Jump to content
Annons

Studiofestival # 3 - Så ska det INTE låta


hammagrella

Recommended Posts

studio.JPG

Vad är dålig musik, vad är bra musik? Det är ett ämne som kokat här på forumet på sistone:

* Varför har inte Regina ett metertjockt puffskydd av gummi?

* Är Brian Wilson ett musikaliskt geni eller en lallande surfar-dåre, eller både och?

* Vem vill egentligen köpa dom där utklädda Lidingö-yuppiesarnas tröjor?

* Är Gunther en smart snubbe som ger folk vad dom vill ha eller är han ett bevis på att Gud inte finns?

* Ska vi ha Ray Charles eller Kebjekajse som begravningshymn när vi dör?

* Är Tom Waits ett skrålande fyllo som gör bra skivor, eller bara ett skrålande fyllo?

Bra eller dåligt? Smaken är som mumindalen. Men nu är det dags att åtminstone sätta ner foten när det gäller RIKTIGT DÅLIG MUSIK. Undertiteln på Studiofestival # 3 lyder nämligen "Så ska det INTE låta".

REGLER:

Ta fram dina allra sämsta sidor och gör en låt som bara känns helt fel. En låt som antingen bara skär sig i öronen, eller är fantastiskt omusikalisk, löjligt pretentiös eller rakt igenom klantig så att man mår illa. Målsättningen ska vara att man fullständigt avskyr eländet rent fysiskt när man hör den.

Låtlängd: Högst 1 minut. Behöver inte ha formell start o slut utan kan vara ett clip.

Stil: Valfri - techno, visa, dansband, rockabilly, elller knäppa blandningar som låter för jävligt.

Komposition: Får innehålla samplingar men själva låten ska vara skriven av dig själv, nyskriven för denna tävling och inte publicerad någonstans tidigare

Format: MP3, 160kbps

Filhantering: Lägg upp låten nånstans och PMa mig så att jag kan ta hem den. Har du ingenstans att lägga den, PMa mig så kan vi dunka över den med MSN eller nåt.

Röstning: Lixom i föregående Studiofestival kommer vi att köra flera semifinaler/deltävlingar om det är tillräckligt många låtar. Låt mig återkomma med detaljer när vi ser hur många bidrag det blir. Röstning sker föståss genom GALLUP.

Anmälan: Anmäl dig med en post i den här tråden så håller jag en deltagarlista uppdaterad här. Alla bidrag kommer att vara anonyma tills det är avgjort.

Tid: Tävlingen startar NU och ni har fr o m idag tillochmed SÖNDAGEN 12 SEPTEMBER KL. 24:00 på er att leverera ert bidrag till mig. Röstningen börjar MÅNDAGEN 13 SEPTEMBER.

Priser: Låt mig återkomma, men jag har eventuellt fin-fina priser på gång. Håll dig uppdaterad i denna tråd!

Syftet med tävlingen: 1) Ha kul naturligtvis 2) Träna inspelning av ovana genrer 3) Intressanta följddiskussioner om vad som egentligen är bra eller dåligt

OBS! Glöm inte att tala om vad låten heter och vad "artisten" heter. Om det nu är en riktigt jävlig låt antar jag att ni inte vill bli förknippade med den i framtiden, då är det ju bra att ha ett alias! 🙂

Lycka till för bövelen!!!

Deltagarlista:

-Konfidentiell! -

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

I'm all in! Och tro inte att det ska bli en tango den här gången. Kanske skulle det vara kul att driva med Disco-Dan? MUOOOHAHAHAHA!! *peace dude*

snacka om huvudvärk man kommer ha den 13:e...

Där ser man, är du fortfarande sur för att jag samplade din skönsång?

🙂

Kom ihåg att det var du som började; "låter som nån unge har lekt lite med e-jay".

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har tänkt och tänkt men har väldigt svårt att mobilisera ett koncept. Ska man göra en så störig låt som möjligt (omusikaliskt våldsam) eller hänga ut en genre? Skitsvårt att veta vad folk kommer bedöma som bra inom kategorin.

Får helt enkelt gå på målsättningen

Målsättningen ska vara att man fullständigt avskyr eländet rent fysiskt när man hör den.
och göra en avskyvärd låt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsvårt att veta vad folk kommer bedöma som bra inom kategorin.

Att göra en hemsk låt med glimten i ögat skulle jag tro att de flesta röstar för 😉

Jag är iallafall med hammagrella, är du själv med förresten?

edit. Stavfel .. igen

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter lite knasigt att göra en dålig låt med FLIT...

Det klarar du nog, Viktor.

Trevligt Nattis att du fortsätter hacka... det uppskattas av alla 😉

Hey Viktor! De e inget personligt han menar! Han söker uppmärksamhet precis som mej 🙂

själv tycker ja faktiskt hans kommentarer är underhållande.. no offence!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Åh, äntligen en tävling där jag inte behöver anstränga mig, låter förjävligt gör det per automatik! 😉

Count me in.

Link to comment
Dela på andra sajter

hoY

ja' e' me'

jag kan ta vilken som helst av mina låtar 😕

Härlig inställning rockfart, men efter att ha lyssnat på några av dina verk kommer du sannolikt att förlora denna tävling om du inte gör dig till 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ta fram dina allra sämsta sidor och gör en låt som bara känns helt fel. En låt som antingen bara skär sig i öronen, eller är fantastiskt omusikalisk, löjligt pretentiös eller rakt igenom klantig så att man mår illa. Målsättningen ska vara att man fullständigt avskyr eländet rent fysiskt när man hör den.

Fan...

Alla har ju redan vunnit.

Varför gör ni inte som mig & Nattvaktaren & satsar på att göra nåt bra.....

& få skiten utgiven.

?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan...

Alla har ju redan vunnit.

Varför gör ni inte som mig & Nattvaktaren & satsar på att göra nåt bra.....

& få skiten utgiven.

?

Alla kanske inte vill få sin musik utgiven. Faktiskt.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan...

Alla har ju redan vunnit.

Varför gör ni inte som mig & Nattvaktaren & satsar på att göra nåt bra.....

& få skiten utgiven.

?

Kom igen Danny, koppla av lite och ha lite kul... Ska jag tolka ditt inlägg som att du anmäler dig? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...