BĂNKT Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 (redigerat) Den hĂ€r trĂ„den avslöjar att nĂ€sta tema blir en ny punkfestival. Skojskoj! đ Som vinnare av förra festivalen har ju jag privilegiet att sköta denna nya festival, hmm, fĂ„r se hur det gĂ„r? Regler: 1. LĂ„tlĂ€ngd max 3min 2. LĂ„ten ska vara en egen, nyskriven och icke utgiven 3. Du fĂ„r anvĂ€nda dig av andra musiker men ska stĂ„ för produktionen sjĂ€lv 4. Deltagare fĂ„r endast bidraga med en lĂ„t 5. Alla former av punk tillĂ„tna 6. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate AnmĂ€lan: Pm.a en lĂ€nk till ditt bidrag, till mig innan deadline Onsdagen den31/1-07 Hoppas jag inte snodde ditt uppdrag Sixties? Tar gĂ€rna emot era synpunkter och tips! Och mer Ă€n gĂ€rna rĂ„d angĂ„ende webutrymme för uppladdning av bidragen! M.v.h B đ Redigerat 10 januari 2007 av BĂNKT
Llauma Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 Gabba gabba hey.. Det blir intressant att höra vad folk kan Ästadkomma. TyvÀrr har jag sjÀlv inte riktigt förutsÀttningarna för att spela in en punklÄt.
Carl Cadello Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 (redigerat) 31/1: Fort och Fel, det Àr tidens melodi. Redigerat 11 januari 2007 av Carl Cadello
sixties Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 (redigerat) Hoppas jag inte snodde ditt uppdrag Sixties? det var ju ett sjĂ€lvpĂ„taget uppdrag eftersom jag tyckte att det kunde vara kul med en punkfestival igen. Bra att du drar igĂ„ng det hela! đ fast man kunde kanske ha deadline i mitten pĂ„ februari sĂ„ fĂ„r alla en mĂ„nad pĂ„ sig. TuffTuffTuff som vann förr Ă„rets punkfestival skulle visst till Brasilien i januari sĂ„ han mĂ„ste ju fĂ„ en chans att försvara sin titel. đ du kan lĂ€gga till i reglerna att det ska vara en outgiven/opublicerad lĂ„t, alltsĂ„ inga gammla lĂ„tar frĂ„n demoforumet! 2. LĂ„ten ska vara en egen, nyskriven och icke utgiven och jag ska lĂ€ra mig lĂ€sa ordentligt đ TyvĂ€rr har jag sjĂ€lv inte riktigt förutsĂ€ttningarna för att spela in en punklĂ„t. Det gĂ„r ju alltid att sammarbeta med nĂ„gon! Redigerat 10 januari 2007 av sixties
Signert Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 TrÄden Àr nitad, precis som punkare brukar vara.
O-Jay Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 SnĂ€lla, kan vi inte fĂ„ mer tid? FĂ„r man lĂ€mna in flera bidrag? đ
sixties Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 FÄr man lÀmna in flera bidrag? förra punkfestivalen fick man lÀmna flera bidrag om det var olika stilar pÄ bidragen sÄ för min del sÄ ycker jag det vore ok. tror det var 3-4 st förra Äret som lÀmnade 2 bidrag det blev vÀl totalt ca 20 bidrag om jag minns rÀtt.
Matthew L Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 SnĂ€lla, kan vi inte fĂ„ mer tid? FĂ„r man lĂ€mna in flera bidrag? đ Ăh, tre veckor hinner man göra en massa punklĂ„tar pĂ„ đ Ett bidrag rĂ€cker dock...
Bajenuffe1 Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen lĂ„t med influenser av The Damneds alla eror)... Ăr dock jĂ€vligt trĂ€tt pĂ„ att förlora dessa tillstĂ€llningar sĂ„ vinner jag inte sĂ„ kommer jag och kör en öronvĂ€rmare pĂ„ er!!! /Bajenuffe
sixties Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Ăh, tre veckor hinner man göra en massa punklĂ„tar pĂ„ du har inte fru och barn förstĂ„r jag...
sixties Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 (redigerat) Lite inspration inför festivalen: dolls, stooges, velvet underground, mc5 .punkens rötter Londons Burning -77 punk Dead Kennydys- Nazi punks fuck off -80-tals HC ca -79 med lite synth New York HC Rattus- Sodan tragedia Finsk KÀng/rÄpunk Black Flag- TV Party tidig US HC horror punk Rezillos- Destinaton Venus -77 punk/rockŽnŽroll -77 punk -80-tals kÀng/HC The Mob- New Rose ,svenskt 77 band 77 punk, damned lÄt Bomboras- SheŽll do you wrong surf/garage punk TheMummies garage punk 77-punk/pop Undertones- Teenage Kicks 77-punk/pop The Monks- Oh how to do now 60-tals punk. LÄngt före sin tid Pretty Things- midnight to six Ànnu en inspirationskÀlla för mÄnga punk band The Casataways- Liar Liar. Klassiker frÄn Nuggets samlingen Redigerat 16 januari 2007 av sixties
ynot Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Lite inspration inför festivalen: Londons Burning Dead Kennydys- Nazi punks fuck off Rattus- Sodan tragedia Black Flag- TV Party Rezillos- Destinaton Venus The Mob- New Rose ,svenskt 77 band skit coolt börjar med elp.... Punk historian...pÄ 3min
Hellpig Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen lĂ„t med influenser av The Damneds alla eror)... Ăr dock jĂ€vligt trĂ€tt pĂ„ att förlora dessa tillstĂ€llningar sĂ„ vinner jag inte sĂ„ kommer jag och kör en öronvĂ€rmare pĂ„ er!!! /Bajenuffe Du Ă€r pĂ„ rĂ€tt vĂ€g, attitydsmĂ€ssigt hĂ€r men du mĂ„ste bli argare, Ă€nnu argare! JĂ€vligt arg för fan! ĂronvĂ€rmare? SĂ€g som det Ă€r! Du sliter av huvudet pĂ„ oss och s***** ner i halsen om du inte vinner! đđđđł
sixties Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 (redigerat) Lite mer klassiker!! lade till lite beskrivningar efter vare grupp sÄ Àr det lÀttare att hitta de som kan var intressant. Discharge- realitys of war grunden till all kÀng/rÄpunk, de obestridda kungarna Sham 69- Hurry up Harry -77 punk -77 punk med hammond Crass anarcho punk -80tals punk i crass skolan Crucifix- predjudice USA 80-tal rÄpunk utan D-takt us HC Ramones- Blitzkrig Bop -77 punk, bandet som var först, bÀst och som de flesta 77- banden influerats av. samt alla mtv punk band (green day, blink 182 osv.) Oi punk/fotbolls punk 77 punk The Music Machine- TalkTalk 60-tals punk The seeds- Pushin to Hard 60-tals punk Stooges-TV eye proto-punk The Dictators- Search & destroy proto punk, Stooges cover Oi punk, Anti rasistiskt Skinhead band engensk 80-tals punk Johnny thunders & The Heart breakers- Born to Lose 77-punk med mycke rockŽnŽroll influenser us Oi/HC 80-tal us hc Black Flag- Rise Above us hc Mighty Mighty Bosstones ska punk Rancid- TimeBomb ska punk snabb 90-tals punk, vet inte vad man ska kalla det, motorhead punk? mer 90-tal 77-punk The Vibrators- Automatic Lover 77-punk/pubrock Eddie & The Hot Rods- Do anything you wanna Do pubrock/77-punk Undertones- Jimmy Jimmy 77-punk/pop Gang Green- Alcohol Youth of Today- make a change straight edge HC asta Kask- dom fÄr aldrig mej Buzzcocks- what do I get Clash- White Riot Livie i Victoria Park -78 Redigerat 16 januari 2007 av sixties
dede Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen lĂ„t med influenser av The Damneds alla eror)... Ăr dock jĂ€vligt trĂ€tt pĂ„ att förlora dessa tillstĂ€llningar sĂ„ vinner jag inte sĂ„ kommer jag och kör en öronvĂ€rmare pĂ„ er!!! /Bajenuffe Den Ă€r helt rĂ€tt. Jag hade röstat pĂ„ den! đ
Matthew L Postat 13 januari 2007 Postat 13 januari 2007 Ăh, tre veckor hinner man göra en massa punklĂ„tar pĂ„ du har inte fru och barn förstĂ„r jag... ...och sen nĂ€r hade punk med fru och barn att göra? đ (jo, jag har bĂ„de fru och barn, just dĂ€rför Ă€r det sĂ„ skönt att bli tvingad utifrĂ„n att knĂ„pa ihop nĂ„got pĂ„ begrĂ€nsad tid eftersom man annars trött och sliten blir sittande, lĂ€sandes meningslösa poster hĂ€r pĂ„ forumet đ )
sixties Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 ...och sen nÀr hade punk med fru och barn att göra? menar bara ett de inte brukar uppskatta att man sitter vid datorn och gör musik och det tar ju ett tag att göra, spela in och mixa lÄtarna. dÀrför Àr det sÄ skönt att bli tvingad utifrÄn att knÄpa ihop nÄgot pÄ begrÀnsad tid Jo, det Àr nÀstan enda chansen för mig att fÄ en lÄt fÀrdig, annrs blir det bara en massa halvfÀrdiga projekt som blir liggande. Bra med deadline, dÄ har man en förklaring till frugan varför man "mÄste"sitta vid datorn.
Hellpig Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 För en gÄngs skull ser det ut som om jag kommer att fÄ fÀrdigt ett projekt i tid för festivaldeadline... kÀnns lite kul men jag har inga förhoppningar om vinna. Eller kanske jag skall uttrycka mig sÄ hÀr; jag bryr mig inte eftersom min instÀllning till tÀvling Àr lite gammeldags. Viktigare att delta och göra sitt bÀsta/ha kul Àn att vinna.
sixties Postat 14 januari 2007 Postat 14 januari 2007 (redigerat) RAsta Knast- tysklands Asta Kask Chesterfield Kings- 99th Floor. Moving Sidewalks cover. 80-talet var en bra period för garage punk Disorder- Life 80-tals rĂ„punk. MISSA INTE DENNA!! DET FINNS HOPP FĂR FRAMTIDEN! UNGAR SOM KĂR RAMONES! New York Dolls- personality crises New york Dolls-Looking for a kiss Radio Biedman- aloha Steve & danno MC5- American Ruse Redigerat 16 januari 2007 av sixties
sixties Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 har lagt till lite mer inspirerande video lĂ€nkar det finns punk som passar Alla!! đ
Hellpig Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 4. Deltagare fĂ„r endast bidraga med en lĂ„t Hur Ă€r det... om jag fĂ„r hjĂ€lp med ett pĂ„lĂ€gg frĂ„n en annan Studioforummedlem till min lĂ„t. FĂ„r jag sedan göra ett pĂ„lĂ€gg pĂ„ hans lĂ„t och det Ă€r fortfarande ok att vi bĂ„da skickar respektive bidrag? Blev lite osĂ€ker nĂ€r jag lĂ€ste reglerna. đ
BĂNKT Postat 16 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 16 januari 2007 Det tycker jag verkligen att det Ă€r! Lycka till med bidragen! đ
sixties Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Hur Àr det... om jag fÄr hjÀlp med ett pÄlÀgg frÄn en annan Studioforummedlem till min lÄt. FÄr jag sedan göra ett pÄlÀgg pÄ hans lÄt och det Àr fortfarande ok att vi bÄda skickar respektive bidrag? Blev lite osÀker nÀr jag lÀste reglerna. du hittar svaret hÀr: 3. Du fÄr anvÀnda dig av andra musiker men ska stÄ för produktionen sjÀlv du gör en lÄt och han gör en, om ni sedan hjÀper varann sÄ gÄr det ju bra eftersom du producerar din lÄt och han sin.
Mutz Postat 16 januari 2007 Postat 16 januari 2007 Oyehaaaa!!! Fan höll nÀstan pÄ att missa detta!!! Var ju jag och sixties som höll i punkfestivalen förra Äret. Nu jÀvlar ska jag hÀlla i mig ett 6pack folköl och skriva en dÀnga!!!
sixties Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Fan höll nÀstan pÄ att missa detta!! ja, det Àr inte mycket aktivitet i trÄden sÄ dÀrför behövs det lite inlÀgg sÄ att ingen som vill vara med missar festivalen!!
Assar Postat 17 januari 2007 Postat 17 januari 2007 Den som vinner den hĂ€r festivalen borde fĂ„ hĂ„lla i en James Brown-festival nu under vĂ„ren! đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.