Jump to content
Annons

Kilimanjaro - skitig rock n´roll


djonas

Recommended Posts

Annons
  • Svar 105
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja de sista var bäst.

> Hellpig Skulle du kunna få de att böja sig runt en cd-skiva, som cd-label om du förstår vad jag menar. Kanske sätter ihop alla bilder till en skiva som alla(inblandade) kan få ett ex av.

Btw. Lyssna på Michael Kiske - Know I Would han har en del godbitar trots att han inte är så mycket hårdrock längre.

Redigerat av Nikolaus
Link to comment
Dela på andra sajter

SOD.jpg

* LÅTNAMN: Kilimanjaro

* ARTIST/GRUPP: Shrine of Distortion

* GENRE: Rock n´Roll

* LÅTLÄNGD: 03:02

* KOMPOSITÖR: slaptap (bas, trumprogrammering) , Vallhagen (sång), ynot (sång), Hellpig (gura H), djonas (gura V, gitarrsolo), Nikolaus (skönsång) & dede (syntsolo)

* TEXT: dede

* PRODUCENT: samtliga

* MIX: djonas

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,17 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Kilimanjaro

Initiativet till detta samarbetsprojektet startades av slaptap. Då han på tidningen studios forum pressenterade en grund till låten som han hade jammat in med basen till den trumprogrammering han i veckor hade filat på. Intresset för att fortsätta utveckla låten var enormt bland musiker och sångare. Ursprungstråden i forumet växte fort till att bli den allra mest populära med flera tusen visningar och närmare trehundra kommentarer. När slaptap hade etablerat kontakten med de allra vassaste personerna började låten leva sitt eget liv. De inblandade ansvarade själva för att bidra med sin del till inspelningen. Koordineringen av de mycket varierande musikaliska stilarna hos de inblandade personerna gjorde bearbetningen av materialet komplicerat men det var också det som innebar styrkan i låten. Under denna process dök kommentarer liknade denna upp:

” Jag tycker fortfarande att det låter rätt bra för att vara ett gäng tokstollar som mer eller mindre spelat in vad de kände för nästan simultant utan att höra varandra” /Hellpig

Flera kommentarer finns här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=32097

Sammanställningen av låten gjordes på flera håll och av flera olika personer. Den utvalda slutmixen är gjord av djonas. Vidare pressenterades låten under sedvanligt pompa och ståt på forumet som återigen blommade upp med översköljande positiva kommentarer från lyssnare. Nedan följer ett urval av dessa. Flera av dessa finner du här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=34752

”Jag applåderar och lyfter på hatten, Ni fixade det!” /Baktakt

” Fan vad tungt. Härligt ljud, det är en fröjd att lyssna på instrumenten. Bra sång. Det här är en låt med mycket stor potential.” /Soxic

”Haha, detta var kul... man får liksom allt på en gång. =)” /steflund

Shrine of Distortion blev bandnamnet för detta samarbetsprojekt. Hur framtiden ser ut för S.O.D är fortfarande ovist. Klart är alla fall att medlemmarna har hittat nya vägar för att skapa samarbetsprojekt. Själv har jag börjat med ett projekt på initiativ av dede där flera av killarna från detta projekt är inblandade. Målet är att få ihop material till en tjugo minuter lång låt. Kanske blir detta uppföljaren på Kilimanjaro succén?

Tagen från

http://www.neitcho.com/index.php?option=co...temid=2&lang=sv

Ni får gärna ta detta, editera och så om ni vill publisera nån stans.

Här finns också en på engelska: http://www.neitcho.com/index.php?option=co...temid=2&lang=en

Vad heter förresten "ett gäng tokstollar" på engelska? Just nu står det "ett gäng idioter" (a group of idiots ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig Skulle du kunna få de att böja sig runt en cd-skiva, som cd-label om du förstår vad jag menar. Kanske sätter ihop alla bilder till en skiva som alla(inblandade) kan få ett ex av.

Det går helt säkert, skall kolla på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

SOD.jpg

* LÅTNAMN: Kilimanjaro

* ARTIST/GRUPP: Shrine of Distortion

* GENRE: Rock n´Roll

* LÅTLÄNGD: 03:02

* KOMPOSITÖR: slaptap (bas, trumprogrammering) , Vallhagen (sång), ynot (sång), Hellpig (gura H), djonas (gura V, gitarrsolo), Nikolaus (skönsång) & dede (syntsolo)

* TEXT: dede

* PRODUCENT: samtliga

* MIX: djonas

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,17 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Kilimanjaro

Initiativet till detta samarbetsprojektet startades av slaptap. Då han på tidningen studios forum pressenterade en grund till låten som han hade jammat in med basen till den trumprogrammering han i veckor hade filat på. Intresset för att fortsätta utveckla låten var enormt bland musiker och sångare. Ursprungstråden i forumet växte fort till att bli den allra mest populära med flera tusen visningar och närmare trehundra kommentarer. När slaptap hade etablerat kontakten med de allra vassaste personerna började låten leva sitt eget liv. De inblandade ansvarade själva för att bidra med sin del till inspelningen. Koordineringen av de mycket varierande musikaliska stilarna hos de inblandade personerna gjorde bearbetningen av materialet komplicerat men det var också det som innebar styrkan i låten. Under denna process dök kommentarer liknade denna upp:

” Jag tycker fortfarande att det låter rätt bra för att vara ett gäng tokstollar som mer eller mindre spelat in vad de kände för nästan simultant utan att höra varandra” /Hellpig

Flera kommentarer finns här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=32097

Sammanställningen av låten gjordes på flera håll och av flera olika personer. Den utvalda slutmixen är gjord av djonas. Vidare pressenterades låten under sedvanligt pompa och ståt på forumet som återigen blommade upp med översköljande positiva kommentarer från lyssnare. Nedan följer ett urval av dessa. Flera av dessa finner du här: https://www.studio.se/index.php?showtopic=34752

”Jag applåderar och lyfter på hatten, Ni fixade det!” /Baktakt

” Fan vad tungt. Härligt ljud, det är en fröjd att lyssna på instrumenten. Bra sång. Det här är en låt med mycket stor potential.” /Soxic

”Haha, detta var kul... man får liksom allt på en gång. =)” /steflund

Shrine of Distortion blev bandnamnet för detta samarbetsprojekt. Hur framtiden ser ut för S.O.D är fortfarande ovist. Klart är alla fall att medlemmarna har hittat nya vägar för att skapa samarbetsprojekt. Själv har jag börjat med ett projekt på initiativ av dede där flera av killarna från detta projekt är inblandade. Målet är att få ihop material till en tjugo minuter lång låt. Kanske blir detta uppföljaren på Kilimanjaro succén?

Tagen från

http://www.neitcho.com/index.php?option=co...temid=2&lang=sv

Ni får gärna ta detta, editera och så om ni vill publisera nån stans.

Här finns också en på engelska: http://www.neitcho.com/index.php?option=co...temid=2&lang=en

Vad heter förresten "ett gäng tokstollar" på engelska? Just nu står det "ett gäng idioter" (a group of idiots ).

Härligt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I MADE A ROCK'N'ROLL

WHEN I TRIED GIVIN' IN, TO MAKE MONEY HAD TO TURN DOWN LOW

THEY SAID, "WHY BE PROUD, DON'T PLAY SO LOUD, BE LIKE US

AND GET A SOUND THAT'S REAL THIN

WEAR A POLYESTER SUIT, ACT HAPPY, LOOK CUTE, GET A HAIRCUT

AND BUY SMALL GEAR"

THAT'S WHEN I TURNED TO THEM AND SAID, HOLD IT, RIGHT THERE

WELL IT'S MORE TO ME THAN JUST A JOB, AND WHILE I'M PLAYIN'

YOU WON'T GET ROBBED

NOBODY TELLS A MAN HOW TO PLAY, IT JUST AIN'T THAT WAY

HEY, HEY, HEY, CAN YOU HEAR ME SAY

ALL MEN PLAY ON TEN, NEVER GONNA TURN DOWN AGAIN

ALL MEN PLAY ON TEN, NEVER GONNA TURN DOWN AGAIN

Fråga mig inte varför texten är skriven med versaler men det passar väl till texten på något sätt. Nå... vem blir först med att svara på vilket band det är som hittat på ovanstående litterära mästerverk? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var mycket dåligt. Punkt....

Du behöver skilja på att vara en mycket bra musiker vilket du är. Punkt.

Men vad vill du åstakomma?

😉 ... vill inte låta raljant men jag kommer göra det ändå:

Det du hört är inte ett resultat av en "Du" utan ett gäng "De".

Fråga: Dessutom behöver denna "Du" lära sig skilja på att vara musiker och... vad då? Din mening är inte fullständig.

********

Å andra sidan (nu skippar jag raljansen): Tack för att du lyssnade och tog dig tid att skriva ett inlägg 🙁 All respekt (fsts) för att du inte gillar det du hör. Din åsikt är viktig 🙁

tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var mycket dåligt. Punkt....

Du behöver skilja på att vara en mycket bra musiker vilket du är. Punkt.

Men vad vill du åstakomma?

Vilken av oss sju personer menar du med "du"? 😉 Dåligt eller bra, det är en personlig preferens. Jag personligen hade tyckt det här var bra även om jag inte hade varit med om att skapa det, kanske för att jag gillar udda/experimentella projekt inom musik. T ex föredrar jag Fläskkvartetten med Freddie Wadling på sång än i princip vad som helst som ligger på listorna, lättåtkomligt, förpackat i glada färger som lockar till sig ögat och smör för örat. Nu låter jag ju defensiv som bara den men det är min ståndpunkt.

Vad ville vi åstadkomma? Tja, vill man vara pretentiös kan man ju säga att man kan se det som ett konst/igt/närligt projekt för att se vad man får när sju personer som inte träffat varandra möts i en virtuell studio och där varje person i sammanhanget får göra sitt personliga avtryck i det resultat som uppstår. Och så ser jag nog det. Och är det kommersiellt gångbart? Det tror jag inte och det intresserar mig inte heller.

Så, sorry om det låter som om jag sågar din kommentar - det är inte min mening. Snarare tackar jag för den, alla typer av kommentarer är välkomna!

Edit:

Darn it! Vallhagen var snabbare! En dag skall jag ta dig, Valle!

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt var detta  den sämsta sång jag har hört i mitt liv.

Oavsett fotogen.

😄

Men är det inte - allvarligt talat - rätt gosigt att riktigt HATA en låt ibland 😳 ??

De där medelgrå halvbra låtarna är ju liksom helt ointressanta 😎

Äntligen känner jag mig hemma! Svavelosande hat är det bästa! Ända sen debutsingeln 1981 (Dra in skivan, upplös bandet etc) Så har jag alltid tagit sådana statements som ett plus. Först nu kan jag känna mig hemma här. Tack grabbar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt var detta  den sämsta sång jag har hört i mitt liv.

Oavsett fotogen.

Skönt då var man nere på jorden igen håller med dede käns som man kommigt hem 😄

Detta kan bli skit roligt om vi alla tar åt oss av kommentarerna .7*2inlägg=14 svar som kan generera 14 svar på dem vilket blir............hum mycket ialla fall.

kan bli en skit lång tråd liksom lagom till Jul

Jag önskar eder alla en riktigt god gud

Ynot

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill klargöra.

Var ganska dragen då jag skrev mina inlägg. Ber om ursäkt för det.

Tolkade det som att det var en musiker som gjorde allt just då. (Angående Vallhagens inlägg)

Angående sång så menar jag inte att sången var dålig tvärrt om sången är mycket bra. Alla instrumentala insattsatser är också världsklass!

Det jag menade var att låten var bland det sämsta jag har hört. Kanske någon blir ledsen för det men det är ni garvade nog för att tåla.

Dessutom är det bara min subjektiva uppfattning och jag har inte monopol på någon normativ sanning. Och tur är väll det.

Tyckte dock att detta är missbruk av talang och en dålig låt helt enkelt.

Ber alla de som blev ledsna om ursäkt.

Jag önskar istället en riktigt God Jul till alla!

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på låten igen. Texten kan nog hålla men i ett naknare ock skevare mer dynamiskt sammanhang. Gärna i halva tempot med piano och en mycket mer blygsam instrumentering gärna med Ynots ypperliga röst.

Allt Gott!

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill klargöra.

Var ganska dragen då jag skrev mina inlägg. Ber om ursäkt för det....

Välkommen ut ur dimman 😑

Men allvarligt: Du har inget att be om ursäkt för. Jag uppskattade dina inlägg (hoppas jag gjorde det tydligt ovan oxå). Ibland är det faktiskt rätt med helt okonstruktiv grinig kritik. Tycker man nåt är ren dynga så är det ju så. Rakt av liksom.

Personligen tog jag inte illa upp alls.

Å andra sidan så uppskattar jag dina uppföljande två inlägg här oxå. Alltid bra med ett nyanserat tydliggörande.

God jul 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat på låten igen. Texten kan nog hålla men i ett naknare ock skevare mer dynamiskt sammanhang. Gärna i halva tempot med piano och en mycket mer blygsam instrumentering gärna med Ynots ypperliga röst.

Allt Gott!

Det är väl lugnt, jag tog inte illa upp - om man tror att alla skall gilla allt man gör eller är delaktig så får man nog pyssla med något annat. Vad det gäller texten så tycker jag personligen att den är lysande... Jag tycker att Dede skrivit en riktigt bra text här. Och som sagt, alla åsikter är välkomna. Hellre än sur kommentar än ingen kommentar alls.

Cool, fan vad tajt du e på gitarr Djonas =)

Visst är han! Grym helt enkelt! 😳 Och raka motsatsen till mitt eget spel... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...