Jump to content
Annons

M-audo Audiophile 192 Frågor


Stonerbox

Recommended Posts

Hej jag har idag köpt mig ett M-audo Audiophile 192 och har två nybörjar frågor:

1. Jag kan ännu inte koppla in mina högtalare i ljudkortet för att högtalarna har 3.5 kabel och ljudkortet har vanliga telejack (gitarr).

Kan man skicka signalen till mitt standard ljudkort (realtek alc883) för att få ljud när man spelar??

2. Detta har inte direkt med ljud kortet att göra men jag lånade även en mickrofon (ADK A-51 type v) på en musikaffär, det är en stormembransmick. Måste man skicka fantommatning för att få igång den?

Tack på förhand 😆

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du för högtalare/monitorer? Är de aktiva eller passiva (dvs har de en inbyggd förstärkare eller behöver du koppla de via en förstärkare)? Vad har du för sequenser (Cubase, Logic, Pro Tools)?

1. Vet inte hur det är med dom andra programmen men i Cubase så kan du bara ha en ASIO Driver vald. Alltså du kan inte spela in via Audiophile 192 och samtidigt lyssna via ditt realtek ljudkort.

2. Ja om det är en kondesatormikrofon så måste du ha fantommatning för att få "igång" den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tyvärr än så läge vanliga högtalare gammla Cambrige soundworks 1.4.

För att fixa problemet med micken så får jag inskaffa mig en kanalstripp alternativt ett mixerbord eller? (är väldigt ny på det här)

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja en förförstärkare eller en mixer. Det vanligaste förslaget på mikrofon och förförstärkare är Studio Projects-paket med en Studio Projects B 1 och en Studio Projects VTB-1. Går att beställa från emusic.se eller så kan du PM:a Claes och höra vad han har för deal på den.

När det gäller mixerbord så har jag ingen större koll. Men ett billigt Behringer eller Phonic (heter de så?) kanske funkar än så länge?

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...