Jump to content
Annons

Adk a51e eller Behringer B2 PRO


oddbear (oregistrerad)

Recommended Posts

oddbear (oregistrerad)

🙂 Hei eg skal til anskaffelse av ny Studio mik ,i den samenheng kunne eg tenkt eit par tips.

Valg 1.ADK a51e +-?

Valg 2:Behringer B2 PRO +-?

Valg 3.SMPROAUDIO SM MC01 +-?

Hadde vore fint med tilbakemeldingar + og - ,samt synspunkt og egna erfaringer.

oddbear

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Jag har sett en hel del positivt hÀr pÄ forumet gÀllande ADK A51. NÀr jag kollar finns den i ett antal utgÄvor... A51e, A51s, A51st

Just dyrare ju bÀttre? Eller Àr det bara fler options?

Hur mycket nytta har man i sÄ fall av dessa options?

Eller Àr helt enkelt ljudnivÄn pÄ den dyraste varianten sÄ mycket bÀttre?

Rekomendationer?

Det Àr intressant med alternativ men inom denna price-range.

Tacksam för tips!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Flera av dem finns pĂ„ min testsite... 😎

Det Àr olika funktioner i dem och Àven olika ljudkaraktÀr. Jag tycker att det Àr olyckligt att de har valt att sÀrskilja flertalet av sina modeller enbart med bokstÀverna efter - och behÄllit namnet A51 till sÄ mÄnga. Det ger en viss förvirring och man riskerar att presumptiva köpare tror att alla A51-modeller lÄter likadant...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Claes, du har möjligtvis ingen "rating" pÄ vad du tycker om mickarna? Skulle uppskatta en rekomendation pÄ en sÄn hÀr typ av mick i kostnads-spannet 1.000-2.000

Även andra personers rekomendationer och tips i denna kostnadsklass uppskattas!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har valt att lĂ„ta folk bilda en egen uppfattning genom att lyssna pĂ„ inspelningarna sjĂ€lva - utan att i förvĂ€g bli fĂ€rgade av min Ă„sikt. Dessutom Ă€r jag ÅF för en del av mĂ€rkena, men inte för alla - och jag vill inte riskera att nĂ„gon besökare pĂ„ testsiten tror att jag rekommenderar en speciell modell bara för att jag sĂ€ljer sĂ„dana - utan jag vill gĂ€rna i slutĂ€nden ha med de flesta mĂ€rken och mĂ„nga av modellerna som sĂ€ljs i Sverige. Det börjar förstĂ„s bli lite trĂ„ngt om utrymme pĂ„ servern snart - jag har ju bara 9GB att tillgĂ„ - och det finns bara omkring 3GB kvar nu, sĂ„ jag fĂ„r vĂ€l fortsĂ€tta med ett nytt konto snart om det fortsĂ€tter i den hĂ€r takten... 😏

NÄgra smÄ kommentarer kan jag kanske kosta pÄ mig ÀndÄ - och det Àr angÄende Studio Projects B1, som Àr löjligt billig och faktiskt lÄter MYCKET bra enligt min mening. Det Àr nog den mest prisvÀrda micen nÄgonsin i dess prislÀge. B3 Àr samma mic, men med dubbla membran, sÄ att den kan ge olika upptagningskarakteristiker - och tack vare den extra flexibiliteten, Àr den ocksÄ en favorit bland de billiga modellerna.

Ta gĂ€rna min kommentar med en nypa salt - men det Ă€r faktiskt min personliga Ă„sikt (alltsĂ„ inte bara i egenskap av nasare... 😉 ) att de Ă€r extremt bra för sitt pris. 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag köpte för ett halvÄr sedan en Röde NT3, den lÄter otroligt bra för sitt pris samt att den tÄl höga ljudtryck. Kör den mest till sÄng men har spelat in ackgitarr och ackbas med den Ä ja e sÄ nöjd...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för tipsen! Mycket intressant.

Micken Àr alltsÄ framför allt för sÄng, det Àr sÄng som skall lÄta sÄ bra som möjligt i den.

PĂ„verkar det valet eller?

Studio Projects B1, Röde NT3 eller Mikrofon ADK A51s verkar vara bra att vÀlja mellan om jag hajjat rÀtt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 Ă„r senare...

SjÀlv har jag en Studio Projects B1, och Àr mycket nöjd. Men det bÀsta tipset man kan ge Àr vÀl att lyssna och tycka till sjÀlv.Vissa mickar kan ju vara till fördel för just DIN röst...

EDIT: Nu förstod jag vad du menade Claes... shit en trĂ„d som startades för tvĂ„ Ă„r sen... och legat döende ungefĂ€r lika lĂ€nge. 😛

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...