Jump to content
Annons

Otroligt irriterande


stajo

Recommended Posts

Ja jag sitter här och svär...

nu har grannen ovanför bytt batterier igen vilket innebär att hans signaler är så starka så han klickar över hela min skärm och jag får skriva om bl a denna meningen tre gånger för musen hoppar bakåt och framåt och jag skriver ju så fort 🙂.

Borde ju gå att byta frekvens eller något men jag hittar ingen beskrivning..

Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

🙂

Låter riktigt irriterande det där, men jag fick lite kramp i bröstkorgen av skratt. Sorry 😄

Edit: Lösningen borde väl vara att själv byta batterier, rikta musen mot grannens lägenhet och gå loss på vänsterknappen.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

lite stressande kan det bli. Gäller att se till att grannen inte är hemma när jag beställer resor och sådant, typ på flygcentrum står det att man inte skall röra musen på någon minut när man skickat iväg ordern, höll på med det så kom grannen precis hem som tur var hann han inte till datorn.

sedan har man ju råkat radera något extra spår i cubase för att det råkade bli markerat precis innan mitt riktiga klick.

nä men ärligt det är nog dax att ta tag i det här och lösa det... fast det funkar ju bra sedan när batterierna blir svagare och då skjuter man ju liksom upp det, ja precis som man gör med allt annat 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Lösningen borde väl vara att själv byta batterier, rikta musen mot grannens lägenhet och gå loss på vänsterknappen.

he he jag försökte faktiskt det ... riktade ljusstrålen i taket men jag märkte ingen reaktion uppifrån.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske får skaffa en trådlös mus med möjlighet att förändra frekvensen... det finns såna så du borde kunna komma ifrån problem då. Eller fråga grannen om han har möjlighet att ändra frekvensen på sin mus. Fast han kanske är en elak j*vel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Många trådlösa möss måste knytas ihop med mottagaren genom att trycka på en knapp på mottagaren och sedan en knapp under musen. Finns det inget sådant på den du har, så borde du nog se dig om efter en annan för att bli av med problemet...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

haha nä han är schysst, har till och med plockat fram sin gamla med tråd tills batterierna blev lite äldre... fast det känns ju pinsamt och gå in och gnälla vartenda gång så nu brukar jag mer lida i tysthet tills det går över 😳

Till det hela hör att han är en kollega och har exakt samma data paket som jag, men nu har det gått tre år så jag hoppas han byter ut sin.

Claes det finns en knapp på mottagaren men ingen under musen. Jag har sökt lite men hittar inget. Det verkar inte gå att ändra frekvens på denna. COMPAQ HP...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...