Jump to content
Annons

Ignorera tråd?


eggplant

Recommended Posts

Finns det nått sätt att slippa se vissa trådar i visningen av nya inlägg? Eller helt enkelt ignorera dem totalt. I mailklienter så brukar det finnas en möjlighet att lägga personer/inlägg/trådar i sin kill-file. Jag kollade bland verktygen för trådar och hittade inget. Man kan visserligen hoppa över dem genom att inte läsa dem men en del trådar tillför bara brus i S/N och skulle vara skönt att slippa se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här går:

* Minimera enstaka avdelningar i Forumöversikten, exempelvis ämnen du inte är intresserad av. Klicka på minustecknet i rubrikraden.

* Blockera PM från enstaka medlemmar, görs under Kontrollpanelen.

Däremot går det inte att blockera enstaka trådar från att visas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Viker in en andra fråga: kan man lägga till off topic-trådar under Visa nya inlägg?

Ja, men då blir det "globalt" för alla. Har faktiskt bara sett förfrågan från dig, men desto fler önskemål om det motsatta (som vi kör nu, alltså) när vi körde det gamla forumet. Om det upplevs som viktigt av många så lägger vi helt enkelt upp en gallup 😱

EDIT: Personligen tycker jag det är bra att man måste gå till avdelningen Utanför ämnet och inte blanda in dess innehåll i vanliga visningar.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Viker in en andra fråga: kan man lägga till off topic-trådar under Visa nya inlägg?

Ja, men då blir det "globalt" för alla. Har faktiskt bara sett förfrågan från dig, men desto fler önskemål om det motsatta (som vi kör nu, alltså) när vi körde det gamla forumet. Om det upplevs som viktigt av många så lägger vi helt enkelt upp en gallup 😉

Det finns alltså ingen möjlighet att få det till ett alternativ som automatiskt är avkryssat?

EDIT: insåg hur löjligt det blir, eftersom jag verkar vara den ende som bryr sig, och lär använda det... 😱

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Viker in en andra fråga: kan man lägga till off topic-trådar under Visa nya inlägg?

Ja, men då blir det "globalt" för alla. Har faktiskt bara sett förfrågan från dig, men desto fler önskemål om det motsatta (som vi kör nu, alltså) när vi körde det gamla forumet. Om det upplevs som viktigt av många så lägger vi helt enkelt upp en gallup 😉

Det finns alltså ingen möjlighet att få det till ett alternativ som automatiskt är avkryssat?

EDIT: insåg hur löjligt det blir, eftersom jag verkar vara den ende som bryr sig, och lär använda det... 😱

Nej då! Jag håller med Lynxo. Men en bock i en ruta vore nog bra i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Viker in en andra fråga: kan man lägga till off topic-trådar under Visa nya inlägg?

Ja, men då blir det "globalt" för alla. Har faktiskt bara sett förfrågan från dig, men desto fler önskemål om det motsatta (som vi kör nu, alltså) när vi körde det gamla forumet. Om det upplevs som viktigt av många så lägger vi helt enkelt upp en gallup 🙂

Det finns alltså ingen möjlighet att få det till ett alternativ som automatiskt är avkryssat?

EDIT: insåg hur löjligt det blir, eftersom jag verkar vara den ende som bryr sig, och lär använda det... 🙂

Nej då! Jag håller med Lynxo. Men en bock i en ruta vore nog bra i så fall.

Jag håller med Lynxo och Musik ! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Viker in en andra fråga: kan man lägga till off topic-trådar under Visa nya inlägg?

Ja, men då blir det "globalt" för alla. Har faktiskt bara sett förfrågan från dig, men desto fler önskemål om det motsatta (som vi kör nu, alltså) när vi körde det gamla forumet. Om det upplevs som viktigt av många så lägger vi helt enkelt upp en gallup 🙂

EDIT: Personligen tycker jag det är bra att man måste gå till avdelningen Utanför ämnet och inte blanda in dess innehåll i vanliga visningar.

Jag vill bara tillföra att jag är överlycklig att "Off Topic" inte visas under "Visa nya inlägg". Att man var tvingad att sitta och bläddra igenom dem var för mig en av de stora bristerna i den gamla siten. Och vi var många som bad om att få den här ändringen. Så många plus, tack och beröm till Studio för den nuvarande tingens ordning!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...