Jump to content
Annons

Bästa gitarrinsatsen?


Emulator

Recommended Posts

MrPhil (oregistrerad)
Nirvana                  Come as you are, introslingan.

Var det inte den som var stulen? :rolleyes:

Annars vill jag nämna David Gilmour och Steve Morse.

Steve Howe har sina ljusa ögonblick men blandar lite för mycket med en rätt 'udda' timing tycker jag. Solot i Starship Trooper är lysande, så även komp. han är kul oxå eftersom han spelar alla möjliga stränginstrument, inte bara vanlig gitarr.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 78
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Steve Lukather 😲 - Allt från riffet i Billy Jean(Van Halen solo e rätt vasst me) med Michael Jackson till TOTO vidare till Soloprojekten!

Steve Ray Vaughan - Allt som denne man från Lone Star State krämade ur sig under sin tragiskt korta jordevistelse 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jimi Hendrix är inte min favorit, men hans solo på "All Along The Watchtower" är enligt mig det bästa. Det bara drabbar mig så totalt...

Sen rekomenderar jag Tommy Emmanuel om man gillar gitarrspel i den högre divisionen. Han är förmodligen en utomjording.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nirvana Come as you are, introslingan.

Nirvana - Come as you are - stulen av Killing Joke från deras underbara låt "Eighties" på lika suveräna Nighttime plattan från 1985. Nirvana hymlade inte heller om vad dom fick inspirationen från!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nirvana                  Come as you are, introslingan.

Nirvana - Come as you are - stulen av Killing Joke från deras underbara låt "Eighties" på lika suveräna Nighttime plattan från 1985. Nirvana hymlade inte heller om vad dom fick inspirationen från!

Rusar iväg och ladd.... köper en Killing Joke platta 🙂

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp första plattan "Killing Joke" från 1980 och ovanstående "Nighttime" och senaste "Hosannas from the Basements of Hell" -2006- så får du ett bra grepp om ett av de viktigaste och mest underskattade banden de senaste 25 åren!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nirvana                  Come as you are, introslingan.

Nirvana - Come as you are - stulen av Killing Joke från deras underbara låt "Eighties" på lika suveräna Nighttime plattan från 1985. Nirvana hymlade inte heller om vad dom fick inspirationen från!

Lika bra oavsett stöld eller inte :-D

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Nirvana                   Come as you are, introslingan.

Nirvana - Come as you are - stulen av Killing Joke från deras underbara låt "Eighties" på lika suveräna Nighttime plattan från 1985. Nirvana hymlade inte heller om vad dom fick inspirationen från!

Lika bra oavsett stöld eller inte :-D

Hmmm... 😄 Njae.

Beror ju på vilket man menar. Själva slingan, eller att man kommit på den.

Tycker iofs Nirvanas version är skönare genomförd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nirvana                   Come as you are, introslingan.

Nirvana - Come as you are - stulen av Killing Joke från deras underbara låt "Eighties" på lika suveräna Nighttime plattan från 1985. Nirvana hymlade inte heller om vad dom fick inspirationen från!

Lika bra oavsett stöld eller inte :-D

Hmmm... 😳 Njae.

Beror ju på vilket man menar. Själva slingan, eller att man kommit på den.

Tycker iofs Nirvanas version är skönare genomförd.

Jag promotar såklart inte stöld alls; men jag gilade slingan innan jag visste, och jag tycker nirvana gör slingan lika bra nu efter jag vet 🙂

Däremot gillar jag ju inte om man själ andras jobb.

missförstå mig rätt!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Neil Young är fantastisk. Han har flera sköna insatser så som Cortez the Killer men personligen blir jag mest lyrisk när jag hör Throw Your Hatred Down från Mirror ball. Sountracket han gjorde för Dead Man är också gudomligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar skarpt dom gitarrister Alice Cooper hade under 80- och 90-talet, som tex Stef Burns, Al Pitrelli men framförallt Kane Roberts.

Kane Roberts gitarrsolon på Raise your fist and yell är makalösa! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar skarpt dom gitarrister Alice Cooper hade under 80- och 90-talet, som tex Stef Burns, Al Pitrelli men framförallt Kane Roberts.

Kane Roberts gitarrsolon på Raise your fist and yell är makalösa! 🥰

"Your swimming with your girl, out of lovers lake, and the wind blows cold it chills your bones, but youre still on the make, thats a bad mistake....."

Yeah cause he's back.....the man behind the mask

😄😆😆

va fanns det mer...poison running through my veins?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ingen har nämt Neil Young än kan tyckas märkligt men det är nog bara tillfälligheter:

Down By The River på Rock am Ring i Nurnbeg 2002 där han e igång i 25 minuter 56, 57 år gammal eller nåt och e sliten o trött för det är näst sista låten på en lång konsert men han och gitarren brinner, brinner, brinner och han vill förändra världen där just då med sin gitarr verkar det som och Poncho står bredvid och är just då kanske världens bästa kompgitarrist och jävlar vad bra det är. Se den här konserten om ni har möjlighet.

Tysk TV sände den så den ligger säkert ute lite gött och väntar på er.

Sen har han ju gjort hur många som helst bra solon både innan och efter kan man väl lugnt påstå.

Jo, jag älskar hans musik!!!

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ingen har nämt Neil Young än kan tyckas märkligt men det är nog bara tillfälligheter:

Down By The River på Rock am Ring i Nurnbeg 2002 där han e igång i 25 minuter 56, 57 år gammal eller nåt och e sliten o trött för det är näst sista låten på en lång konsert men han och gitarren brinner, brinner, brinner och han vill förändra världen där just då med sin gitarr verkar det som och Poncho står bredvid och är just då kanske världens bästa kompgitarrist och jävlar vad bra det är. Se den här konserten om ni har möjlighet.

Tysk TV sände den så den ligger säkert ute lite gött och väntar på er.

Sen har han ju gjort hur många som helst bra solon både innan och efter kan man väl lugnt påstå.

Jo, jag älskar hans musik!!!

Stefan

Jodå.

Neil Young är fantastisk. Han har flera sköna insatser så som Cortez the Killer men personligen blir jag mest lyrisk när jag hör Throw Your Hatred Down från Mirror ball. Sountracket han gjorde för Dead Man är också gudomligt.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...