Jump to content
Annons

MacBook eller MacBook Pro?


jellyboom

Recommended Posts

Är så innerligt trött på min snart 3 år gamla vaio som börjar surra som döende humla så fort jag vill spela in någonting..

Funderar på att gå över till mac, och undrar om det är pro eller den vanliga som duger. vad jag förstår så är det generellt bättre prestanda på pro, men funkar macbooken lika bra?

Vad gäller program, tänkte spela in en del akustiskt och ganska mycket mjukvarusyntar, vad är bättre, pro tools eller logic?

är mbox ett bra ljudkort? har f n ett presonus inspire 1394.

tacksam för tankar och förslag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kör, macbook 2*2ghz,2gigram och logic pro, jag kommer hur långt som helst med det, dessutom har jag en presonus firewireljudkort som jag har seriekopplat med min externa lacie hdd (finns bara en firewire port på macbooken). Allt fungerar perfekt, inget strul, inga buggar och den klarar av ganska stora arr galant.

Link to comment
Dela på andra sajter

ProTools är underbart att mixa/spela in i. Därimot att jobba med midi i protools är inte sådära superb. logic är bra mycket bättre på den biten. Vet därimot många som gör musiken i logic och sedan flyttar över det till protools för att mixa.

M-boxen är ett väldigt bra ljudkort, idag finns det även m-box2 (i tre varianter)

Preamparna i dom är sweet 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

med andra ord, ingen större vits med att köpa en macbook pro? (förutom att den är snyyyygggg...)

men om jag vill köra pro tools måste jag köpa ett nytt ljudkort. hm.. svårt.

är det någon som vet om den nya mbox mini är något att ha eller är det en budgetvariant på den vanliga mboxen? (har presonus 1394 nu)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör på Logic, fungerar som en klocka på Mac och är väldigt lätt att använda. Riktigt många och bra medföljande effekter och instrument dessutom.

Presonus kort brukar dessutom gå hur bra som helst med OSX, aldrig hört nån som klagat. Själv har jag en Firebox till min Powermac G5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...