Jump to content
Annons

Ska Man Litar på å köpa online ?


djonceagain

Recommended Posts

Hej alla , det e så här att jag behöver lite hjälp ! jag tänkte att köpa nybörjare dj utrustning ! å det e så här att jag tyckte att det e dyrt att köpa det härifrån ( asså från sverige ) , så jag hittade billigare varianter utomlands , men grejen e att jag e lite rädd för å bli bluffade liksom ! så , ska man lite på dem här 2 onlinebutiker tex (kolla länken ) !???? å sen så vill jag att ni säger vad ni tycker om just dem där dj utrustning som jag tänkte å köpa ! e dem bra eller dåliga osv !?!?!?

mvh dj once again

kolla in min sida föresten ! jag skapar lite musik , jag har gjorte i snart 5 år nu ! (

Minsida :

www.myspace.com/djonceagain

dj utrustning nr1 : http://www.thomann.de/thoiw5_american_audi...e_prodinfo.html

dj utrustning nr 2 :

http://djtronix.com/ionidplpldjk.html

Tack på förhand !

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Thomann är kanon! De är riktigt seriösa och måna om att inte bara leverera dina varor, utan också en sjujäkla bra service! Om man mailar dem får man svar hyfsat fort, det fick jag iaf. Webbshoppen är säker och du har full koll på var i tiden din beställning ligger. Ange ditt mobilnummer vid beställningen så skickar de ett sms till dig när de skeppat iväg grejerna.

Från det att jag lade min beställning på tre varor av varierande storlek så tog det ca 1½ vecka innan de kom fram.

Thomann får väl anses vara allmänt erkänd som en pålitlig återförsäljare. Du kan vara lugn.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

okeee ! tack !  då vet jag det ! ska någ köpa därifrån ! vet du hur mycket frakten kostar ? mvh

Frakten på Thomann kostar 150kr per beställning... Alltså ett plektrym kostar lika mycket som 4 ljudanläggningar...

Thomann fungerar kalas... Jag har handlat för tiotusentals kronor där... En gång har jag haft strul med ett ljudkort jag köpte (funkade inte), det kom ett nytt inom en vecka... (Dom skickar det samma dag som dom får tillbaka det gamla)

Gary är en Finsk kille ifrån Vasa som jobbar där, han pratar också svenska...

Garantier är minst lika bra som i Sverige och servicen är bättre. Det är iaf min erfarenhet... :rolleyes:

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

okeee ! tack !  då vet jag det ! ska någ köpa därifrån ! vet du hur mycket frakten kostar ? mvh

150

nu e jag ännu gladare ! tack alla ! nu e det frågan e bara om grejerna som jag har angivit duger eller inte 😄 ... jag kommer att upptäckar det sj sen i vilket fall som helst :rolleyes: -... men men .. tack för att visat intresse !

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomann fungerar kalas... Jag har haft strul med ett ljudkort jag köpte, det kom ett nytt inom en vecka...

Gary är en Finsk kille ifrån Vasa som jobbar där, han pratar också svenska...

Garantier är minst lika bra som i Sverige och servicen bättre är min erfarenhet... :rolleyes:

dem låter helt ok ! vad mer man kan begära liksom ! bra service å garanti som gäller å inga strul PLUS biligare grejer liksom ! det e ju kanon !

för jag va lite rädd för å handla på nätet , för jag har varit med om bedrägeri fast med en privat person , jag sålde min bärbara datorn å så skickade jag den ner till nigiria när han fejkade en paypal mejl(en bekräftelse att han har betalat dem ) , men det gjorde han inte utan det var han som skickade mejöet ! jag kunde inte heller stoppat varan efteersom den har lämnat sverige mot ett afrikanskt land ! ähhh .. sjukt hursomhelst ! så jag e lite rädd för sånt ... men nu ha gjort det lättare ... ! tack som faaan !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tråkigt att höra att du blivit lurad. En klassisk Nigeriablåsning. Det finns mycket info om det på nätet och tips hur du skyddar dig. Skicka aldrig nåt utan att du FÖRST har fått in pengarna på kontot och kan ta ut dom. Verkar det misstänkt så anmäl och svara inte på köparens förfrågan.

Gäller det Ebay eller tradera så måsta man förlita sig på säljarens feedback/omdöme från andra eftersom betalning i regel sker i förskott. Ha alltid löpande emailkontakt med säljaren eller köparen.

Stora och etablerade nätbutiker som Thomann eller musicstore.de är det inga problem med.

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tråkigt att höra att du blivit lurad. En klassisk Nigeriablåsning. Det finns mycket info om det på nätet och tips hur du skyddar dig. Skicka aldrig nåt utan att du FÖRST har fått in pengarna på kontot och kan ta ut dom. Verkar det misstänkt så anmäl och svara inte på köparens förfrågan.

Gäller det Ebay eller tradera så måsta man förlita sig på säljarens feedback/omdöme från andra eftersom betalning i regel sker i förskott. Ha alltid löpande emailkontakt med säljaren eller köparen.

Stora och etablerade nätbutiker som Thomann eller musicstore.de är det inga problem med.

jag heller med om det , men man lär sig :rolleyes: ... en grej ... e det inte konstigt att tex på thomann.de kan man inte betala i postförskott ( asså få hem gtejerna å sen betalar man ) dem säger att det inte funkar ! mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
kan man inte betala i postförskott

Alla parter mår bättre när man betalar med kreditkort. Postförskott hör till 90-talet.

edit: T-butiken fungerar mer än bra.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

AuDiOToNiC (oregistrerad)
kan man inte betala i postförskott

Alla parter mår bättre när man betalar med kreditkort. Postförskott hör till 90-talet.

edit: T-butiken fungerar mer än bra.

😕 det stämmer någ 😄 tack .. föresten , vad menar du med t-butiken ? mvh

Thomann butiken,, 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

kan man inte betala i postförskott

Alla parter mår bättre när man betalar med kreditkort. Postförskott hör till 90-talet.

edit: T-butiken fungerar mer än bra.

🙁 det stämmer någ 🙁 tack .. föresten , vad menar du med t-butiken ? mvh

Nja, det bästa och billigaste (Läs bäst växelkurs) får du med en normal överföring via det Europeiska banksystemet (IBAN), och pengarna når mottagaren nästa dag... 🙁🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Nja, det bästa och billigaste (Läs bäst växelkurs) får du med en normal överföring via det Europeiska banksystemet (IBAN), och pengarna når mottagaren nästa dag

Hurudan säkerhet tycker du är involverad ifall den mottagande parten inte skickar vara, eller bestämmer sig för att gå i konkurs? Jag vill ha lite mera konkreta beskrivningar på varför det är bäst så? Att skicka pengar via IBAN kostar pengar, kreditkort kostar inte (visst, säljaren har kostnader, kostnader som en säljare alltid har). Kreditkortsbolagen garanterar köpet åt båda parterna, banken gör det inte. Kreditkortet fungerar genast (online), banken först nästa dag, sen skall nån kolla att det anlänt etc. etc. (visst, själva sedeln anländer lite senare med kreditkortet, men vad har det för betydelse)?

Jag finner ditt påstående mycket missvisande. Åtminstone tills du har bevisat motsatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det bästa och billigaste (Läs bäst växelkurs) får du med en normal överföring via det Europeiska banksystemet (IBAN), och pengarna når mottagaren nästa dag

Hurudan säkerhet tycker du är involverad ifall den mottagande parten inte skickar vara, eller bestämmer sig för att gå i konkurs? Jag vill ha lite mera konkreta beskrivningar på varför det är bäst så? Att skicka pengar via IBAN kostar pengar, kreditkort kostar inte (visst, säljaren har kostnader, kostnader som en säljare alltid har). Kreditkortsbolagen garanterar köpet åt båda parterna, banken gör det inte. Kreditkortet fungerar genast (online), banken först nästa dag, sen skall nån kolla att det anlänt etc. etc. (visst, själva sedeln anländer lite senare med kreditkortet, men vad har det för betydelse)?

Jag finner ditt påstående mycket missvisande. Åtminstone tills du har bevisat motsatsen.

IBAN är gratis och som jag påtalade tidigare så får du en bättre växlingskurs mellan Kronor och Euro som i detta fall...

Att sprida sina kreditkortsnummer är iaf jag ganska restrektiv med... För den skull inte sagt att jag inte gör det...

Jag har användt VISA vid ett flertal tillfällen på Thomann...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

nu e det så här att jag inte orkade å leta efter nåt som e bra fast billigt 😕 så jag köpte dem här , eller har beställt dem iaf 🙁 jag hoppas att det e bra grejer ! skulle vilja gärna höra lite info om dem !

http://musicplanet06.tripod.com/Musicplane...les/page0_1.jpg

ON's Direct-Drive Turntable Kit gives you two direct-drive turntables with aluminum platters

plus all the extras, including cartridges,

headphones, a microphone and ION's stand-alone

2-channel mixer.

Detailed Description:

ION Audio - iDJ03 Direct Drive DJ Turntable Kit

Want to spin like a mix master on direct-drive

decks? ION audio's iDJ03 Direct Drive DJ Turntable

kit is the ultimate package to get you started.

ION's Direct Drive Turntable Kit gives you two

direct drive turntables with aluminum platters

plus all the extras, including cartridges,

headphones, a microphone and ION's stand-alone 2

channel mixer. Whatever your style, here's a truly

user-friendly set of tools to get you spinning

like the pros.

Kit includes:

* (2) iTT03 Direct Drive Turntable with Aluminum

Platter

* (2) iCT04 DJ Cartridges

* iMX02 2-Channel Mixer

* iHP03 DJ Headphones

* iMC02 DJ Microphone

Link to comment
Dela på andra sajter

föresten ! hur ska man göra för å kopplar dj kitet till datorn ? e det nåt krångligt elr  😕 ? mvh 😮

Ion har ju annars en USB-turntable. --> iTTUSB

Vet inte riktigt hur du ska koppla din iMX02-mixer till datorn dock.. Beror väla på vad du har för ljudkort?

Hittade en fin bild med dess ut/in.. så kan säkert nån annan svara.

91_1.JPG

Ett tips är att läsa på om grejerna innan man beställer. Så att du vet vad det är du köper, och hur du ska koppla det till datorn.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

föresten ! hur ska man göra för å kopplar dj kitet till datorn ? e det nåt krångligt elr  😕 ? mvh 😮

Ion har ju annars en USB-turntable. --> iTTUSB

Vet inte riktigt hur du ska koppla din iMX02-mixer till datorn dock.. Beror väla på vad du har för ljudkort?

Hittade en fin bild med dess ut/in.. så kan säkert nån annan svara.

91_1.JPG

Ett tips är att läsa på om grejerna innan man beställer. Så att du vet vad det är du köper, och hur du ska koppla det till datorn.

vad jag har uppfattat från bilden är att chanel 1 å 2 är till båda vinylspelarna , å sen det finns en outpud utgång på vänsta sidan ! den tror jag att det går å kopplar den till datorn ... man kan typ köpa adapter eller nåt liknande så att man kan kopplar rca till analog ... elr hur ?

för jag har sett fler djs på ett djs programm ( där man mixar online för varandra samt visar sig på webcam ) alla hade typ sina grejer kopplade till datorn !

men eb riktigt bra bild , jag fick en bra uppffattning ! asså jag e inte kunnig på sånt , det e första gången för mig , jag tom frågat här på forumet men fick aldrig någon svar på vad som e bättre än vad ... men i den pris klassen jag kötpte för så tror jag att dem e säkert bra !

tack ännu en gång !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...