Jump to content
Annons

Bounca fler spår på en gång?


Exil

Recommended Posts

Det finns ju en funktion som bouncar alla spår som används, och då går det enormt mycket fortare att bounca än om man skulle bounca varje spår för sig. Nu vill jag t.ex. bounca ned trummorna spår för spår. Då det tar cirka 5 min per spår just nu, då jag använder massa goa UAD-pluggar ,så man blir lite sugen på om den finns någon genväg där man väljer vilka spår som ska bouncas. Det vore grymt smidigt om man kunde få samma snabba bouncning på valfria kanaler istället för alla.

Någon som förresten vet varför det går snabbare att bounca alla spår på en gång?

Jag kan väl också passa på och fråga om någon kan förstå varför jag har problem med sendeffekter när jag kör plug-in delay compensation -> all. Det låter som fasfel på reverben man lägger som send, när jag tar tillbaka till plug-in delay compensation -> off, så funkar sendarna bra igen. Det är grymt irriterande att itne kunna använda sendar när jag kör UAD-pluggarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
ZTF (oregistrerad)

Ingen som svarar så då ska jag försöka svara.

Om du startar alla spår från ettan ( alternativt sätter en tom markering ) ( tegelsten ? )

och sedan väljer export all tracks as individual files så får du alla filer bouncade samtidigt.

Dock blir det utan effekter och panorering.

Jag tror att om du FRYSER spåren så borde du kunna hitta varje spår i Freezefoldern. Liten chansning men kan va värt att checka.

Redigerat av ZTF
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som svarar så då ska jag försöka svara.
Om du startar alla spår från ettan ( alternativt sätter en tom markering ) ( tegelsten ? )

och sedan väljer export all tracks as individual files så får du alla filer bouncade samtidigt.

Dock blir det utan effekter och panorering.

Jag tror att om du FRYSER spåren så borde du kunna hitta varje spår i Freezefoldern. Liten chansning men kan va värt att checka.

Jag tror nästan att det kan klassas som en myt nu;)

När man fryser spår sparas dom, som du säger, i "frysmappen".

MEN!

Dom sparas i 32 bitar så det går inte att importera dom i Logic igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Någon som förresten vet varför det går snabbare att bounca alla spår på en gång?

Du kan göra en "Export Track As Audio Files". Det är klockrent.

Eller kan du göra en Surround Bounce och styra kanalerna till de utgångar du vill göra ljudfiler av. Men i surround får man ju inga "interleaved stereo files". Om du har en stereo kanal får du alltså den som en mono Left och en mono Right. Så här det förstås inte meningen att man ska göra, men jag bara talar om det eftersom det är ett så snabbt trick att ta till (om man vet hur det funkar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...