Jump to content
Annons

Bästa bandnamnet?


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Det gamla skånekultbandet "Klart grabben skall ha en husvagn" smäller högst bland svenska tycker jag.

Har också alltid varit svag för "Mott The Hoople"

Haha... låter som nåt nån av mina gamla släktingar här nere i skåne sa.... "Klart pågen ska ha en bil - han kan ju tuta!"... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nåt band för några år sen som döpte sin debutplatta till "Alla dina skivor gubbjävel!" med förhoppningen att nån skulle önska sig den i födelsedagspresang av sin mormor som då skulle hasta till skivaffär'n och säga till plattmånglarn:

"Jag skulle vilja ha alla dina skivor, gubbjävel!"

Det är humor. Funkar inte lika bra idag när man köper skiten på CDON o Ginza.....

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Njurmännen

Vilken sorts musik spelar de månne?

Fanns på 80-talet och gjorde nån slags industri-noise-grej, har jag för mig.

Kunde bara köpas på kassett.

Eller är det nån som vet bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar på det fiktiva (?) Alinge/Forsell-bandet HELIKOPTERN KRÄKS

Där kom det. En referens till hemma hos. Köpte precis tre samlingsplattor med. Med är favoriterna det ringer under mattan/förvaringsproblemen är inte lösta, samt den store maxaren i det blå 😄😠😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja dom är så avspänt sjuka. Finns många favoriter, "nämn tre av dom köttätande växter som vid mässan vid Hannover med hull och hår slukade den nyss ditresta....goss-KÖREN! Hallå, sevara!!!!!" 😆😆😆

"...det var den där norska folkrockcountryskådespelsbluesgruppen huskelommen och basisten körde världens fetaste Ronnie Lane bassolo rakt ner i rökgången"

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Jag har för mig att det fanns något Heavy Metal-band som hette

Priestfuckers Virginkillers Heavy Crüe

Det hade en hit med "Heavy Metal Chainrape in Hell"

...eller var det bara som jag drömde...

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Scissors Sisters (om man tänker på vad det egentligen betyder).  😉

Menvafan, är det ingen som kan fråga vad det egentligen betyder så jag kan få hävda mina nativa kunskaper i engelska lite... 😆

Ledtråd: Gör "saxen" med båda händerna (en i varje alltså, använd pekfinger o p***finger) och för sedan samman fingersaxarna... gränsle.

Nu då? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Scissors Sisters (om man tänker på vad det egentligen betyder).  😉

Menvafan, är det ingen som kan fråga vad det egentligen betyder så jag kan få hävda mina nativa kunskaper i engelska lite... 😆

Ledtråd: Gör "saxen" med båda händerna (en i varje alltså, använd pekfinger o p***finger) och för sedan samman fingersaxarna... gränsle.

Nu då? :rolleyes:

Jahaaaaaa.... he he he nu trillade poletten ner. Är du säker på att detta inte bara är dina fantasier? 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...