Jump to content
Annons

Oktava MK-012-8


Lithium

Recommended Posts

Annons
Vad ÄR det för något?! Jag vet ju vad en MK012:a är, men de brukar inte se ut så där 🙂

Det är en adapter som gör att man kan montera två cardioid-kapslar på MK012-preampdelen, för att få 8-karakteristik något jag inte har sett bland några andra småmembranare hittills. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, någon som vet när och var man kan köpa oktavas nya 8-adapter

Ett bra tips är att hålla utkik på www.oktava-online.com

/Dex.

...eller så köper man till i princip samma priser i Sverige... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ÄR det för något?! Jag vet ju vad en MK012:a är, men de brukar inte se ut så där :rolleyes:

Det är en adapter som gör att man kan montera två cardioid-kapslar på MK012-preampdelen, för att få 8-karakteristik något jag inte har sett bland några andra småmembranare hittills. 😆

Till AKG's SE300B kan man köpa kapslar med 8-karakteristik! 😆

Och dom låter faktiskt riktigt bra..

Cool pryl till oktavan annars.. finns det nån adapter så man kan få den rundtagande också? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ÄR det för något?! Jag vet ju vad en MK012:a är, men de brukar inte se ut så där :rolleyes:

Det är en adapter som gör att man kan montera två cardioid-kapslar på MK012-preampdelen, för att få 8-karakteristik något jag inte har sett bland några andra småmembranare hittills. 😆

Till AKG's SE300B kan man köpa kapslar med 8-karakteristik! 😆

Och dom låter faktiskt riktigt bra..

Det visste jag inte - men det är i alla fall väldigt ovanligt...

Cool pryl till oktavan annars.. finns det nån adapter så man kan få den rundtagande också? 😉

Det finns ju omnikapslar i MSP6-kitet, om det är det du är ute efter - men annars finns det en annan, ny best också, verkar det som:

new-amb.jpg

En kul mic som går att göra surroundtagningar med, är den svenska Line Audio Design QM12, som ser ut så här under skalet, med sina 12 membran, där det sitter 3 i vardera riktning:

qm12cart.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, någon som vet när och var man kan köpa oktavas nya 8-adapter

012-8-.jpg

Oktava

Jag lovade ju att återkomma när jag hade fått mer info om denna adapter.

Fick svar från ryssarna i dag - och det visar sig att i nuläget finns det bara 2st prototyper tillverkade - och den riktiga produktionen kommer troligen inte igång förrän om någon månad. Priset är inte slutgiltigt fastställt ännu, så där får jag återkomma när jag har fått lite säkrare siffror...

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, någon som vet när och var man kan köpa oktavas nya 8-adapter

012-8-.jpg

Oktava

Jag lovade ju att återkomma när jag hade fått mer info om denna adapter.

Fick svar från ryssarna i dag - och det visar sig att i nuläget finns det bara 2st prototyper tillverkade - och den riktiga produktionen kommer troligen inte igång förrän om någon månad. Priset är inte slutgiltigt fastställt ännu, så där får jag återkomma när jag har fått lite säkrare siffror...

Kul att du ligger i, återkom gärna när du vet mer, jag väntar här 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har inte fått reda på något officiellt listpris, men med tanke på vilket pris jag fick reda på av ryssarna, så låter det ganska dyrt med 479 USD som utpris. 😄

Får nog kolla upp om priset jag fick bara var adaptern eller om det var inklusive kapslar...

De finns inte att köpa på Oktava-online ännu, så jag skulle tro att SoundRoom är lite tidigt ute och inte kan leverera ännu - för Oktava-online brukar inte vara sena med att uppdatera. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte fått reda på något officiellt listpris, men med tanke på vilket pris jag fick reda på av ryssarna, så låter det ganska dyrt med 479 USD som utpris. 😱

Får nog kolla upp om priset jag fick bara var adaptern eller om det var inklusive kapslar...

De finns inte att köpa på Oktava-online ännu, så jag skulle tro att SoundRoom är lite tidigt ute och inte kan leverera ännu - för Oktava-online brukar inte vara sena med att uppdatera. 😉

OK, men det verkar iaf som om SoundRoom har fått in ett par adaptrar:

"Place your order now to reserve yours. We have one left in stock with more to come."

Källa: http://sound-room.com/inc/sdetail/2445

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag har inte fått reda på något officiellt listpris, men med tanke på vilket pris jag fick reda på av ryssarna, så låter det ganska dyrt med 479 USD som utpris. 🙂

Får nog kolla upp om priset jag fick bara var adaptern eller om det var inklusive kapslar...

De finns inte att köpa på Oktava-online ännu, så jag skulle tro att SoundRoom är lite tidigt ute och inte kan leverera ännu - för Oktava-online brukar inte vara sena med att uppdatera. 🙂

OK, men det verkar iaf som om SoundRoom har fått in ett par adaptrar:

"Place your order now to reserve yours. We have one left in stock with more to come."

Källa: http://sound-room.com/inc/sdetail/2445

Sound-Room har källor i Tulafabriken, därför är de alltid tidiga. Oktavaledningen har inte lyckats få bukt med spridningen av mikrofoner utanför deras egen distributionsapparat. Detta har pågått sedan slutet av 90-talet. Sound-Room var även först med Oktava MK220 och alla "Lomo" kapslar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...