Jump to content
Annons

Novation Remote SL - Uppdateringen online nu!


infinitebeat

Recommended Posts

Novation uppdaterar Remote SL-seriens Automap-funktion till version 3 - "Automap Universal". Ny fräsch version som är helt outstanding vad gäller kontroll av mjukvarusynthar, effekter etc i alla stora musikprogram.

Hur smidig hantering som helst!

Läs mer på:

http://www.novationmusic.com/news.asp?id=181

Ladda ner uppdateringen:

http://www.novationmusic.com/files/ReMOTE_...staller_3_0.zip

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Funkar bra här, det lilla jag provat. Har dock inte satt mig in i allt ännu. Saknar en del ännu inte automappade vsti:er och effekter. Miditimingen var mitt största problem tidigare men i och med uppdateringen försvann de helt. Battery 3 får jag inte att fungera men väntar på svar från Novation angående det.

Svårt att ge några tips till dig mer än att skicka ett meddelande till supporten - de svarar oftast riktigt snabbt.

Uppdaterat till Cubase 4.0.2? Kanske löser problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det var faktiskt först när jag uppdaterat till Cubase 4.0.2 som jag installerade ZeroSL första gången. Jag har haft den liggande ett tag i avvaktan på att det skulle komma Automaps till C4.

Och jag är så kass på allt som har med datorer att göra, så jag kör verkligen fast. Jag noterade att C4 hängde sig i uppstartsläget när den försökte läsa in "någonting med Rewire". Och eftersom jag inte har Rewire (hade valt denna map av bara farten) gissade jag först att det vär där problemet låg. Men trots att jag installerat om Automap-programmet och denna gång valt endast de Automappar som jag har grejer till, funkar det ändå inte. Förvisso startar C4 nu, men jag får inte ZeroSL att fungera...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Harald (oregistrerad)
Novation uppdaterar Remote SL-seriens Automap-funktion till version 3 - "Automap Universal". Ny fräsch version som är helt outstanding vad gäller kontroll av mjukvarusynthar, effekter etc i alla stora musikprogram.

Hur smidig hantering som helst!

Läs mer på:

http://www.novationmusic.com/news.asp?id=181

Ladda ner uppdateringen:

http://www.novationmusic.com/files/ReMOTE_...staller_3_0.zip

Jag har införskaffat Novation Remote 49SL COMPACT till min vista dator och TASCAM US-1641 externa ljudkort och jag har laddat ner och installerat Automap 3 standard. Först fungerade det att spela VSTi:er som Sampletank 2.5 men transporten fungerade inte. Sen så fick jag under inrådan från Polysonic byta ut programtillägget Automapclient i Steinberg/Cubase LE 4/Components för att Cubase LE 4 skulle starta med Automap 3. Då (ungefär) slutade ljudet från Sampletank att höras men transporten började fungera. Är det något fel på inställningarna i Automap 3 eller i Cubase LE 4 eller i Remote 49SL COMPACT eller är det bara ett för nytt program så att buggar och fel inte åtgärdats ännu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det är något litet knas med Novations installationfil. Den la till en mapp (Components) rakt av i Steinberg-mappen där den sen dumpade CubaseAutomapClient.dll. I Cubase-mappen finns redan en Components-mapp, där min gamla CubaseAutomapClient.dll fanns. Jag kopierade den nya CubaseAutomapClient.dll till denna och då funkade allt.

Alltså:

Steinberg/Cubase/Components

Och inte:

Steinberg/Components

Link to comment
Dela på andra sajter

Harald (oregistrerad)

Jag har bara en ASIO mapp och en Cubase LE 4 mapp och en VSTPlugIns mapp i Steinberg mappen och ingen Components mapp. Jag tog bort dom gamla programtilläggen CubaseAutomapClient i Components mappen i Cubase LE 4 mappen och ersatte med den nya CubaseAutomapClient filen jag fått från Polysonic. Men jag tror inte det funkar med att få ljud ur Sampletank (VSTi) ändå. Jag ser utslag på MIDI Input mätaren i Cubase LE 4 när jag trycker på en tangent på Remote 49SL Compact men jag får inget ljud, det måste bero på någon inställning, men vilken?

Redigerat av Harald
Link to comment
Dela på andra sajter

Harald (oregistrerad)

Allt funkar för mej nu också utom transport knapparna (som fungerade förut) men jag har tagit kontakt med Novation support. Men tack för inlägget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...