Jump to content
Annons

By the lake


flintan

Recommended Posts

* LÅTNAMN: by the lake

* GENRE: pop/rock

* LÅTLÄNGD: 4.01

* KOMPOSITÖR: Linus Anderson

* PRODUCENT: Linus Anderson

* EV. MEDVERKANDE: Linus Anderson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ca 4 mb

* STATUS: snart klar

* LÅTLÄNK: by the lake (fungerande länk 😉 )

Synpunkter på mix/arr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena.

Då kör vi en lyssning.Spännande sound på sången..Basen ooar rätt mycket,kanske bara för högt mixad..inget fel på soundet.Det gör att trummorna kommer lite långt bak...och resten av mixen,det är det enda jag klagar på,möjligen är guran lite hög vid 0.34 och en bit in..I övrigt så är det snyggt och genomtänkt arrat och mixat.

Bra låt,jag gillar det. Fixar du ovanstående,så får du full pott av mig - drar ned en pinne pga. guran och BASEN!

Så det blir fyra i stället för fem stjärnor i himlen...

Mvh

Harmonica mike

edit:dessa e viga stafvfel..

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en bra låt! Gillar verserna mycket, förutom en liten detalj, den aggressiva gitarren (i verserna) som ligger pannad till höger förstör en del i mitt tycke... Gillar sångljudet, men man kanske skulle kunna "öppna" upp det lite, göra det klarare, i refrängerna alternativt "öppna" upp körerna lite ljudmässigt. Tror refrängen skulle lyfta ytterligare då. Men fan, sjysst låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, elgitarren lite knepig.

Apropå sången och sångljudet så är det egentligen en slasktagning som jag gjorde till stöd för trummor och bas. Den har den där disten inspelad så från början, tror jag, går inte att ändra iallafall. När jag försökte lägga om så lyckades jag inte bra.

Men ska nog försöka igen..

Link to comment
Dela på andra sajter

denna kommentar är helt igenom positiv: Du gör kanon B-sidor! Jämn och bra nivå på låtar som berör, får en att lyssna, men som kanske inte sprarkar igång mig.

Gillar melankoliska tonen, lite dist på sången...kanske lite dov och en bit bak i mixen.

Gitarrer och komp låter mysigt laid back. kanske gitarr-riffen stiker lite ibland...vasst,

Härlig melankolisk melodi som för tankarna till en rökig pub i en källarlokal....

Den här låten skulle göra sig stor på en skiva med liknande musik!

lite pianon skulle nog accentuera känslan tror jag.

lyssnar gång #3. Melodin växer för varje gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ingen ultralyssnare på sån här musik precis, men snubblade in här 😄, i min mening tycker jag att man får man ha lite större toleranser än Vad standarden är idag, jag tycker att det är lite cool med lite dynamik.

Tycker att det låter bra!!! Kanske lite mera "krisp" på allt sen hade jag varit nöjt

Link to comment
Dela på andra sajter

denna kommentar är helt igenom positiv: Du gör kanon B-sidor! Jämn och bra nivå på låtar som berör, får en att lyssna, men som kanske inte sprarkar igång mig.

Gillar melankoliska tonen, lite dist på sången...kanske lite dov och en bit bak i mixen.

Gitarrer och komp låter mysigt laid back. kanske gitarr-riffen stiker lite ibland...vasst,

Härlig melankolisk melodi som för tankarna till en rökig pub i en källarlokal....

Den här låten skulle göra sig stor på en skiva med liknande musik!

lite pianon skulle nog accentuera känslan tror jag.

lyssnar gång #3. Melodin växer för varje gång!

Ok, trevligt. 😄 Jag lär väl inte släppa några singlar ändå så det får bli ett album eller en ep med bara b-sidor. Bra titel på ett debutalbum förövrigt.

Det finns faktiskt ett rhodes långt bak nånstans.. Kanske borde städa upp lite.

Tack för lyssning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låtar du gör! Gillar hela atmosfären i denna, lo-fi och kan fortfarande inte få Kinks ur huvudet. Gillar också den aggressiva gitarren, kontrasterar schysst mot den mjuka sången men skulle nog ner några dB. Stråkpartiet är ok men förtar lite av pub-känslan. Man annars härlig Britt-pop. Har du kört dessa för engelsmännen?

Den här vill jag spara!

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritik och kommentarer. Antecknas inför nästa mix.

Gitarren ska ner lite, ok. Ska fundera på stråkpartiet också. Kanske mindre reverb och någon annan effekt, typ leslie, vibrato eller liknande..

Ska kolla över trummorna också. Gitarren är en Fender Jazzmaster linead direkt i ljudkortet sen Digidesign LoFi + Massey TapeHead + Northpole delay. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...