Jump to content
Annons

Förslag på nytt ämne att behandla


Bajenuffe1

Recommended Posts

... När jag går igenom Hall of fame så verkar det som om Punk festivaler förekommit vid flera tillfällen. Som punkare skulle man kanske tänkas fortsätta i de spåren, men det är samtidigt trist att bara vi får briljera. Det finns risk att många andra duktiga musiker avstår att deltaga... Därför tycker jag att det vore toppen om vi kunde ha en mjuk övergång där även andra musiker kan känna att det får utrymme för sin kunskap. För att inte helt släppa punken men ändå ge utrymme för dessa så skulle jag vilja ha en

"In memorial of Joe Strummer"

Detta torde innefatta de flesta musikstilar... Punk,Pop, Reggae,SKA rockabilly,Latino och även Hip Hop. Han har ju gjort så mycket under hans tid i livet. Sedan tycker jag det vore kul att få visa sin respekt på detta sätt.

Vore toppen att få denna blandning på utbud an låtar.

Alternativt vore det kul att låta Reason och FL användarna briljera med en GOA-tech festival... Även om jag inte är så hemma på dessa prylar så är det förbannat kul att höra vad dessa killar och tjejer gör i dessa program.

Jag ligger i startgroparna att managera en ny festival, så kom med förslag... Hur väljer vi förslag i slutänden??

/BajenUffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Alltid svårt att finna något som engagerar alla.

Tema Melodifestival har ju diskuterats och ligger i tiden.

Här finns plats för alla genres numer, hoho 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det skulle vara kul med en festival där vi alla tolkar en och samma känsla.

Skulle kunna var ilska (punk?), gladlynthet (pop i dur?)..... ja ni fattar.

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tema som har varit uppe på i stort sett varenda förslagstråd är "alternativa ljud", typ äggklyvare (ryyys) hamra på basketbollar och göra musik av allt annat än instrument. Vet inte om det finns intresse, men som sagt vara har det pratats om detta vid många tillfällen. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud Postat den 9 February 2007, 16:24

  Ett tema som har varit uppe på i stort sett varenda förslagstråd är "alternativa ljud", typ äggklyvare (ryyys) hamra på basketbollar och göra musik av allt annat än instrument. Vet inte om det finns intresse, men som sagt vara har det pratats om detta vid många tillfällen. 

Carl Cadello Postat: 6 February 2007, 17:51 

Jag tycker det låter bra med en given text. På hini eller mandarin. 

Och som instrument vill jag att vi bara får använda hushållsaparater och annat vi har i hemmet. 

Skulle kunna bli en riktigt intressant festival 

BÄNKT Postat: 17 January 2007, 13:26 

Jag skulle önska att vi någon gång kunde ha en festival med bidrag gjorda på icke instrument. Alltså bruksföremål i hemmet, kastruller, eltandborstar, dammsugare, soffkuddar, mm. De bidragen skulle jag verkligen vilja höra!

Här är lite inspiration:

eller STOMP

Blir man inte sugen??  Och man kan fritt välja genre!! Vinglasfunk eller lampskärmshardcore!! 

Någon gång i framtiden grabbar å tjejer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker given text ideen är bra men tyckar att man skall få göra den till engelska o använda det som finns inget mera d.v.s. ta bort..

även ha som option att ex mister no smoke (röker inte själv) kan sjunga in texten till en melodi som de som vill kan sampling ... detta för att få en bredd.

alltså inte benhårda regler med en utgångs punkt som kan tilltala många o generear många olika låtar.

så tänker jag i alla fall

ynot

hej bengt :rolleyes:

edit hälsning o STAVA...

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tema som har varit uppe på i stort sett varenda förslagstråd är "alternativa ljud", typ äggklyvare (ryyys) hamra på basketbollar och göra musik av allt annat än instrument. Vet inte om det finns intresse, men som sagt vara har det pratats om detta vid många tillfällen. 😱

Kan nog vara kul att skapa men kanske mindre kul att lyssna på... eller vad vet jag. Det kanske blir riktigt intressanta låtar. Jag tycker hur som helst att det hade varit ett kul tema.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ju föreslagit nån gång förut (bla i samband med punkfestivalen) att man kunde ha som tema att göra en egen låt så lik nån valfri artist som möjligt.

tex. gör din egen basshunter, Joe strummer, abba, AC/DC, Depeche Mode eller vad du vill låt.

lyssna in dig på artisten/gruppens låtstruktur, sound, trummfills, text-ämnen mm. allt som är typiskt för den grupp/artist du vill härma och gör sedan din EGEN låt som om det vore original gruppen som skrivit den.

sedan när man skickar in sin låt så döper men den till låtnamnet och artisten man försöker härma, samt bifogar en länk till tex. en video på you tube som sedan läggs upp på festivalsidan så att alla har möjlighet att jämföra med originalgruppen om man inte har hört den förut.

låter det som ett kul tema? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ju föreslagit nån gång förut (bla i samband med punkfestivalen) att man kunde ha som tema att göra en egen låt så lik nån valfri artist som möjligt.

tex. gör din egen basshunter, Joe strummer, abba, AC/DC, Depeche Mode eller vad du vill låt.

lyssna in dig på artisten/gruppens låtstruktur, sound, trummfills, text-ämnen mm. allt som är typiskt för den grupp/artist du vill härma och gör sedan din EGEN låt som om det vore original gruppen som skrivit den.

sedan när man skickar in sin låt så döper men den till låtnamnet och artisten man försöker härma, samt bifogar en länk till tex. en video på you tube som sedan läggs upp på festivalsidan så att alla har möjlighet att jämföra med originalgruppen om man inte har hört den förut.

låter det som ett kul tema? 😄

Det tycker jag det gör, jättekul/bra idé!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ju föreslagit nån gång förut (bla i samband med punkfestivalen) att man kunde ha som tema att göra en egen låt så lik nån valfri artist  som möjligt.

tex. gör din egen basshunter, Joe strummer, abba, AC/DC, Depeche Mode eller vad du vill låt.

lyssna in dig på artisten/gruppens låtstruktur, sound, trummfills, text-ämnen mm. allt som är typiskt för den grupp/artist du vill härma  och gör sedan din EGEN låt som om det vore original gruppen som skrivit den.

sedan när man skickar in sin låt så döper men den till låtnamnet och artisten man försöker härma, samt bifogar en länk till tex. en video på you tube som sedan läggs upp på festivalsidan så att alla har möjlighet att jämföra med originalgruppen om man inte har hört den förut.

låter det som ett kul tema? 😛

Det tycker jag det gör, jättekul/bra idé!

Ja!!!

Eftersom vi inte kan ta en cover kan vi ju istället bygga en låt på gemensam akordföljd och en gemensam text.

😆

Jag kan då tänka mig backa på hushållsapparaterna. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj!

halvt om halvt nyhär.....tillräckligt ny för att inte kunna rösta iallafall på punkfestivalen såg jag.

jag ställer mig lite osäker till hur bra det är med olika kopior...brukar väl bli problem på tv vem som är mest lik....svårt att skilja mellan det bästa och det mest lika. framförallt när alla säkert har olika som man vill likna.

Jag tror nog mer på det som någon sagt: gemensam text och gemensam ackordsföljd.....sen pang på göra hur man vill.

Bockar och bugar av vördnad inför alla skickliga festvaldeltagare genom enorena här på forumet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa förslag har kommit in hittils:

1. Skriv musik utifrån Text

2. Pots and Pans (Skapa musik på kastruller och andra konventionella ting/hushålls apparater.)

3. Goa festival

4. Sound-a-like (Gör låt med klara influenser av annat band/kompositör

5. Joe Strummer Memorial

6. Gemensam Ackordföljd

Har jag glömt något förslag?

Skall vi köra en för rösting där vi väljer ämne?

/Bajenuffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa förslag har kommit in hittils:

1. Skriv musik utifrån Text

2. Pots and Pans (Skapa musik på kastruller och andra konventionella ting/hushålls apparater.)

3. Goa festival

4. Sound-a-like (Gör låt med klara influenser av annat band/kompositör

5. Joe Strummer Memorial

Har jag glömt något förslag?

Skall vi köra en för rösting där vi väljer ämne?

/Bajenuffe

Att vinna en festival medför inte bara glam och glamor. Det medför också ett ansvar. Den som vinner håller nästa festival. Med allt det medför.

Mao. Du väljer. Vill du ha en omröstning ska du ha en omröstning. Vill du bestämma vad för festival vi ska ha, så bestäm du.

Din vilja är vår lag. O store ledare 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok..

...Och det är självklart roligare om bidragen blir så många som möjligt.

Då gör vi på detta vis...

Ovan stående alternativ är de man kan rösta på och Vi har fram till Fredag 17/2 00:00 att rösta. Endast 1 röst / röstberättigad.

Jag lägger min röst på:

Pots and Pans!

/Bajenuffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

jag röstar på mitt förslag dvs. nr. 4 Sound-a-like (men alla utom 2 o 3 funkar för mig).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka har egentligen rösträtt?

alla forum medlemmar som vill vara med i studiofestivalen. annars är det ju inte så stor mening att rösta på förslagen o m man inte tänker delta.

Jag förutsätter att de som lägger en röst ger sig på att skapa något med det tema de röstat för...

men alla är välkommna att delta i det tema det blir, så hoppas alla så många som möjligt deltar även om inte deras favorit tema blev just denna gång.

Gemensam Ackordföljd läggs till som ett förslag nu.

är det inte roligare med valfria akord? så att endast texten är obligatorisk, fast med färdiga akord så går det ju fortare, behöver man inte tänka ut den biten heller. 😆

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Ett tema som har varit uppe på i stort sett varenda förslagstråd är "alternativa ljud", typ äggklyvare (ryyys) hamra på basketbollar och göra musik av allt annat än instrument. Vet inte om det finns intresse, men som sagt vara har det pratats om detta vid många tillfällen. 😉

Det där var nog det bästa förslaget hitlis!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...