Jump to content
Annons

Roots Alliance


rastaman

Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      3
    • 5
      3


Recommended Posts

Låt namn: Promo

Artist/Grupp: Roots Alliance

Genre: Reggae

Inspelat av: Red Pulse Records/Studio

Färdig Promo

detta är våran första utgåva av bandet Roots alliance det här är en rätt gammal mix men den funkar att lyssna på

skivan kommer att släppas under våren sommaren så ni får gärna köpa den

RÖSTA GÄRNA

Redigerat av rastaman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yeaaah man..Jamaica rumma rumma..

Svin bra.Synd att jag inte fick höra hela låten.Schysst sångare,lite B:Marley stuk så där..Ni får mig att vilja ut i världen och resa..till jamaica å dricka rom...Det är 27 minus i norrbotten,fick sommar feeling av detta! Stort tack för det.

Bra prod å mix.Samt mycket skön låt!

edit:Sno nu inte "Jamaica rumma rumma",för det funkade grymt som svar på sången.. 😕

Mvh

Harmonica mike

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Vart hittade du låten nånstans?

Jag gissade, baserat på erfarenhet 😕

(=jag var dum)

edit: men basen a ganska hög och dundrande. mycket 70-tal över det här, mono och ingen diskant - just så som riktig raggaj skall vara.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Yeaaah man..Jamaica rumma rumma..

Svin bra.Synd att jag inte fick höra hela låten.Schysst sångare,lite B:Marley stuk så där..Ni får mig att vilja ut i världen och resa..till jamaica å dricka rom...Det är 27 minus i norrbotten,fick sommar feeling av detta! Stort tack för det.

Bra prod å mix.Samt mycket skön låt!

Mvh

Harmonica mike

tackar tackar kul att höra

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart hittade du låten nånstans?

Jag gissade, baserat på erfarenhet 😕

(=jag var dum)

edit: men basen a ganska hög och dundrande. mycket 70-tal över det här, mono och ingen diskant - just så som riktig raggaj skall vara.

detta är ju en rätt gammal mix får jag ta att tillägga + att det är en promo

rösta gärna o tack för anmärkningen

Link to comment
Dela på andra sajter

rösta gärna

jag tjatar lite till då

Ja man får ju bara rösta en gång..och jag har förbrukat mina credits..

I gengäld,så låter jag låten rulla på under dagen..för jag gillar detta.

Mvh

Harmonica mike

lyssnar du mycket på reggae?

vårat nästa projekt är gallo negro ett band i från växjö

Kolla sidan www.myspace.com/gallonegroreggae

Link to comment
Dela på andra sajter

rösta gärna

jag tjatar lite till då

Ja man får ju bara rösta en gång..och jag har förbrukat mina credits..

I gengäld,så låter jag låten rulla på under dagen..för jag gillar detta.

Mvh

Harmonica mike

lyssnar du mycket på reggae?

vårat nästa projekt är gallo negro ett band i från växjö

Kolla sidan www.myspace.com/gallonegroreggae

Jo det händer,men mest Marley då..

Jag försökte mig på en reggae i våras,det blev nog mera blues än reggae 😛 Antar att man ska hålla sig till det man kan..Ska kolla länken senare,inte tid nu.

Keep up the good work!

Mvh

Harmonica mke

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, men saknar originalitet. Våga flumma mer! 😉

Spana Groundation så förstår du vad jag menar. Reggae kan vara reggae på olika sätt. Även om det är roots.. :rolleyes:

Väntar med spänning på fler låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra, men saknar originalitet. Våga flumma mer! 😄

Spana Groundation så förstår du vad jag menar. Reggae kan vara reggae på olika sätt. Även om det är roots.. 🙁

Väntar med spänning på fler låtar.

japp jag vet vad du menar men det är skillnad på arrad reggae (pompa o ståt och lie mer softad reggae visst jag ska göra en dubb eller två men jag tycker detta nmaterialet är så pass bra så det är synd att kludda för mycket

Ps var inte orolig det kommer mer det sovande lejonet är väckt ute i smålands djupaste skogar

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Ja, satan vad det svänger! Dom här snubbarna vet hur man ska leverera ett skönt gung 😛 -dessvärre mäter sig denna inspelning inte med dom som man finner på bandets hemsida...??

För 12 år sedan kompade vi (Tribe Vibes) Hatem´s projekt "King Ramses", 5 spår rejäla rootsstänkare...minns inte så mycket av det nu, men det är jävligt kul att rootsfanan fortfarande är i topp!

Och vad håller du hus då? Har du egen studio eller är du producent? väntar med spänning på att få höra en demo från gallo negro..såg dom på Karl Oskar och blev grymt impad!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Ja, satan vad det svänger! Dom här snubbarna vet hur man ska leverera ett skönt gung 😱 -dessvärre mäter sig denna inspelning inte med dom som man finner på bandets hemsida...??

För 12 år sedan kompade vi (Tribe Vibes) Hatem´s projekt "King Ramses", 5 spår rejäla rootsstänkare...minns inte så mycket av det nu, men det är jävligt kul att rootsfanan fortfarande är i topp!

Och vad håller du hus då? Har du egen studio eller är du producent? väntar med spänning på att få höra en demo från gallo negro..såg dom på Karl Oskar och blev grymt impad!

Tjohopp!

eeeeh om du vill ha roots som har ett sound som brittney spears så kan jag förstå ditt tänkande helt.

detta är vad det är

typ väldigt m dynamik har inte använt en enda kompressor

så man kan ju jobba upp det ändå mer men jag vill inte ha NRJ stuk på det om du förstår vad jag menar.

du kan väl utveckla ditt tycke lite mer

men visst var o en har ju rätt att tycka som de vill

jo vi driver en studio/skivbolag i småland växjö där det snurras reggae

mvh Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Hihaten? Kantslagen?, Kompguran?...Var finns dom? det enda jag hör är en burkig bas och sång...fortfarande en sagolikt bra låt med ett fantastiskt band...

Dessutom, -Tycker jag 😉 Jag har ju trots allt 20 års erfarenhet av att spela i ett reggaeband, , -I reggaemusik finns det ju inte så värst mycket dynamik...lite slagverk kanske som ligger och simmar lite...Men som jag ser det är det ju just reggaemusik om något som kan mixas riktigt fet och tajjt med maxade kompressorer...

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...