Jump to content
Annons

Piano Sonata (Piano Instrumental)


Recommended Posts

Lyssna på den här instrumentalen och säg vad ni tycker om den....

inget är samplad , men grund melodin är taget, dvs, jag har spelat om den på keyboarden, regrängen är dock min....

"Piano Sonata"

http://www.soundclick.com/bands/6/maestromindedmusic.htm

tyvärr så är instrumentalen "taggad", dvs man hört min röst med instrumentalen eftersom vissa folk laddar ned den för egen kommerciella syften utan att betala för den

Redigerat av Maestro Minded
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fattar inte riktigt poängen..

Är det meningen att du ska sälja hela loopen sen då för 150 dollar (eller vad det nu var) ??

Pianotekniskt lät det lite för mycket pianolektion 1A för mig. Arra om vänsterhandsspelet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte riktigt poängen..

Är det meningen att du ska sälja hela loopen sen då för 150 dollar (eller vad det nu var) ??

Pianotekniskt lät det lite för mycket pianolektion 1A för mig. Arra om vänsterhandsspelet!

uhm.... aaa .. det är ett sätt och se det... jag säljer "loopen" för $150.

instrumentalen säljs för artister(rappare/sångare) som vill använda den till demotape/album....

uhm... "mycket pianolektion 1A".. innebär det att det var för simpelt eller för komplext?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
för simpelt

Helt klart för simpelt.

Har nån köpt den?

Är du inte rädd för förväxlingar med Masterminded? Eller det är kanske det som är meningen, att folk ska tro att dom köper ett Masterminded-beat.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Fattar inte riktigt poängen..

Är det meningen att du ska sälja hela loopen sen då för 150 dollar (eller vad det nu var) ??

Kan man sälja detta för 150 dolares?

Shit, här finns det pengar att tjäna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Fattar inte riktigt poängen..

Är det meningen att du ska sälja hela loopen sen då för 150 dollar (eller vad det nu var) ??

Kan man sälja detta för 150 dolares?

Shit, här finns det pengar att tjäna.

Word...

U got dollars comin' out ya HD, kid!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
men grund melodin är taget

Om du själv har snott låten, så kan du ju knappast klandra någon annan för att sno den från dig.

Sant, man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

dayem... vilken reaktion man får....

ok... let me break it down for you....

orginal melodin är komponerat av Chopin och finns i "Prelude No. 15 In D", så där får ni som tycker att den är "för enkel" nåt och tänka på, eftersom Chopin faktiskt var en av de stora kompositörerna. Att säga att melodin är "simpelt" tycker jag visar en gnutta tendens på ignorans.

Copyrightskyddet avslutas 70 år efter artistens namn, vilket medför att jag har laglig rätt att återspela vilket låt/komposition som helst, där artisten/kompositören har vart död i minst 70 år, vilket är fallet med Chopin (1810-1849). Så slutsatsen är att jag inte har "snott" något....

jag har tagit mig friheten och ladda up den del av orginalkompositionen som jag samplade så att ni själva kan se det jag inspirerats av samt det jag själv spelat:

Chopin

"Danny Cort"

låten gåller på och reggas hos Stim.

nej... jag har inte ett eget produktionsbolag

jag postade inte beatet för att veta hur komplext pianot låter,... jag postade den mest för att veta vad ni tycker och mixningen och hur jag mastrat den, men jag börjar att ana innan ni ens svarat att det kommer att låta åt det negativa hållet

Redigerat av Maestro Minded
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
för simpelt

Helt klart för simpelt.

Har nån köpt den?

Är du inte rädd för förväxlingar med Masterminded? Eller det är kanske det som är meningen, att folk ska tro att dom köper ett Masterminded-beat.

visste inte att det fanns när jag skaffade namnet... någon påpekade det till mig.... spelar ingen roll ändå... killen är ju inte så hilma känd, så ingen risk det...

Redigerat av Maestro Minded
Link to comment
Dela på andra sajter

orginal melodin är komponerat av Chopin och finns i "Prelude No. 15 In D", så där får ni som tycker att den är "för enkel" nåt och tänka på, eftersom Chopin faktiskt var en av de stora kompositörerna. Att säga att melodin är "simpelt" tycker jag visar en gnutta tendens på ignorans.

För det första har jag inte sagt ett ord om melodin. Det var det du spelar i vänsterhanden jag tyckte (och fortfarande tycker) var ganska botten. Att spela grundton-kvint-grundton (ok, det skiftar lite ibland) över akorden i kvantiserade (i alla fall stenhårt på beatet) 8-delar på ett halvdant RnB/hiphop-beat tilltalar mig helt enkelt inte. Dessutom har du med det förbjudna ljudet vibraslap varannan takt. Bara det gör mig avogt inställd till hela låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

orginal melodin är komponerat av Chopin och finns i "Prelude No. 15 In D", så där får ni som tycker att den är "för enkel" nåt och tänka på,  eftersom Chopin faktiskt var en av de stora kompositörerna. Att säga att melodin är "simpelt" tycker jag visar en gnutta tendens på ignorans.

För det första har jag inte sagt ett ord om melodin. Det var det du spelar i vänsterhanden jag tyckte (och fortfarande tycker) var ganska botten. Att spela grundton-kvint-grundton (ok, det skiftar lite ibland) över akorden i kvantiserade (i alla fall stenhårt på beatet) 8-delar på ett halvdant RnB/hiphop-beat tilltalar mig helt enkelt inte. Dessutom har du med det förbjudna ljudet vibraslap varannan takt. Bara det gör mig avogt inställd till hela låten.

då missförstod jag dig, för jag tyckte att du menade att själva melodin var för enkelt.. ber om ursäkt då.... att det är en ganska enkel melodi att spela kan jag hålla med om, men jag har aldrig påstått mig vara en piano expert heller... jag ville ha åsikter om beatet som helhet vilket jag nu fått från dig, och det tackar jag för

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själva ljudbilden är helt ok, men är det något jag ogillar är det där skumma rasslet till höger. Pianot kanske ska lyftas tillbaka något om det ska in sång, om den inte ska ligga som din reklamslinga gör nu. Lite tråkigt om sångaren måste bråka med pianot bara för att göra sig hörd.

Hade jag lyssnat mer på denna typ av musik kunde du säkert fått fler kommentarer som är mer anpassade för genren, men 😉

Lycka till om inte annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själva ljudbilden är helt ok, men är det något jag ogillar är det där skumma rasslet till höger. Pianot kanske ska lyftas tillbaka något om det ska in sång, om den inte ska ligga som din reklamslinga gör nu. Lite tråkigt om sångaren måste bråka med pianot bara för att göra sig hörd.

Hade jag lyssnat mer på denna typ av musik kunde du säkert fått fler kommentarer som är mer anpassade för genren, men 😉

Lycka till om inte annat.

har fått negativt kritik angående rattlesnaken (rasslet till höger), så jag funderar starkt på att ta bort det... tack ör kritiken, jag kommer även att ta ett titt på piano-volymen... tack för din konstruktiva kritik.

jag hoppas att det är ok att jag postar fler beats här inom snar framtid, för jag är ju självkar ute efter att bli bättre, och för att bli bättre måste jag veta vad jag gör för fel, ... hoppas att ni inte ser mig som en pest ni helst vill göra mig av med,

Link to comment
Dela på andra sajter

Pest blir man bara om man kommer hit, slänger upp massa låtar och förväntar sig att få feedback...

Ge o ta är ett fungerande koncept

Angående låten:

Har du någon alternativ länk till Soundklick? Jag kan inte streama deras M3U och jag vill inte regga mig där för att kunna lyssna..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad demoniqus menar är att om du vill ha feedback på ditt, så ge feedback på annat som är postat här på forumet. Enkel etik, vi är inte någon ideel jury eller domstol som säger bu eller bä, vi är musiker, allt från amatörer till proffessionella. Alla vill nog ha feedback, och det bästa sättet att få, är att ge lite. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man postar upp ett musikstycke och ber folk tycka till borde man väl vara beredd på att ta både negativ och det positiv kritik.

Man gör dig direkt ingen supertjänst om man inte säger vad man tycker...

Vad betyder ninja-smileyn förresten?? stenhård..

Link to comment
Dela på andra sajter

Dansken (oregistrerad)

nu är väl jag motståndare mot i princip hela genren men, är inte trummorna riktigt tråkiga? det är ju inget tryck i det hela...

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Wow, vicken business-Bosse du verkar va. Såg hemsidan.

Har du kul också? 🙂

Annars låter det väl funktionellt, varken mer eller mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
för simpelt

Helt klart för simpelt.

Har nån köpt den?

Är du inte rädd för förväxlingar med Masterminded? Eller det är kanske det som är meningen, att folk ska tro att dom köper ett Masterminded-beat.

visste inte att det fanns när jag skaffade namnet... någon påpekade det till mig.... spelar ingen roll ändå... killen är ju inte så hilma känd, så ingen risk det...

Hehe

Killen?

Det är ett rätt känt kollektiv.

Har ju bara proddat ett par av Petter's skivor

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Men grejen är den att jag fortfaraende inte är med...

Häng med nu;

Maestro har reggat (registrerat) sitt beat hos STIM, alltså är upphovsrätten skyddad i Maestro Minded's riktiga namn, och för det stycke musik, som i det här fallet är "piano sonata".

Med så långt?

sen är det alltså så, att herr Minded är i begreoo att sälja sitt beat.

Se häri ligger paradoxen.

Nu som rappare & artist bestämmer jag mig för att det här är en bra bakgrund att flowa till, och spelar in något på beaten.

Jag betalar 150 dolares.

Fortfarande med?

ok.

Demot blir grymt, mitt förlag älskar förstås skiten (som med allt jag gör) & vill släppa det på deras nästa compilation, eller t.o.m. som singel.

Nu jävlar blir det tufft...

Mr. Minded äger rättigheterna till låten, vilket innebär att han (om han inte är förlagd, vilket jag utgår ifrån) är "copyright controlled".

Så jag har betalat 150 dollar & äger fortfarande inte rättigheterna till låten?

Jag vill inte verka otrevlig eller så, men i de fallen som jag har "sålt beats", så jobbar man med s.k. "master deals", vilket enkelt innebär att den som i sin tur köper beaten äger framtida rättigheter till den.

Är ni med?

Hur har du tänkt dig, Maestro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...