Waves. Hör ingen skillnad! DÀremot finns det annat godis i paketet som jag inte kan leva utan! Hoppas verkligen att det finns annat godis i paketet som du inte kan leva utan den kostar ju faktiskt 3800 Dollar (typ 25 000 spÀnn)! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 4Trax!! Lyssnade pÄ din lÄt Bleed och det lÄter mycket bra och bra lÄt och mycket bra sÄngerska! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 alla jobbar vi olika. jag tycker dock ditt arbetssĂ€tt verkar jĂ€tte tidskrĂ€vande?"Spela in ett ljud som man vill att det ska lĂ„ta" .. det gör nog dom flesta.. ingen sĂ€tter vĂ€l sig o spelar elgura med dist om man vill ha ackegura tex. đ Jag tycker allt blir lĂ€ttare nĂ€r man kör EQ pĂ„ kanalen direkt nĂ€r man gjort en slinga tex, och lyssnar, mixxar samtidigt som man hela tiden bygger upp hela projektet.. dĂ„ blir aldrig slutmixen sĂ„ omstĂ€ndig och tar knappt nĂ„n tid alls! men alla jobbar vi olika.. tur e la det! /Perrra Absolut! alla gör vi olika! Vet inte vad du syftar pĂ„ med tidskrĂ€vande? Att jag tar mig tid att stĂ€lla in ljudet/sĂ„ngen som ska spelas in? Det kallas kĂ€rlek! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 (redigerat) Har Diamond bundle men anvÀnder oftast Logics EQ eller PT EQar istÀllet för Waves. Hör ingen skillnad! DÀremot finns det annat godis i paketet som jag inte kan leva utan! Hoppas verkligen att det finns annat godis i paketet som du inte kan leva utan den kostar ju faktiskt 3800 Dollar (typ 25 000 spÀnn)! Det Àr bara pengar! Kan sÀga att jag fick bra rabatt! Nej vÀnta det Àr inte diamond jag har (jag vill tro att jag har det) utan gold för jag pyntade under 8k med rabatt Redigerat 10 augusti 2007 av 4Trax Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Bone Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 (redigerat) NÄgon som vet hur stor skillnad det Àr pÄ version 4 och 5. Eftersom Version 4 "bara" kostar $89.95 *edit* SÄg nu Àven att de hade student rabatt kanske blir till att köpa version 5 nu ÀndÄ. Redigerat 10 augusti 2007 av Bone Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 NÄgon som vet hur stor skillnad det Àr pÄ version 4 och 5. Eftersom Version 4 "bara" kostar $89.95 *edit* SÄg nu Àven att de hade student rabatt kanske blir till att köpa version 5 nu ÀndÄ. hmm det skulle vara intressant om det inte Àr för stora skillnader! NÄn som vet? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Fredrik Karlsson Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 NÄgon som vet hur stor skillnad det Àr pÄ version 4 och 5. Eftersom Version 4 "bara" kostar $89.95 *edit* SÄg nu Àven att de hade student rabatt kanske blir till att köpa version 5 nu ÀndÄ. hmm det skulle vara intressant om det inte Àr för stora skillnader! NÄn som vet? Om man jÀmför bilderna sÄ verkar skillnaden var att pÄ femman finns tvÄ kompressorer och en gate och eq medans fyran har en kompressor och en eq! Det kan man vÀl leva med iom att den ene kompressorn kanske Àr tÀnkt att stÀllas som limiter sÄ dÄ kan man anvÀnda limiter och gate frÄn annan programvara och ÀndÄ fÄ enstor del av funktionerna?? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
marc Postat 10 augusti 2007 Dela Postat 10 augusti 2007 NÄn som har testat UAD's "Neve 88RS Channel Strip" eller? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.