Jump to content
Annons

BT har fått sin studio stulen


Recommended Posts

Annons
Den amerikanske musikern BT har tråkigt nog fått hela sin studio stulen. Förutom all hårdvara, har även hela livesetet till "This Binary Universe" försvunnit, jämte några masterspår.

BTMusic.com

VARNING!

Den här länken som Olsberg lagt in är virussmittad med en trojan som försöker ställa till med något när du går in på sidan!

Mitt virusprogram skriker högt. Har du inte ett bra virusskydd så gå inte in på sidan!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man undrar ju vad syftet med stölden är... hur lätt kan det vara att kränga grejerna vidare liksom? Om man har råd att köpa så pass dyr utrustning så tror jag inte att man gör det av random skum typ utan kollar upp säljaren och vart grejerna kommer ifrån. Jag skulle göra det iaf, om jag var rik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra gången gillt.

BT är lika mycket "local kändis" som metallica. 😏

jag hade heller ingen aning om vem det är..

så statistiken över hans kändisskap i denna tråd, faller lite grann.. 😉

synd att han fått en studio stulen bara..

hmmm.. är det ingen mer än jag som reagerar på begreppet "han har fått sin studio stulen" ltåer som ngn kommit dit o lyft iväg hela byggnaden.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skittråkigt.

ESCM är guld. Fanimej den bäsa platta jag köpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

BT är verkligen ingen lokalkändis... har inte stenkoll på snubben men vet att han är stor i vissa kretsar.

Alltid trist när folk blir av med saker de lagt ner mycket jobb på... instrumenten är ju skitsamma, men musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den amerikanske musikern BT har tråkigt nog fått hela sin studio stulen. Förutom all hårdvara, har även hela livesetet till "This Binary Universe" försvunnit, jämte några masterspår.

BTMusic.com

VARNING!

Den här länken som Olsberg lagt in är virussmittad med en trojan som försöker ställa till med något när du går in på sidan!

Mitt virusprogram skriker högt. Har du inte ett bra virusskydd så gå inte in på sidan!!!!

Eh, jag kör med Norton Antivirus på jobbet och Zone Alarm hemma (båda är uppdaterade och är senaste version). Inget av de har sagt något om virus när man går in på hans officiella sajt ovan. Vad exakt säger ditt antivirusprogram?

Link to comment
Dela på andra sajter

mitt avast varnade mig med.. 😛

norton märker inte ens om datorn exploderar..!! 😉

Haha, riktigt sant. Hade norton innan på pc:n och märkte att datorn bettäde sig konstigt. Sökte genom datorn med norton, men såklart hittade den inget. Sen skaffade jag Avast och det visade sig att jag hade 3 Trojaner på datorn. 😆 fast nu är det ju mac, och där finns det inte massa sånt skit 😄 inte lika mycket iaf! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Jag har inte heler nån aning om vem snubben är. Trist dock att han fick allting stulet 😉

Och för er som lever på att använda förkortningar... vad för skiva är ESCM då?

Norton = BIG NO NO!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den amerikanske musikern BT har tråkigt nog fått hela sin studio stulen. Förutom all hårdvara, har även hela livesetet till "This Binary Universe" försvunnit, jämte några masterspår.

BTMusic.com

VARNING!

Den här länken som Olsberg lagt in är virussmittad med en trojan som försöker ställa till med något när du går in på sidan!

Mitt virusprogram skriker högt. Har du inte ett bra virusskydd så gå inte in på sidan!!!!

Eh, jag kör med Norton Antivirus på jobbet och Zone Alarm hemma (båda är uppdaterade och är senaste version). Inget av de har sagt något om virus när man går in på hans officiella sajt ovan. Vad exakt säger ditt antivirusprogram?

Ingenting - nu längre. Troligtvis (förhoppningsvis) har de rensat sajten från eländet.

Mitt virusprogram (F-secure Internet Security) sa någonting om fientlig kod i form av en trojan från hemsidan och rapporterade sedan att dan tagits bort från min dator.

Att inte Norton säger nåt förvånar mig inte. Det är ett skitprogram som jag jämställer med ett vius. Men det finns ju de som fortfarande envisas med att använda eländet... 😆😉

Link to comment
Dela på andra sajter

mitt avast varnade mig med.. 😆

norton märker inte ens om datorn exploderar..!!  😉

Avast ! Amen to that brother. ( Innan jag ens fattade att Norton sög röv, det tog 6 månader )

Nån som fick klarhet var STUDION egentligen fanns ? Här hos oss ?

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

mitt avast varnade mig med.. 😱

norton märker inte ens om datorn exploderar..!!  😱

Avast ! Amen to that brother. ( Innan jag ens fattade att Norton sög röv, det tog 6 månader )

Nån som fick klarhet var STUDION egentligen fanns ? Här hos oss ?

jag fick för mig att den låg ngnstans i västra usa.. men kan vart jag som tänkte på annat med.. :rolleyes:

avast äger. 😱

jag försöker övertala min morsa att skippa f-secure o skaffa hem avast! får se hur det går..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte heler nån aning om vem snubben är. Trist dock att han fick allting stulet :rolleyes:

Och för er som lever på att använda förkortningar... vad för skiva är ESCM då?

Norton = BIG NO NO!

Vad det står för har jag ingen aning om, men skivan heter ESCM och jag nöjer mig gott med det 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Jag har inte heler nån aning om vem snubben är. Trist dock att han fick allting stulet :rolleyes:

Och för er som lever på att använda förkortningar... vad för skiva är ESCM då?

Norton = BIG NO NO!

Vad det står för har jag ingen aning om, men skivan heter ESCM och jag nöjer mig gott med det 🙂

ok... får allt kolla upp den då 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Fogden JAG bryr mig! Fa-an vad synd det är om dig!! Men problemet är väl att du är en sådan där "local kändis"?

Men det är för jäkligt i vilket fall!

I ävrigt, BT han håller säkert på med Gansta rap? Och då tycker jag att man får skylla sig själv. Han utsätter ju sig för en enorm risk? Att röra sig i ganster-kretsar menar jag är uppenbart riksfyllt och då är det inte mer än rätt åt honom.

EDIT: ändrar lite tempus,, "Fa-an vad synd det VAR om dig!"

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

BT han håller säkert på med Gansta rap?

🙂

Haha, näää! BT är nog lika mycket gangster som Moby och Daft Punk. 🙂😆

Skön multi-instrumentalist och en av de största nyskapande och drivande inom elektronisk dansmusik de senaste tio åren. Han har gjort framgångar med filmmusik, trance, alternative rock, breakbeats, pop osv.

btozonic5679eb9hv8.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Moby gangster...?!?!

;-)

Men jag har ju aldrig hört talas om killen, trots att jag försöker lyssna på så mycket musik osm möjligt hela dagarna. Eller är det så att BT speals på reklamfinansierade radiokanaler här i svergie? För då är det inte så konstigkt att jag missat honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Moby gangster...?!?!
Ja, du såg poängen 🙂
Eller är det så att BT speals på reklamfinansierade radiokanaler här i svergie?
Njae, BT är kanske fortfarande lite för underground/okänd för den svenska massan.

Fast indirekt spelades han ju på kommersiell radio när han producerade låten "Pop" åt N'Sync bakåt i tiden. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...