Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Den hĂ€r trĂ„den avslöjar att nĂ€sta tema blir en ny punkfestival. Skojskoj! 🙁

Som vinnare av förra festivalen har ju jag privilegiet att sköta denna nya festival, hmm, fÄr se hur det gÄr?

Regler:

1. LÄtlÀngd max 3min

2. LÄten ska vara en egen, nyskriven och icke utgiven

3. Du fÄr anvÀnda dig av andra musiker men ska stÄ för produktionen sjÀlv

4. Deltagare fÄr endast bidraga med en lÄt

5. Alla former av punk tillÄtna

6. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate

AnmÀlan:

Pm.a en lÀnk till ditt bidrag, till mig innan deadline Onsdagen den31/1-07

Hoppas jag inte snodde ditt uppdrag Sixties? Tar gÀrna emot era synpunkter och tips! Och mer Àn gÀrna rÄd angÄende webutrymme för uppladdning av bidragen!

M.v.h B 😄

Redigerat av BÄNKT
Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Gabba gabba hey.. Det blir intressant att höra vad folk kan Ästadkomma. TyvÀrr har jag sjÀlv inte riktigt förutsÀttningarna för att spela in en punklÄt.

Postat (redigerat)

31/1: Fort och Fel, det Àr tidens melodi. :rolleyes:

Redigerat av Carl Cadello
Postat (redigerat)
Hoppas jag inte snodde ditt uppdrag Sixties?

det var ju ett sjĂ€lvpĂ„taget uppdrag eftersom jag tyckte att det kunde vara kul med en punkfestival igen. Bra att du drar igĂ„ng det hela! 🙂

fast man kunde kanske ha deadline i mitten pÄ februari sÄ fÄr alla en mÄnad pÄ sig.

TuffTuffTuff som vann förr Ă„rets punkfestival skulle visst till Brasilien i januari sĂ„ han mĂ„ste ju fĂ„ en chans att försvara sin titel. 😛

du kan lÀgga till i reglerna att det ska vara en outgiven/opublicerad lÄt, alltsÄ inga gammla lÄtar frÄn demoforumet! :rolleyes:

2. LÄten ska vara en egen, nyskriven och icke utgiven

och jag ska lĂ€ra mig lĂ€sa ordentligt 😛

TyvÀrr har jag sjÀlv inte riktigt förutsÀttningarna för att spela in en punklÄt.

Det gÄr ju alltid att sammarbeta med nÄgon!

Redigerat av sixties
Postat
FÄr man lÀmna in flera bidrag? 

förra punkfestivalen fick man lÀmna flera bidrag om det var olika stilar pÄ bidragen sÄ för min del sÄ ycker jag det vore ok. tror det var 3-4 st förra Äret som lÀmnade 2 bidrag det blev vÀl totalt ca 20 bidrag om jag minns rÀtt.

Postat
SnÀlla, kan vi inte fÄ mer tid?

FĂ„r man lĂ€mna in flera bidrag? 🙂

Äh, tre veckor hinner man göra en massa punklĂ„tar pĂ„ 😉

Ett bidrag rÀcker dock...

Postat

Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen lĂ„t med influenser av The Damneds alla eror)... Är dock jĂ€vligt trĂ€tt pĂ„ att förlora dessa tillstĂ€llningar sĂ„ vinner jag inte sĂ„ kommer jag och kör en öronvĂ€rmare pĂ„ er!!!

/Bajenuffe

Postat
Äh, tre veckor hinner man göra en massa punklĂ„tar pĂ„

du har inte fru och barn förstÄr jag...

Postat (redigerat)

Lite inspration inför festivalen:

dolls, stooges, velvet underground, mc5 .punkens rötter

Londons Burning -77 punk

Dead Kennydys- Nazi punks fuck off -80-tals HC

ca -79 med lite synth

New York HC

Rattus- Sodan tragedia Finsk KÀng/rÄpunk

Black Flag- TV Party tidig US HC

horror punk

Rezillos- Destinaton Venus -77 punk/rockÂŽnÂŽroll

-77 punk

-80-tals kÀng/HC

The Mob- New Rose ,svenskt 77 band 77 punk, damned lÄt

Bomboras- SheÂŽll do you wrong surf/garage punk

TheMummies garage punk

77-punk/pop

Undertones- Teenage Kicks 77-punk/pop

The Monks- Oh how to do now 60-tals punk. LÄngt före sin tid

Pretty Things- midnight to six Ànnu en inspirationskÀlla för mÄnga punk band

The Casataways- Liar Liar. Klassiker frÄn Nuggets samlingen

Redigerat av sixties
Postat
Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen lĂ„t med influenser av The Damneds alla eror)... Är dock jĂ€vligt trĂ€tt pĂ„ att förlora dessa tillstĂ€llningar sĂ„ vinner jag inte sĂ„ kommer jag och kör en öronvĂ€rmare pĂ„ er!!!

/Bajenuffe

Du Ă€r pĂ„ rĂ€tt vĂ€g, attitydsmĂ€ssigt hĂ€r men du mĂ„ste bli argare, Ă€nnu argare! JĂ€vligt arg för fan! ÖronvĂ€rmare? SĂ€g som det Ă€r! Du sliter av huvudet pĂ„ oss och s***** ner i halsen om du inte vinner! 😄😄😄😳

Postat (redigerat)

Lite mer klassiker!! lade till lite beskrivningar efter vare grupp sÄ Àr det lÀttare att hitta de som kan var intressant.

Discharge- realitys of war grunden till all kÀng/rÄpunk, de obestridda kungarna

Sham 69- Hurry up Harry -77 punk

-77 punk med hammond

Crass anarcho punk

-80tals punk i crass skolan

Crucifix- predjudice USA 80-tal rÄpunk utan D-takt

us HC

Ramones- Blitzkrig Bop -77 punk, bandet som var först, bÀst och som de flesta 77- banden influerats av. samt alla mtv punk band (green day, blink 182 osv.)

Oi punk/fotbolls punk

77 punk

The Music Machine- TalkTalk 60-tals punk

The seeds- Pushin to Hard 60-tals punk

Stooges-TV eye proto-punk

The Dictators- Search & destroy proto punk, Stooges cover

Oi punk, Anti rasistiskt Skinhead band

engensk 80-tals punk

Johnny thunders & The Heart breakers- Born to Lose 77-punk med mycke rockÂŽnÂŽroll influenser

us Oi/HC 80-tal

us hc

Black Flag- Rise Above us hc

Mighty Mighty Bosstones ska punk

Rancid- TimeBomb ska punk

snabb 90-tals punk, vet inte vad man ska kalla det, motorhead punk?

mer 90-tal

77-punk

The Vibrators- Automatic Lover 77-punk/pubrock

Eddie & The Hot Rods- Do anything you wanna Do pubrock/77-punk

Undertones- Jimmy Jimmy 77-punk/pop

Gang Green- Alcohol

Youth of Today- make a change straight edge HC

asta Kask- dom fÄr aldrig mej

Buzzcocks- what do I get

Clash- White Riot Livie i Victoria Park -78

Redigerat av sixties
Postat

/Bajenuffe

Den Ă€r helt rĂ€tt. Jag hade röstat pĂ„ den! 😛

Postat
Äh, tre veckor hinner man göra en massa punklĂ„tar pĂ„

du har inte fru och barn förstÄr jag...

...och sen nĂ€r hade punk med fru och barn att göra? 😉

(jo, jag har bĂ„de fru och barn, just dĂ€rför Ă€r det sĂ„ skönt att bli tvingad utifrĂ„n att knĂ„pa ihop nĂ„got pĂ„ begrĂ€nsad tid eftersom man annars trött och sliten blir sittande, lĂ€sandes meningslösa poster hĂ€r pĂ„ forumet 😄 )

Postat
...och sen nÀr hade punk med fru och barn att göra? 

menar bara ett de inte brukar uppskatta att man sitter vid datorn och gör musik och det tar ju ett tag att göra, spela in och mixa lÄtarna.

dÀrför Àr det sÄ skönt att bli tvingad utifrÄn att knÄpa ihop nÄgot pÄ begrÀnsad tid

Jo, det Àr nÀstan enda chansen för mig att fÄ en lÄt fÀrdig, annrs blir det bara en massa halvfÀrdiga projekt som blir liggande.

Bra med deadline, dÄ har man en förklaring till frugan varför man "mÄste"sitta vid datorn. :rolleyes:

Postat

För en gÄngs skull ser det ut som om jag kommer att fÄ fÀrdigt ett projekt i tid för festivaldeadline... kÀnns lite kul men jag har inga förhoppningar om vinna. Eller kanske jag skall uttrycka mig sÄ hÀr; jag bryr mig inte eftersom min instÀllning till tÀvling Àr lite gammeldags. Viktigare att delta och göra sitt bÀsta/ha kul Àn att vinna. :rolleyes:

Postat

har lagt till lite mer inspirerande video lĂ€nkar det finns punk som passar Alla!! 😏

Postat
4. Deltagare fÄr endast bidraga med en lÄt

Hur Ă€r det... om jag fĂ„r hjĂ€lp med ett pĂ„lĂ€gg frĂ„n en annan Studioforummedlem till min lĂ„t. FĂ„r jag sedan göra ett pĂ„lĂ€gg pĂ„ hans lĂ„t och det Ă€r fortfarande ok att vi bĂ„da skickar respektive bidrag? Blev lite osĂ€ker nĂ€r jag lĂ€ste reglerna. 😉

Postat
Hur Àr det... om jag fÄr hjÀlp med ett pÄlÀgg frÄn en annan Studioforummedlem till min lÄt. FÄr jag sedan göra ett pÄlÀgg pÄ hans lÄt och det Àr fortfarande ok att vi bÄda skickar respektive bidrag? Blev lite osÀker nÀr jag lÀste reglerna.

du hittar svaret hÀr:

3. Du fÄr anvÀnda dig av andra musiker men ska stÄ för produktionen sjÀlv

du gör en lÄt och han gör en, om ni sedan hjÀper varann sÄ gÄr det ju bra eftersom du producerar din lÄt och han sin.

Postat

Oyehaaaa!!! Fan höll nÀstan pÄ att missa detta!!! Var ju jag och sixties som höll i punkfestivalen förra Äret.

Nu jÀvlar ska jag hÀlla i mig ett 6pack folköl och skriva en dÀnga!!!

Postat
Fan höll nÀstan pÄ att missa detta!!

ja, det Àr inte mycket aktivitet i trÄden sÄ dÀrför behövs det lite inlÀgg sÄ att ingen som vill vara med missar festivalen!!

Postat

Den som vinner den hÀr festivalen borde fÄ hÄlla i en James Brown-festival nu under vÄren!

đŸ˜±

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.