Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag spelar en hel del pÄ en Boss Bluesdriver och tycker att det fungerar rÀtt sÄ bra till mina blues-riff.

Har dock inte sÄ bra koll pÄ overdrivepedaler. Det finns sÀkert bÀttre och sÀmre i pedalvÀg.

Vilken od-pedal föredrar ni?

😆

Annons
Postat

TrĂ„kigt svar men jag kör med de inbygda i PodXT eller Vox Tonelab... innan dess hade jag en stor svartröd klump som ligger nerpackad i en lĂ„da, minns inte namnet. 😆

Postat

JorrĂ„... har en Pod XT oxĂ„ 🙂😄

..men jag gillar enkelheten. En bra overdrive-pedal och en förstĂ€rkare... Ă„ en fetgrymgitarr. I Love It!! đŸ˜±

😆

Postat

..men jag gillar enkelheten. En bra overdrive-pedal och en förstĂ€rkare... Ă„ en fetgrymgitarr. I Love It!! đŸ˜±

😆

Mitt standardsvar Àr: Skicka ivÀg din Bluesdriver och fÄ den moddad.

Jag köpte en Keeleymoddad Bluesdriver hos www.audhumla.se och den lÄter vÀldigt bra!

Om du tycker att det blir för dyrt att skicka din pedal till staterna (dÀr Keeley hÄller till) finns det en snubbe i karlstad som utför i stort sett samma mods. www.stinkfoot.se.

Postat

😆

Mitt standardsvar Àr: Skicka ivÀg din Bluesdriver och fÄ den moddad.

Jag köpte en Keeleymoddad Bluesdriver hos www.audhumla.se och den lÄter vÀldigt bra!

Om du tycker att det blir för dyrt att skicka din pedal till staterna (dÀr Keeley hÄller till) finns det en snubbe i karlstad som utför i stort sett samma mods. www.stinkfoot.se.

Aha! Tackar sÄ himla mycket!! Ska kolla in stinkfoot.

Tackar!

đŸ˜Č

(FrÄgan kvarstÄr om ni har andra favoriter)

Postat

jag har en ibanes ts9dx som jag Àr supernöjd med, köpt i usa för 850 spÀnn sÄ det var vÀldigt bra pris med tanke pÄ musikborsens 1795kr

ts9:an Àr annars en klassisk overdrive pedal som mÄnga anvÀnder(ts9dx har bara nÄgra fler valmöjligheter), har aldrig hört nÄt dÄligt om den..

mitt tips Àr vÀl att gÄ till nÀrmsta musikaffÀr och testa alla od pedaler och se sjÀlv vilken som passar dig bÀst!

Postat (redigerat)

Du kan provlyssna pĂ„ Boss hemsida sĂ„ kanske du hittar den rĂ€tte. Är du sĂ€ker pĂ„ att du inte vill ha en distpedal men Boss har en pedal som man kan vĂ€xla mellan dist och overdrive, den heter Boss OS-2.

Redigerat av GodOfGuitars
Postat (redigerat)

okay

Ibanez ts9dx

6000897001.jpg

Boss OS-2

BOSS-OS-2.jpg

Ska jag hĂ„lla upp ögonen för. 😛

..nÄn fler som har nÄn annan favvis?

(Borde kanske göra en gallupp egentligen 😛 )

Redigerat av Neosus
Postat

Jag Àr vÀldigt nöjd med min Ibanez Tubescreamer, fungerar vÀldigt bra framför en bra rörstÀrkare.

Postat

Vox Big Ben!!

klockren rör-OD som lÄter finfinfint!!!

Postat

Okay! Jo den Ă€r jag grymt nyfiken pĂ„... 😛

Big-Ben_m.jpg

Jepp det blir att köra en svĂ€ng till affĂ€rn Ă„ testa...igen. 😛

FortsÀtt posta om ni har nÄtt!

(Skitkul det hÀr)

😄

Postat

Fulltone gör ju vansinnigt bra grejer. Jag hade en Fulldrive II som jag tyvÀrr sÄlde för ett tag sedan. Deras OCD ska tydligen lÄta asbra ihop med rörstÀrkare och deras senaste pedal, GT500, verkar ocksÄ vara en hit.

Synd bara att det Àr ockergrossisten Luthman som Àr svensk distributör, de svenska priserna Àr mer Àn dubbelt sÄ höga jÀmfört med de amerikanska.

Man ser dock ofta fulltonegrejer pÄ vendolin sÄ det gÄr ju att hitta dem till vettiga priser.

Postat

Har ett litet tipps som inte Àr dyrt men testade av mig i live och studio insp

fast jag vet inte om jag vÄgar sÀga Behringer utan att nÄgon spyr pÄ en. nÄ vÀl

kolla in preamp booster ger det dÀr lilla extra men se upp med brus (od).

Och ultra distortion kan man krana fram ok klös och mer

sÄ dÄ var det sagt . he he

ha det gott och lycka till i ditt sökande 😏

Postat (redigerat)

BEHRINGER?? 😄

đŸ˜łđŸ˜±đŸ˜„đŸ˜† :lol:

NejdĂ„... Har inte testat Behringer sĂ„... Men billigt iallafall...och kanske bĂ€ttre Ă€n jag tror men... 😆

Men tackar för tipset ÀndÄ! Ska testa sen och se hur det lÄter!

😏

Redigerat av Neosus
Postat (redigerat)

En av nackdelarna med behringerpedalerna Àr att de förstör din gitarrsignal Àven i bypasslÀge.

[/quote

Eller hur 😊 nĂ€r dĂ„ 😆 by pass Ă€r bypass Ă€r bypass Ă€r bypass eller sĂ„ har du fĂ„tt ett ex du bör lĂ€mna tillbaka 😉

Eller byt Batteri!

Redigerat av GĂ€st
Postat (redigerat)
Har ni fler tips sĂ„ posta gĂ€rna! 😊

Ok vad har du tÀnkt anvÀnda grejerna med/till ?

har du gitförstÀrkare ?

ska du spela in (micka en högtalare)?

Är du nöjd med ditt sound frĂ„n din "stack"

ska du anvÀnda det live?

BTW din sidlÀnk funkar inte.

Redigerat av GĂ€st
Postat
Eller hur 😏 nĂ€r dĂ„ 😊 by pass Ă€r bypass Ă€r bypass Ă€r bypass eller sĂ„ har du fĂ„tt ett ex du bör lĂ€mna tillbaka 😳

Eller byt Batteri!

Kunnigt inlÀgg dÀr guran...

Googla lite pÄ bypass vs true bypass och Äterkom nÀr du vet mer.

Postat
Eller hur 😊 nĂ€r dĂ„ 😳 by pass Ă€r bypass Ă€r bypass Ă€r bypass eller sĂ„ har du fĂ„tt ett ex du bör lĂ€mna tillbaka 😄

Eller byt Batteri!

Kunnigt inlÀgg dÀr guran...

Googla lite pÄ bypass vs true bypass och Äterkom nÀr du vet mer.

Ok 😏 men samma gĂ€ller för boss eller?

Postat
Har ni fler tips sĂ„ posta gĂ€rna! 😏

har du gitförstÀrkare ?

ska du anvÀnda det live?

Lirar live. AnvĂ€nder Schecter Tempest Custom, Fender Deluxe och Bluesdriver. Tycker det funkar kanonbra. Är dock nyfiken pĂ„ andra alternativ i pedalvĂ€g. Blues Ă„ Rock spelar vi...

MÄnga fina tips har jag fÄtt sÄ nu vet jag mer vad man ska kolla efter.

Tackar!!

😊

Postat

Mest troligt kommer jag lÀmna in Bluesdriver för modifiering... Men jag ska klura pĎt!

😏

Postat
Har ni fler tips sĂ„ posta gĂ€rna! 🙂

har du gitförstÀrkare ?

ska du anvÀnda det live?

Lirar live. AnvĂ€nder Schecter Tempest Custom, Fender Deluxe och Bluesdriver. Tycker det funkar kanonbra. Är dock nyfiken pĂ„ andra alternativ i pedalvĂ€g. Blues Ă„ Rock spelar vi...

Tackar!!

🙂

Prova preamp booster till dina grejer det Àr typ gratis vet inte vad dom kostar i dag men ja köpte min för 220kr och blev glatt överraskad

Ha de gött.

Postat
Har ni fler tips sĂ„ posta gĂ€rna! 😕

har du gitförstÀrkare ?

ska du anvÀnda det live?

Tackar!!

😕

Prova preamp booster till dina grejer det Àr typ gratis vet inte vad dom kostar i dag men ja köpte min för 220kr och blev glatt överraskad

Ha de gött.

Okay! 😛

Postat

Är helnöjd med Damage Controls Demonizer 😛

Postat

Jag har en boss turbo overdrive. Den Ă€r jag vĂ€ldigt nöjd med. Man kan switcha mellan turbo eller vanligt. Jag tycker BĂ„da lĂ„ter bra. Man kan kompa med det vanliga sen kan man byta till turbon nĂ€r man ska göra gitarr solo. De finns tyvĂ€rr inte att köpa nya lĂ€ngre tror jag. SÅ det Ă€r begagnat som gĂ€ller.

Jag köpte min pÄ fuzz guitar show i Göteborg för 400 spÀnn. Det brukar komma upp en och annan pÄ blocket och vendolin ibland för 400-500kr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.