Jump to content
Annons

Studiofestival nr15


BÄNKT

Recommended Posts

Den här tråden avslöjar att nästa tema blir en ny punkfestival. Skojskoj! 🙁

Som vinnare av förra festivalen har ju jag privilegiet att sköta denna nya festival, hmm, får se hur det går?

Regler:

1. Låtlängd max 3min

2. Låten ska vara en egen, nyskriven och icke utgiven

3. Du får använda dig av andra musiker men ska stå för produktionen själv

4. Deltagare får endast bidraga med en låt

5. Alla former av punk tillåtna

6. Inskickat bidrag ska vara mp3:a i 192 bit-rate

Anmälan:

Pm.a en länk till ditt bidrag, till mig innan deadline Onsdagen den31/1-07

Hoppas jag inte snodde ditt uppdrag Sixties? Tar gärna emot era synpunkter och tips! Och mer än gärna råd angående webutrymme för uppladdning av bidragen!

M.v.h B 😄

Redigerat av BÄNKT
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hoppas jag inte snodde ditt uppdrag Sixties?

det var ju ett självpåtaget uppdrag eftersom jag tyckte att det kunde vara kul med en punkfestival igen. Bra att du drar igång det hela! 🙂

fast man kunde kanske ha deadline i mitten på februari så får alla en månad på sig.

TuffTuffTuff som vann förr årets punkfestival skulle visst till Brasilien i januari så han måste ju få en chans att försvara sin titel. 😛

du kan lägga till i reglerna att det ska vara en outgiven/opublicerad låt, alltså inga gammla låtar från demoforumet! :rolleyes:

2. Låten ska vara en egen, nyskriven och icke utgiven

och jag ska lära mig läsa ordentligt 😛

Tyvärr har jag själv inte riktigt förutsättningarna för att spela in en punklåt.

Det går ju alltid att sammarbeta med någon!

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Får man lämna in flera bidrag? 

förra punkfestivalen fick man lämna flera bidrag om det var olika stilar på bidragen så för min del så ycker jag det vore ok. tror det var 3-4 st förra året som lämnade 2 bidrag det blev väl totalt ca 20 bidrag om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen låt med influenser av The Damneds alla eror)... Är dock jävligt trätt på att förlora dessa tillställningar så vinner jag inte så kommer jag och kör en öronvärmare på er!!!

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, tre veckor hinner man göra en massa punklåtar på

du har inte fru och barn förstår jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite inspration inför festivalen:

dolls, stooges, velvet underground, mc5 .punkens rötter

Londons Burning -77 punk

Dead Kennydys- Nazi punks fuck off -80-tals HC

ca -79 med lite synth

New York HC

Rattus- Sodan tragedia Finsk Käng/råpunk

Black Flag- TV Party tidig US HC

horror punk

Rezillos- Destinaton Venus -77 punk/rock´n´roll

-77 punk

-80-tals käng/HC

The Mob- New Rose ,svenskt 77 band 77 punk, damned låt

Bomboras- She´ll do you wrong surf/garage punk

TheMummies garage punk

77-punk/pop

Undertones- Teenage Kicks 77-punk/pop

The Monks- Oh how to do now 60-tals punk. Långt före sin tid

Pretty Things- midnight to six ännu en inspirationskälla för många punk band

The Casataways- Liar Liar. Klassiker från Nuggets samlingen

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen låt med influenser av The Damneds alla eror)... Är dock jävligt trätt på att förlora dessa tillställningar så vinner jag inte så kommer jag och kör en öronvärmare på er!!!

/Bajenuffe

Du är på rätt väg, attitydsmässigt här men du måste bli argare, ännu argare! Jävligt arg för fan! Öronvärmare? Säg som det är! Du sliter av huvudet på oss och s***** ner i halsen om du inte vinner! 😄😄😄😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer klassiker!! lade till lite beskrivningar efter vare grupp så är det lättare att hitta de som kan var intressant.

Discharge- realitys of war grunden till all käng/råpunk, de obestridda kungarna

Sham 69- Hurry up Harry -77 punk

-77 punk med hammond

Crass anarcho punk

-80tals punk i crass skolan

Crucifix- predjudice USA 80-tal råpunk utan D-takt

us HC

Ramones- Blitzkrig Bop -77 punk, bandet som var först, bäst och som de flesta 77- banden influerats av. samt alla mtv punk band (green day, blink 182 osv.)

Oi punk/fotbolls punk

77 punk

The Music Machine- TalkTalk 60-tals punk

The seeds- Pushin to Hard 60-tals punk

Stooges-TV eye proto-punk

The Dictators- Search & destroy proto punk, Stooges cover

Oi punk, Anti rasistiskt Skinhead band

engensk 80-tals punk

Johnny thunders & The Heart breakers- Born to Lose 77-punk med mycke rock´n´roll influenser

us Oi/HC 80-tal

us hc

Black Flag- Rise Above us hc

Mighty Mighty Bosstones ska punk

Rancid- TimeBomb ska punk

snabb 90-tals punk, vet inte vad man ska kalla det, motorhead punk?

mer 90-tal

77-punk

The Vibrators- Automatic Lover 77-punk/pubrock

Eddie & The Hot Rods- Do anything you wanna Do pubrock/77-punk

Undertones- Jimmy Jimmy 77-punk/pop

Gang Green- Alcohol

Youth of Today- make a change straight edge HC

asta Kask- dom får aldrig mej

Buzzcocks- what do I get

Clash- White Riot Livie i Victoria Park -78

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror bannimej jag skall posta min senaste The Damned tribute (Egen låt med influenser av The Damneds alla eror)... Är dock jävligt trätt på att förlora dessa tillställningar så vinner jag inte så kommer jag och kör en öronvärmare på er!!!

/Bajenuffe

Den är helt rätt. Jag hade röstat på den! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, tre veckor hinner man göra en massa punklåtar på

du har inte fru och barn förstår jag...

...och sen när hade punk med fru och barn att göra? 😉

(jo, jag har både fru och barn, just därför är det så skönt att bli tvingad utifrån att knåpa ihop något på begränsad tid eftersom man annars trött och sliten blir sittande, läsandes meningslösa poster här på forumet 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

...och sen när hade punk med fru och barn att göra? 

menar bara ett de inte brukar uppskatta att man sitter vid datorn och gör musik och det tar ju ett tag att göra, spela in och mixa låtarna.

därför är det så skönt att bli tvingad utifrån att knåpa ihop något på begränsad tid

Jo, det är nästan enda chansen för mig att få en låt färdig, annrs blir det bara en massa halvfärdiga projekt som blir liggande.

Bra med deadline, då har man en förklaring till frugan varför man "måste"sitta vid datorn. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

För en gångs skull ser det ut som om jag kommer att få färdigt ett projekt i tid för festivaldeadline... känns lite kul men jag har inga förhoppningar om vinna. Eller kanske jag skall uttrycka mig så här; jag bryr mig inte eftersom min inställning till tävling är lite gammeldags. Viktigare att delta och göra sitt bästa/ha kul än att vinna. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

har lagt till lite mer inspirerande video länkar det finns punk som passar Alla!! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

4. Deltagare får endast bidraga med en låt

Hur är det... om jag får hjälp med ett pålägg från en annan Studioforummedlem till min låt. Får jag sedan göra ett pålägg på hans låt och det är fortfarande ok att vi båda skickar respektive bidrag? Blev lite osäker när jag läste reglerna. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det... om jag får hjälp med ett pålägg från en annan Studioforummedlem till min låt. Får jag sedan göra ett pålägg på hans låt och det är fortfarande ok att vi båda skickar respektive bidrag? Blev lite osäker när jag läste reglerna.

du hittar svaret här:

3. Du får använda dig av andra musiker men ska stå för produktionen själv

du gör en låt och han gör en, om ni sedan hjäper varann så går det ju bra eftersom du producerar din låt och han sin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan höll nästan på att missa detta!!

ja, det är inte mycket aktivitet i tråden så därför behövs det lite inlägg så att ingen som vill vara med missar festivalen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...