Jump to content
Annons

Swedish For Beginners-No Match For A Gun


Signert

Recommended Posts

Härlig låt som gör mig lycklig 😏  Du råkar inte ha lite Beach Boys-influenser i körerna?

Vilket studio-program använder du?

Tack så mycket! Jodå, jag är en sucker för Beach Boys. 🙂

Använder Cubase SL3. (Alla effekter som används är för övrigt Cubase egna, eller gratispluggar.)

Edit: Välkommen till forumet. 🙂

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hyfs låt. Bra bakat. Sången är lite ojämn i nivå. Körerna är lite för höga imo. Mer bas. Gott mos / Mikke 🙂

Hyfslåt, det är väl en sån man sjunger när servitören är på väg med mer vin? 🙂

Tack för synpunkter och beröm! Gott nytt år! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Körerna är det viktigaste av allt för mig. 😱

Mycket bra vers, och bra refräng. 4 av 5 från mig totalt.

Men.... du skriver ut texten i tråden vilket får mig att tro att du tycker det är viktigt. Det är bara väldigt svårt att höra texten, speciellt i refrängerna. Kanske upp med leadstämman och dämpa kören något, fast det är dina älsklingar??

Bra jobbat!! // Steffo

PS. Snygga små klockor, eller vad det kan va. DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt catchigt! och strukturen är bra!

gillar texten, den kommer naturligt med melodin känns det som.

men jag stör mig en del på att det låter som du läspar i leaden? om du låter så så ska jag be om ursäkt för det jag tänker skriva nu; pressa mindre i kompressor/de-esser. ett lite tips bara. sen så kunde leaden vara +1 el +2 db tycker jag gott 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Körerna är det viktigaste av allt för mig. 🙂

Mycket bra vers, och bra refräng. 4 av 5 från mig totalt.

Men.... du skriver ut texten i tråden vilket får mig att tro att du tycker det är viktigt. Det är bara väldigt svårt att höra texten, speciellt i refrängerna. Kanske upp med leadstämman och dämpa kören något, fast det är dina älsklingar??

Bra jobbat!! // Steffo

PS. Snygga små klockor, eller vad det kan va. DS.

Tackar tackar! 🙂

Det är ju just därför jag skriver ut texten. 😮 Kanske skall upp med sången något, det är väl min naturliga och klädsamma blygsamhet som får mig att lägga den lite lågt. Klockorna är ett FM7-ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt catchigt! och strukturen är bra!

gillar texten, den kommer naturligt med melodin känns det som.

men jag stör mig en del på att det låter som du läspar i leaden? om du låter så så ska jag be om ursäkt för det jag tänker skriva nu; pressa mindre i kompressor/de-esser. ett lite tips bara. sen så kunde leaden vara +1 el +2 db tycker jag gott 😮

Tack för detta! 🙂

Minns inte om jag har någon de-esser på leaden, kan vara kompressorn som spökar, får kolla upp. Angående nivån på leaden, se föregående inlägg.

Passar på att lägga in ett extra "tack så mycket" till alla som lyssnar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena signert.

Lyssnar medans jag skriver..Kanske blir det för mycket av det ljusa,saknar en del baselement/frekvenser i låten. Jag tycker också att kören tar över leaden lite,nån dcb ner där kanske..

Totalt är det snyggt mixat.

Men jag hade nog utnyttjat frekvens spektrat lite mer.Jag sitter med 18-18000 lurar.Jag lyssnar en sväng i monitorerna så att jag inte är ute och cyklar.

Monitorerna då:Det blir samma slutsats här.Körerna tar över hela ljudbilden bitvis.Dränker leaden helt klart.Som helhet - mera bas i mixen.Det skulle göra underverk..Bra låt! Kanske går allt utom mixningen av körerna att fixa om du mastrar om.

Nu är det ju lite hårklyverier från mig,men det blir ju så när kvaliteten på jobbet är så pass högt som det är i denna.

Jag vill väldigt gärna höra denna igen,med en lite fetare ljudbild.

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena signert.

Lyssnar medans jag skriver..Kanske blir det för mycket av det ljusa,saknar en del baselement/frekvenser i låten. Jag tycker också att kören tar över leaden lite,nån dcb ner där kanske..

Totalt är det snyggt mixat.

Men jag hade nog utnyttjat frekvens spektrat lite mer.Jag sitter med 18-18000 lurar.Jag lyssnar en sväng i monitorerna så att jag inte är ute och cyklar.

Monitorerna då:Det blir samma slutsats här.Körerna tar över hela ljudbilden bitvis.Dränker leaden helt klart.Som helhet - mera bas i mixen.Det skulle göra underverk..Bra låt! Kanske går allt utom mixningen av körerna att fixa om du mastrar om.

Nu är det ju lite hårklyverier från mig,men det blir ju så när kvaliteten på jobbet är så pass högt som det är i denna.

Jag vill väldigt gärna höra denna igen,med en lite fetare ljudbild.

Mvh

Harmonica mike

Tack för berömmet! 😆

Verkar som att de flesta är överens: mer basfrekvenser och lead, mindre diskant och körer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...