Jump to content
Annons

Varning!


lyxma

Recommended Posts

Har efter väldigt mycket problem och framförallt efter lång tid lyckats lösa mitt knasterproblem med mitt Audiophile 24/96. Det var Norton Antivirus som ställde till det.

Så till alla er som har Audiophile 24/96 och har problem med knaster och har Norton installerat. Ta bort det!

Zim Zimma

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Hehe, skulle vara intressant att få veta exakt hur Norton påverkar ljudet i datorn.

Tar bort alla Virusar kanske?

😄

Norton är ju känt för att sno CPU-kraft, men det visste du säkert..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Hehe...

Jag måste också få veta.

Och om man som jag är ute efter lite knaster på vissa inspelningar, hur konfigar man Norton då?

Jag hittar inte rätt inställningar.

Who got the key to my Bimma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Norton Antivirus är förmodligen skapat av djävulen själv. Sämta skiten som är installerbart i en dator, har nästan hellre virus i burken. Minneskrävande och soggar ner vilken bra dator som helst så den känns som en P75'a.. Wrah!!

Link to comment
Dela på andra sajter

mIRC citat

<mrm> i hate realplayer

<lummie> its good for cartoons

<mrm> yeah

<mrm> but it crawls deep into the anus of my computer

<mrm> and hides there eternally

<mrm> until i least expect it

<JtHM> your computer has an anus?!

<Fesh> realplayer installs it

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

mIRC citat
<mrm> i hate realplayer

<lummie> its good for cartoons

<mrm> yeah

<mrm> but it crawls deep into the anus of my computer

<mrm> and hides there eternally

<mrm> until i least expect it

<JtHM> your computer has an anus?!

<Fesh> realplayer installs it

😄

😄

bash.org ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kanske inte tror mig men jag formaterade datorn och lyssnade på en låt efter varje ny program-installation jag gjorde och efter jag installerat Norton kom knastret och när jag avinstallerade norton försvann det.

Slutsats:

Knastret berodde på Norton

Who am I the girls dam sugar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hmm... det är ändå inte värre än realplayer.

RA är dessutom en spion av sällan skådat slag...... kolla in på http://www.grc.com

En massa bra om säkerhet och sånt.

För de som inte har:skaffa genast Adaware och "Spybot - Search & Destroy". (Kompletterar varandra bra).

Gratis är gott - om det är utan eftersmak..... (Ja, dessa ovanstående är

gratis 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

ciMic (oregistrerad)

Jag som har sökt efter Norton antivirus som VST-plugg i internets alla hörn. Från Botswana till Patetei.

Det är för ljuvligt det där bruset. 😉

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Har efter väldigt mycket problem och framförallt efter lång tid lyckats lösa mitt knasterproblem med mitt Audiophile 24/96. Det var Norton Antivirus som ställde till det.

Så till alla er som har Audiophile 24/96 och har problem med knaster och har Norton installerat. Ta bort det!

Zim Zimma

Har haft exakt samma bekymmer...avinstallerade Norton AntiVirus och vips lät det mycket bättre och framförallt snabbare...minutvalsen av Chopin på 37 sekunder!!!

😉

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Har efter väldigt mycket problem och framförallt efter lång tid lyckats lösa mitt knasterproblem med mitt Audiophile 24/96. Det var Norton Antivirus som ställde till det.

Så till alla er som har Audiophile 24/96 och har problem med knaster och har Norton installerat. Ta bort det!

Zim Zimma

Vilken version av Norton antivirus är det ?

Norton antivirus 2002, 2003, 2004 eller Corporate Edition ?

Är det inte lite overkill med att avinstallera antivirusprogramet

när det oftast räcker med att avaktivera real time scanning, eller

att ta ner antivirustjänsten (2000/XP) när man pular med hemstudio

aktiviteter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har efter väldigt mycket problem och framförallt efter lång tid lyckats lösa mitt knasterproblem med mitt Audiophile 24/96. Det var Norton Antivirus som ställde till det.

Så till alla er som har Audiophile 24/96 och har problem med knaster och har Norton installerat. Ta bort det!

Zim Zimma

du behöver absolut inte avinstallera det utan det är bara att avaktivera alla funktioner så att det inte körs i bakrunden! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Norton gick inte ens att avinstallera för mig, jag blev tvungen att ta bort filerna manuellt för det fanns ju inget "uninstall-val" nånstans. Så nu klagar den på att det saknas viktiga filer när jag startar windows.

Nä nuförtiden är det Ad-aware och ZoneAlarm som gäller, det duger nog alldeles utmärkt för att skydda sig mot virus och nyfikna tonåringar med färdigbyggda "remote-trojaner". Får man nu ändå virus så är det ju bara att formattera och installera om allt. (börjar bli van nu 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

=,30 September 2004, 13:25] Norton gick inte ens att avinstallera för mig, jag blev tvungen att ta bort filerna manuellt för det fanns ju inget "uninstall-val" nånstans. Så nu klagar den på att det saknas viktiga filer när jag startar windows.

Nä nuförtiden är det Ad-aware och ZoneAlarm som gäller, det duger nog alldeles utmärkt för att skydda sig mot virus och nyfikna tonåringar med färdigbyggda "remote-trojaner". Får man nu ändå virus så är det ju bara att formattera och installera om allt. (börjar bli van nu 😛 )

Visst kan man formatera och installera om allt men faktum är att vissa virus "filer" kan ligga kvar ändå. Och har du inte gjort backup så kan ljudfiler också infekteras.

Så mitt råd är att ha 2 st datorer.....en för internet och en för inspelning mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte quicktime! Dessutom så buggigt så det liknar ingenting. Har av ren hävd vägrat tanka hem och använda båda dessa.

Heh, jag har varit med om att Cubase inte startade för mig en enda gång. Jag provade flera gånger men det tvärdök i uppstarten utan något felmeddelande. Provade att dra ut min dongle och leta runt. Sedan kollade jag vad den kraschade på i det som listades upp i programstarten "QuickTime". Hrmm.. Här har min PC varit igång i ett par veckor utan avbrott och så blir jag tvungen att starta om p.g.a. ett Apple program? Det är inte utan att man blir lite bitsk 😛

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mitt råd är att ha 2 st datorer.....en för internet och en för inspelning mm.

Tackålov är jag i den lyckliga situationen numera, med en extern hd som jag slussar grejorna emellan med. Musikdatorn e helt clean med i princip bara musikprogram och kanske Word typ, that's it. Om jag nån gång behöver uppdatera Windoz eller nåt bär jag ut hela skiten och kopplar upp mig bara för det. Tyckte först det här var krångligt, men börjar mer o mer uppskatta't. Inget jäkla internet i min studio!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte quicktime! Dessutom så buggigt så det liknar ingenting. Har av ren hävd vägrat tanka hem och använda båda dessa.

Heh, jag har varit med om att Cubase inte startade för mig en enda gång. Jag provade flera gånger men det tvärdök i uppstarten utan något felmeddelande. Provade att dra ut min dongle och leta runt. Sedan kollade jag vad den kraschade på i det som listades upp i programstarten "QuickTime". Hrmm.. Här har min PC varit igång i ett par veckor utan avbrott och så blir jag tvungen att starta om p.g.a. ett Apple program? Det är inte utan att man blir lite bitsk 😛

/Majken

Om Nortons antivirus rätt installerad, så finns det med en uninstall.exe som man

kan använda ifall det inte finns med i "lägg till & ta bort program" menyn i kontrollpanelen.

Så i ditt fall är det underligt att den inte finns med... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Så mitt råd är att ha 2 st datorer.....en för internet och en för inspelning mm.

Tackålov är jag i den lyckliga situationen numera, med en extern hd som jag slussar grejorna emellan med. Musikdatorn e helt clean med i princip bara musikprogram och kanske Word typ, that's it. Om jag nån gång behöver uppdatera Windoz eller nåt bär jag ut hela skiten och kopplar upp mig bara för det. Tyckte först det här var krångligt, men börjar mer o mer uppskatta't. Inget jäkla internet i min studio!! 😛

Helt rätt! "musikdatorn" ska ju vara så clean som möjligt och bara innehålla sånt som behövs för inspelning och mixning! Då slipper man det flesta problem som man hör talas om! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...