Jump to content
Annons

in my arms


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:In my arms

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:k

LÅTLÄNGD:4:22

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k,k,k,k,k

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.3 megabyte

STATUS: Skiss på g mot färdigt en del textkorr på g

In my arms

Ännu en låt i slowfeeling och oktaverad sång( tror jag fastnat lite grann) tar tacksamt emot synpunkter på arr, mix, text eller vadsomhelst så länge det är konstuktivt... 🙂 och samtidigt får man väl önska forumets medlemmar Gott nytt år och jag kan bara konstatera att jag trivs ganska bra här och vet att detta forum är och har varit av stor betydelse för mina försök att få det låta bättre

än vad det lät igår och i förrgår...tnx alla kunniga forumvänner

/ karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Karl.

I mina lurar distade det lite,men inte i monitorerna..skumt? Jo där kom det 2.10 in i låten..

Till låten då:Mycket känsla i dina verk.Sparsamt och snyggt arrat.Vackert helt enkelt.Det finns en ödslighet i din musik som jag faller för.Rent tekniskt så kan jag inte bidra med nåt vettigt kring denna.Tycker det låter bra.På något sätt så blir det så att jag lyssnar på helheten i stället för de olika komponenterna,allt är så avvägt och rätt.

Om jag översätter din låt till ett husbygge,så har du byggt ett hus med tätt tak,stabilgrund,varmt och mysigt samt med stora öppna fönster som gör att jag ser solen på våren och solnedgångarna i norr,och stjärnorna om natten..Vad mer kan man begära?

Jo fixa disten,det blir dåligt drag i eldstaden.. 😉

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Karl.

I mina lurar distade det lite,men inte i monitorerna..skumt? Jo där kom det 2.10 in i låten..

Till låten då:Mycket känsla i dina verk.Sparsamt och snyggt arrat.Vackert helt enkelt.Det finns en ödslighet i din musik som jag faller för.Rent tekniskt så kan jag inte bidra med nåt vettigt kring denna.Tycker det låter bra.På något sätt så blir det så att jag lyssnar på helheten i stället för de olika komponenterna,allt är så avvägt och rätt.

Om jag översätter din låt till ett husbygge,så har du byggt ett hus med tätt tak,stabilgrund,varmt och mysigt samt med stora öppna fönster som gör att jag ser solen på våren och solnedgångarna i norr,och stjärnorna om natten..Vad mer kan man begära?

Jo fixa disten,det blir dåligt drag i eldstaden.. 🥰

Mvh

Micael

done...tnx återkommer senare 🙁

OK...tnx Mike för din målning av huset, har faktiskt byggt ett stenhus helt själv och flyttade in förra året och det är ungefär som du beskriver :rolleyes: jag var inne ochgrejade disten (tror jag) ....innan jag gjorde en audiomixdown så höjde jag velocityn på basen vilket jag hörde senare att det dista ...nu dock neddraget igen och hoppas partiet funkar , passade också på att lägga in några slingor och styrde upp pianot i sticket....tnx och kul att du gillar / karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt. Väldigt mycket att lyssna på bara, kanske för mycket, kanske inte.

Kul lite aviga slingor där vid 2,15.

Wernborg....ibland växer arren över huvudet på en när man meckar framför datorn, kanske borde man odla lite renare arr?? tnx för lyssning iaf och kul att du gillar

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, så lät det. Sköna växlingar. Vacker melodi som jag nynnande på imorse. Sticket lysande. Vad jag gillar elpianogrejset, att det landar på en annan tonart och de här vintriga glissandostråkarna (fast du sjunger om walking in the rain)! Det enda vintriga just nu. Ännu en höjdarlåt och det går inte att hålla räkningen på dem alla. 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, så lät det. Sköna växlingar. Vacker melodi som jag nynnande på imorse. Sticket lysande. Vad jag gillar elpianogrejset, att det landar på en annan tonart och de här vintriga glissandostråkarna (fast du sjunger om walking in the rain)! Det enda vintriga just nu. Ännu en höjdarlåt och det går inte att hålla räkningen på dem alla. 😮😄

tnx..... 😆😎 kul att du nynnar....nästan bättre än att hamna i mp3spelar'n

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket är bra, mycket är bra, det är mycket bra 😏

Många härliga finesser, sköna slingor och ömt hanterat slagverk. Du gör ofta riktigt bra slagverk - i min smak som Margret Thatcher sa.

Jo angående den här oktaverade sången. Ibland lät lite som en kvinna som sjöng. Kan du inte ta in en kvinnlig vocalist på denna låten för att göra den stämman? Jag tror det hade varit perfekt - om du nu kan hitta den rätta rösten att komplettera dig förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)

Jag gillar din musik karl! Ser fram emot en fullängdare!

Denna låt var skitbra me! Favoriten är dock fortfarande den där låten som nån på 99musik jämförde med en tidig peter gabriel.

Så när kommer fullängdaren? Och hur får jag tag i den :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket är bra, mycket är bra, det är mycket bra 🙂

Många härliga finesser, sköna slingor och ömt hanterat slagverk. Du gör ofta riktigt bra slagverk - i min smak som Margret Thatcher sa.

Jo angående den här oktaverade sången. Ibland lät lite som en kvinna som sjöng. Kan du inte ta in en kvinnlig vocalist på denna låten för att göra den stämman? Jag tror det hade varit perfekt - om du nu kan hitta den rätta rösten att komplettera dig förstås.

Dåligt Gehör....tnx för öronen och kul att du tycker om det du hör.

Som vanligt är det en loop som går i bakgrunden så jag känner mig inte så delaktig i utvecklandet där men det är klart jag valt den 😄 och har själv funderat på en kvinnoröst och det kanske blir en öppning med det senare i Januari på fler låtar än just denna....tnx / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar din musik karl! Ser fram emot en fullängdare!

Denna låt var skitbra me! Favoriten är dock fortfarande den där låten som nån på 99musik jämförde med en tidig peter gabriel.

Så när kommer fullängdaren? Och hur får jag tag i den :-)

tnx man ...det värmer...den andra låten du menar heter Vacation och är fortfarande en skiss men en nyare version än den på 99:an finns här Vacation

tnx / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör ju inte en dålig låt, du gör inte en halvdålig låt, du gör inte en bra låt, du gör bara fantastiska låtar.....och nu börjar produktionerna låta riktigt bra också....pust....man kan ju bli knäckt för mindre.....vågar snart inte lyssna 😆

Hur som: Vackert Karl och häftigt stick! Jag hör också på de senaste alstren mer spännade "elgitarrer i bakgrunden", mer sånt!!

God fortsättning! Vi hörs (eller åtminstone du 😳 )! 😛🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör ju inte en dålig låt, du gör inte en halvdålig låt, du gör inte en bra låt, du gör bara fantastiska låtar.....och nu börjar produktionerna låta riktigt bra också....pust....man kan ju bli knäckt för mindre.....vågar snart inte lyssna 🙁

Hur som: Vackert Karl och häftigt stick! Jag hör också på de senaste alstren mer spännade "elgitarrer i bakgrunden", mer sånt!!

God fortsättning! Vi hörs (eller åtminstone du 😏 )! 🙂🙂🙂

tackar Pwayne....lite stora ord då du inte hört allt som ligger på min HD...men kul att du gillar och att du tycker att prod:en blivit bättre med tiden...och som alltid när du är på tråden känner jag starkt för att försöka ta tag i vårat projekt...vad tror du själv...PM:a

tnx / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...