Jump to content
Annons

Kilimanjaro - skitig rock n´roll


djonas

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Kilimanjaro

* ARTIST/GRUPP: Shrine of Distortion

* GENRE: Rock n´Roll

* LÅTLÄNGD: 03:02

* KOMPOSITÖR: slaptap (bas, trumprogrammering) , Vallhagen (sång), ynot (sång), Hellpig (gura H), djonas (gura V, gitarrsolo), Nikolaus (skönsång) & dede (syntsolo)

* TEXT: dede

* PRODUCENT: samtliga

* MIX: djonas

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,17 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Kilimanjaro

Text av dede;

Linan kommer hålla

hela vägen upp, till spetsen

 

Alla broar brinner, ingen väg tillbaka

Ingen tid för ånger, de släcker elden med fotogen, elden med fotogen

 

Linan kommer hålla

hela vägen upp, till spetsen

 

Titta inte ner! Titta inte bak!

Allt brinner nu, MEN SNART

Sitter min flagga, på toppen av

KILIMANJARO

 

Snö och köld gör världen lila

Vår guide flydde i skräck

Men vi, vi måste måste upp

För att se solen stiga fram över KILIMANJARO

 

Inte långt kvar nu

Säger jag, stretar på

När luften tar slut

Hela vägen upp till toppen på

Kilimanjaro

 

Titta inte ner! Titta inte bak!

Allt brinner nu, MEN SNART

Sitter min flagga, på toppen av

KILIMANJARO

 

Alla broar brinner, ingen väg tillbaka

de släcker elden med fotogen

 

Ingen tid för ånger

Bara för att lita på att linan håller

HELA VÄGEN UPP!

Hej alla vänner!

Då var vi då äntligen klara, lagom till Jul, med vårt lilla forumsamarbete som föddes ur denna tråd. 😄

Slutresultatet blev en härlig mix av många olika stilar. Hoppas ni diggar.

God Jul & Gott Nytt År önskar Shrine of Distortion !!! (djonas, slaptap, Vallhagen, ynot, Hellpig, Nikolaus & dede ) 😆

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 105
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fan boys! Kul jobb! Jag tror det är läge att citera Hellpig, han sammanfattade det rätt bra i samarbetstråden 😆

Jag tycker fortfarande att det låter rätt bra för att vara ett gäng tokstollar som mer eller mindre spelat in vad de kände för nästan simultant utan att höra varandra.🙂

Gott jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fasiken grappar...-många kockar såd....

Om det fanns ett nobelpris i mixningsarrangemangslogistik, skulle detta utan tvekan gå till Slaptap, som lyckats med konsstycket att förena 7st adrenalinstinna, svårt håriga rockers, till att skapa detta epos....

Jag applåderar och lyfter på hatten, Ni fixade det!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man skulle nästan kunna tro att detta var ett band som spelade. Men så många kockar blev det ju ett gott resultat. Gött gitarrsolo djonas. Härlig trumprogrammering slaptap. Övriga: kalas.

PS. Men, var det MUTE på synthsolot, eller var det orgeln som menades?? DS.

Så här löd tredje inlägget i originaltråden:

Hehe. Helgalet. Kul som fan.

Hade varit roligt att ha en gura som dubblar basen. Och en ren funkig gitarr som strör lite diamanter på toppen.

Synd bara att jag inte fick nån funkig gitarr. Remix ?? 😉

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att låten är ute nu. Jag har haft mye nöje av det här samarbetet o det påminner mig lite om något liknande som jag var inblandad i på 80-talet. Fast på den tiden träffades vi på riktigt i en "riktig" studio och jammade samman låtar... det är inte klokt vad man kan göra med Internet.

Tummen upp till både Slaptap och Djonas som har gjort ett fantastiskt jobb för att bringa ordning i kaos! Det kanske låter lite störigt nu men det är inget mot hur det lät från början, enligt min åsikt. Som det är nu är det ju njutbart att lyssna på och jag tror inte att jag hade kunnat göra hälften så bra ifrån mig på mixfronten!

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att låten är ute nu. Jag har haft mye nöje av det här samarbetet o det påminner mig lite om något liknande som jag var inblandad i på 80-talet. Fast på den tiden träffades vi på riktigt i en "riktig" studio och jammade samman låtar... det är inte klokt vad man kan göra med Internet.

Tummen upp till både Slaptap och Djonas som har gjort ett fantastiskt jobb för att bringa ordning i kaos! Det kanske låter lite störigt nu men det är inget mot hur det lät från början, enligt min åsikt. Som det är nu är det ju njutbart att lyssna på och jag tror inte att jag hade kunnat göra hälften så bra ifrån mig på mixfronten!

Jag tycker man kan säga att det är ett snyggt kaos..🙂

Impad på hur ni sånggrabbar har fått till texten många ord där...häftiga utspel med rösterna och dessutom passar röstfärgerna väldigt bra!..Intensivt och färgglatt..gillas som tusan!

Slaptaps bas är grymt go..gurorna ligger mycket spännande och drar o sliter vilket är såå grymt bra!...och sen också toppat med djonas gitarrsolo..gött gött!

Ni har verkligen gjort ett kanonsamarbete!

Tack för lyssning..och denna sparas ju!..😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger och mixen låter bra! bra jobbat samtliga!

det kunde möjligen varit lite mer orgel. 🙂

November´s Mount Everest har änligen fått en värdig uppföljare. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det håller ju fatiskt ihop helt okej! Möjligtsvis lite splittrat på vissa partier då det låter som om sångarna och gitarristerna inte riktigt spelar samma låt! Men vafan för att ha varit så många som samarbetat är det grymt bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det fanns ett nobelpris i mixningsarrangemangslogistik, skulle detta utan tvekan gå till Slaptap...

...och jag får skicka det vidare till djonas för det är han som har mixat... 🙂

Men det här har varit kul...det visar att det finns en viss logik i allt vansinne...😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det fanns ett nobelpris i mixningsarrangemangslogistik, skulle detta utan tvekan gå till Slaptap...

...och jag får skicka det vidare till djonas för det är han som har mixat... 😛

Men det här har varit kul...det visar att det finns en viss logik i allt vansinne...🙂

Fast egentligen skulle vi lagt upp din mix också, Slaptap. En helt annan ljudbild än Djonas och intressant på sitt sätt men det vore även intressant för den som vill höra hur annorlunda det kan låta när två olika gubbar sitter bakom reglarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske självklart men jag påpekar ändå:SPELA SÅ HÖGT SOM MÖJLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill fortfarande se texten! :rolleyes:

Här serru 😄 ... författad av dede:

Alla broar brinner (-De släcker elden med fotogen

& ingen väg tillbaka (-Fotogen på elden

Ingen tid för ånger (-Bara glöm! Glöm!

Bara för att lita

på att linan håller (-Linan kommer att hålla

Hela vägen upp

till spetsen på

Kilimanjaro (KILIMANJARO

-

Inte långt kvar nu

Säger jag, stretar på

När luften tar slut

Vi kämpar mot snö (och is

Hela vägen upp

till spetsen på

Kilimanjaro

Titta inte ner!

Titta inte bak!

Allt brinner nu

MEN SNART

Sitter min flagga

på toppen av

KILIMANJARO

-

Snö och köld gör världen lila

Vår guide flydde i skräck

Men vi, vi måste måste upp

För att se solen stiga fram

På spetsen av

KILIMANJARO

😄

ey niko! Kul klippbild! Nåt för förstaposten kanske... tillsammans med ynots BERG!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...