Maestro Minded Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 (edited) så jag är tillbaks 😄 tillbaks med 2 nya beats... Bring It Down och Crystal Clear crystal clear kanske är mer er smak.. vet inte... låter mindre hiphop i alla fall... gillar ni inte direktlänkar kommer ni åt låtarna även via den här länken http://www.soundclick.com/maestrominded Edited August 29, 2004 by Maestro Minded
karl Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 Kanske lite synth-igt för min smak men helt kompetent spel, första låten skulle du tjäna på att spela på levande instrument, clavinetten lät visserligen Ok , men en delsynthljud därefter skulle funka med justa samplade instrument. Vad använder du för pianoljud? Helhetsintrycket är ändå bra 😉 karl Detta är min högst personliga åsikt och inte särskilt insatt i din genre.... 😄
Maestro Minded Posted August 30, 2004 Author Posted August 30, 2004 (edited) tackar för inlägget.... högst intressant Edited August 30, 2004 by Maestro Minded
Neko Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Läs gärna reglerna för demopostningar så man vet lite mer om vad man får. Läs mer här. Kommenterar ej låtarna då de ej är min genre.
Egghuvud Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Väldigt svårt att få upp länkarna. Lyssnade på Bríng it down. Lite underligt mixad tycker jag. Bastrumman är bra, men ligger lite konstigt i eq. Annars känns det som ett autentiskt sountrack till en sjuttiotalsdeckare. 🙂
Caselogic Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Bring It Down : Jäkla fooonky det gillar jag. Lite fet rap på det här så kan det definitvt bli nått riktigt bra. Crystal Clear : Låter mera som film-musik kanske tycker jag Mvh Case
MusicGene Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 gillade bring it down bäst - den kan nog ha elakast rap. Crystal Clear hade nog tjänat på lite långsammare tempo och mer shuffle.
Guest Danny Cort Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom.
cm0s Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom. Hur definierar man en tight sampling, då?
Guest Danny Cort Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom. Hur definierar man en tight sampling, då? testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade"
Guest nattvaktaren Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 din gamla gubbe. du verkar lite insnöad. Det är inte Dannys riktiga skägg på bilden. Han är inte så gammal.
Maestro Minded Posted September 2, 2004 Author Posted September 2, 2004 (edited) Rap? Sluta tjata om rap. Det här går väl inte att rappa till? Efter min erfarenhet så måste samplingarna vara tighta om man ska kunna rappa över dom. Hur definierar man en tight sampling, då? testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade" beatsen är inte cuttad alls... insa samplinga är använda... endast vst instrumenter Edited September 2, 2004 by Maestro Minded
cm0s Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade" Förstår fortfarande inte vad du menar. Hur cuttar man ett beat så att det blir tight? Tala i klarspråk.
Maestro Minded Posted September 3, 2004 Author Posted September 3, 2004 hajar inte riktigt heller det där... beatet är ju inte cuttad
Guest Danny Cort Posted September 4, 2004 Posted September 4, 2004 (edited) "beatsen är inte cuttad alls... insa samplinga är använda... endast vst instrumenter" Oh shit. Då spelar du inte tight. som sagt, 1-2-3-4 Simple as that. Edited September 4, 2004 by Danny Cort
Guest Danny Cort Posted September 4, 2004 Posted September 4, 2004 testa att räkna 1-2-3-4 eller nåt Men det jag menade med dessa beats är att dom inte är tight "cuttade" Förstår fortfarande inte vad du menar. Hur cuttar man ett beat så att det blir tight? Tala i klarspråk. Testa att räkna 1-2-3-4
Guest Danny Cort Posted September 4, 2004 Posted September 4, 2004 din gamla gubbe. du verkar lite insnöad. Jo såklart. efter 15 år på rapscenen så blir man såklart lite insnöad. jag har dragit så mycket kola så jag kan arrangera vinter-OS i min bihåla.
Lindeberg Posted September 4, 2004 Posted September 4, 2004 jag har dragit så mycket kola så jag kan arrangera vinter-OS i min bihåla. 🙂 Lysande. Den borde platsa i den där rim-tråden!
Recommended Posts