Jump to content
Annons

Presentation


android

Recommended Posts

Hej!

Kanske dags för en liten presentation...

Heter egentligen Christian och är i grund och botten synthare, men har med åren breddat min musiksmak till att omfatta även en hel del rock och annat smått och gott...

Spelar först och främst synth, men tog pianolektioner i drygt 5 år i min ungdom. Sjunger även gärna vid behov, men jobbar mestadels med min sambo som är en ypperlig sångerska/låtskrivare. (Ni skulle förresten bara veta hur glatt jag ler åt alla inlägg där folk säger att de har fått lov att lägga så och så mycket pengar på musikutrustning av frugan, när min "andra hälft" är nästan lika ivrig på att köpa nya studioprylar som jag själv!! 😆 )

Tycker även att trumprogrammering är mycket kul, men har en tendens att använda "Sonic decimator"-pluggen lite väl mycket... 🙂

Har tidigare spelat mestadels i olika synthband, men även i ett svårdefinierat band vi flummigt nog beskrev som "experimentell, intensiv elektronisk rock med punkattityd"...

Jaja, nog om mig. Kul att hitta ett såpass aktivt svenskt forum!!

Hmmm, kan ju förresten alltid skriva en liten lista med mina prylar. JAG tycker att det är enormt intressant att se folks utrustningslistor, så då borde ju andra kunna tycka det också!! 🙂 Mer listor åt folket!!!

Synthar:

Waldorf MicroQ

Dave Smith Instruments Evolver

Novation BassStation

Korg Polysix

Korg WaveStation

Alesis NanoSynth (nån som vill köpa?)

Annat:

Yorkville YSM1P (aktiva monitorer)

TSM MT87S (mikrofon)

Behringer-mixer

PC (lite för gammal, men den duger)

Några små billiga effektburkar

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen hit androiden!

Jag är absolut motsatsen till prylgalning, hajar inte ens hur dom prylar jag har funkar, men det här är min studio, typ, eftersom du gillar listor dårå:

Prylar:

Rätt krallig dator, disconnectad från allt vad nätverk heter!

Ljudkort Audiophile 2496

Roland, korkat litet midi-keyboard med trasig D0 tangent 😆

JJLabs C010B mic me Puff-Daddy skydd

Alto Alfa Mic Tube pre-amp

Burnout elgitarr

Liten Peavey-stärkare som jag aldrig använder

Yamaha 12-strängad med atmosfär stor som vintergatan

Ibanez stålsträngat lik som tål lite omildare behandling

Shakers, tamburin, maracas - oumbärliga!

Software:

Cubase SL

Sampletank L

T Racks mastering

Kanske nån plugg då och då... 🙂

Sådärja, välkommen, sa jag det?

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!

Redan nyfiken; när får vi höra något?

Tack för välkomnandet allihop! 😆 Det händer grejer fort här märker jag!!

Tänkte egentligen vänta lite med att lägga upp nån låt tills mer blivit klart, men here we go:

Enda färdiginspelade låten med nyaste projektet

EDIT: Ja, det här skulle väl såklart ha varit i demo-tråden.... Jag ska lägga in en länk där när resten av låtarna är klara.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig röst hon har där. EDIT: Nästan lite Laura Brandigan-stil från 80talet.

Jag kan inte riktigt den här musiken, men det låter sjysst!

Jag skulle nog försöka tämja det låga mellanregistret i låten så den inte bråkar med sången så mycket! Sitter i hörlurar här..!

Sjysst! 😆

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig röst hon har där. EDIT: Nästan lite Laura Brandigan-stil från 80talet.

🙂

Oj, nu måste man tänka... Hur låter hon då...?? Alltid intressant att höra "referenser".

Jag kan inte riktigt den här musiken, men det låter sjysst!

Jag skulle nog försöka tämja det låga mellanregistret i låten så den inte bråkar med sången så mycket! Sitter i hörlurar här..!

Sjysst!  🙂

Tack! Jo, den här är mixad innan vi köpte monitorerna, så resultatet blev nog egentligen förvånansvärt bra eftersom vi använde en gammal Ferguson-stereo från 1974... 😆 Är dessutom fortfarande ganska så mycket novis när det gäller sånt, så alla tips mottages gärna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen.

Jag vill bara säga att du får ackta dig. För det är bara du och Neko här som är syntare här restan är elaka hårdrockare.

Ibland är jag så kul så jag fattar inte vad allt kommer ifrån.

😉🙂😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tobbe: Ajdå, då är det kanske bäst att jag försöker hålla en lite lägre profil då... 😆

Resten: TACK! (Det känns ju aldrig fel att bli välkomnad av Cartman!! 😎 )

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hmmm... Min flickvän såg just min avatar och min signatur och funderade på hur jag tror att folk tolkar det... Hon är något långsökt ibland, men jag kan väl iallafall komma med en liten förklaring.

Avataren är Kirikou från den superba franska tecknade filmen "Kirikou och den elaka häxan" och han har en frisyr som jag gärna skulle vilja ha. 😆 Men har man tråkigt rakt hår (som dessutom blir tunnare och tunnare) så är det inte så lätt... 😠

Signaturtexten kommer från låten "Masterhit" av mitt favvoband Front 242, och jag har tolkat om det för att i mitt fall handla om analoga synthar... 🙂

Jaaa,barasånivetalltsåomniundrar... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen.

Jag vill bara säga att du får ackta dig. För det är bara du och Neko här som är syntare här restan är elaka hårdrockare.

Jag som trodde vi var en minoritet? (elaka hårdrockare alltså) 😉

Välkommen ska du vara iaf.

Kul med utrustningslista, fortsätt så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon dog för övrigt häromdan.

Är hon död? Vem skall då ta min selfcontrol? Usch då. 😠 Mitt starkaste minne av henne är när jag var i England. AV någon konstig anledning ville engelsmännen alltid vill höra henne när de är lite fulla. Jag tror de var hemilgt förälskade i Laura.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...