Jump to content
Annons

Studiofestival nr15


BÄNKT

Recommended Posts

Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

För drygt tjugo år sedan hängde jag ihop med de som kallade sig punkare i Malmö. Själv vågade jag inte riktigt, utan kallade mig ”new-wavare”.

Vi kanske Känner varandra? Jag spelade klaviatur i "att som" mm. Var också involverad i Stadt Hamburgprojektet, t.ex. 😄

Inte helt omöjligt. Har spelat med Haricots Verts, AHA! och Rocky Recovery på "Stadt". Det ena sämre än det andra. 😕

"Att Som" har man ju sett ett par gånger. Kommer dock inte riktigt ihåg. Kan bero på ålder (idag), kan bero på spriten (då).

Annars finns det många roliga minnen där ifrån: Feelies, Jonas Hellborg, Einsturtsen Neubauten, Punkdisko, osv....

Var inte Sara Stige ockå involverad i Stadt. Hennes dotter går i mina söners klass... Världen är bra liten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma Låt Med Penetration.. "Life's a gamble" fast sommaren 2006... Gitarristerna (Steve och Billy) kommer att medverka på min Penetration- influerade låt som jag precis börjat spela in.. Hinner dock ej bli klart till festivalen, men den kommer väl upp för sågning här om ett par veckor..

(Some people from Sweden with unpronouncable names...hehe

http://www.myspace.com/penetrationreanimated

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarristerna (Steve och Billy) kommer att medverka på min Penetration- influerade låt som jag precis börjat spela in.. Hinner dock ej bli klart till festivalen

den ser vi framemot att få höra! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

TIPS OM SPELNING:principeles of existence lirar i Västerås på Taj Mahal på lördag 27/1 om nån är intresserad! hc med medlemmar från 2point8 och entomed, disfear.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja vi är på gång! 

kanske det låter lite åt det här hållet? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tubeway Army..... Såg dem i mina unga år och FAN vad bra Gary N var.

http://www.youtube.com/watch?v=gu98wmPAKAo

/Uffe

Javisst var de bra. Jag tyckte att de var bara SÅ coooola. Men när jag ser dem idag häpnar jag över den totala avsaknaden av självdistans. 😉

Nu vågar jag inte titta på "Adam and the ants" heller. Finns de också där ute?? 😉

Redigerat av Carl Cadello
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja vi är på gång! 

kanske det låter lite åt det här hållet? 😆

Ingen dålig gissning! 😳

När denna tävling utlystes började jag med att lyssnanpå den här för att få inspiration:

Har den på en gammal samlingsplatta från Ralph records. Övriga deltagare på den plattan går heller inte av för hackor:

Tuxedomoon

MX-80

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tipsen - även om jag borde lägga tiden på att spela in något.

Nu har jag i alla fall några fragment till en låt så vem vet, vem vet...

Svårt att vara rebellisk anarkist nu när man är en medelålders del av etablissemanget bara 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

dede

Underbar musik där. I synnerhet Chrome och Tuxedomoon men punk är det kanske inte. Snarare New Wave. Det var oxå då punken började bli intressant. Dvs när den övergick till New Wave.

Punks, new wave, reggie- we all go united. 😆

Kolla in PIL!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förtydligande, Jag har delat spelningar med råpunkare som Moderat Likviditation och bara stått där med två syntar och en sångerska. Det funkar! Att Som i Göteborg funkade inte så bra eftersom alla väntade på attentat och få röja arslet av sig. Men det var acepterat. Det handlar om en kultur där New wave och punkband delade scener. Nyx Negati8v delar trummis med Corpse de Garde typ. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker för övrigt att The Jam var fantastiska även om dom kanske inte var något punkband.

Jam är definitivt ett punkband.

Korta låtar, inga solon!

Link to comment
Dela på andra sajter

som jag skrev från början så är alla sorters punk välkommna i festivalen så även new wave är ju en del av punken även om en del band kanske är i smörigaste laget. The Jam är ju väldigt Who/60-tals influerade med de har ju alltid räknats till punken och ska givetvis även göra det i fortsättningen!

all punk från 60-talet och framåt funkar i festivalen, sedan är det ju de som röstar som bestämmer vad som är bra/dåligt/punk/nått annat.

det är ju roligare om det kommer bidrag i olika stilar än om allla gör samma grej!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla tipsen - även om jag borde lägga tiden på att spela in något.

då kan du ju tänka dig vilken tid det tog att hitta allt, välja den låt som lät bäst med resp. grupp osv. bra att de inspirerat några iallafall.

jobbar vidare med min låt, måste bli klar med allt så man kan mixa på onsdag och få in den i tid. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vågar jag inte titta på "Adam and the ants" heller. Finns de också där ute?? 

det finns ju tidigare material med ants när de var punkigare, hade länkat till en låt på 1:a sidan i denna tråd om jag minns rätt.

har var den (från sidan 2):

trodde de hette " adam och Tanterna" när jag var liten och inte så bra på engelska. 😄

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla lysande punkklipp sixties. 

kul att man kunde bidrag med det iallafall 🙂

synd att du inte är med. 😄

men det är ju 3 hela dagar kvar (och nätter!) 😆 så ge inte upp ännu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...