Jump to content
Annons

ynotss försvars tal


ynot

Recommended Posts

Arbetstitel: en dåres försvars tal

Skyldig: Jag.

Genre: bladat

Låtlängd: över 4

Format: mp3

Anno: 2006

Storlek:mellan2-6

Status: ett dags utkast med en samplad trummis.....Anledningen att jag lägger detta här o tar er tid är att få komentarer om man kan göra så här o komma undan med det.

Det finns en hel del missar framför allt i mixning o sångdubblingen.Men Har blivigt lite små kär i iden o känslan i låten... 😄

en ny dag igen o igen Ny versio med werborg på jazz intro lite mindre trum diskant..ny sång o text...Fortsätt komentera man hittar något nytt med öronen öppna...Tackar på förhand 😉endag till(vers 2)

Ber om ursäkt om någon blir förvirrad tror det är meningen..Jag är det.. 😄

nytillskott

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

FY FAN VAD JAG HATAR SÅN HÄR MUSIK HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR

Ganska bra. Du når en nerv som e sällsynt i dagens skval. Bra gjort!

Samtidigt som man hatar sån här musik just för att den kommer innanför skinnet och man måste kapitulera för att man gillar den fast man hatar känslan. well well

knäppgök! 😉 skickligt gjort / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

FY FAN VAD JAG HATAR SÅN HÄR MUSIK HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR

jag fick rysningar av obehag. coolt.

Spännade läsning 🙂

Ganska bra. Du når en nerv som e sällsynt i dagens skval. Bra gjort!

Samtidigt som man hatar sån här musik just för att den kommer innanför skinnet och man måste kapitulera för att man gillar den fast man hatar känslan. well well

Men det tog sig

Känns om det finns känslor att väcka o att några vaknade var roligt..

Kommer fortsätta med detta o uppdatera i kväll om allt går vägen.

Tack för att ni komenterar.

.Både hat o kärlek ryms i mitt hjärta o så säkert i era med 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju mycket bra och intressant musik men jag har svårt för sången. Inte så att jag tycker att du sjunger dåligt tvärtom egentligen men texten känns lite unket platitydmässig.

Och även om det för vissa säkert är en alldeles förträfflig text så är jag av den åsikten att inte all bra text lämpar sig för tonsättning.

Tycker också att det blir för wenchigt med att du dubbar sången det där trasiga och skeva som du kanske är ute efter kommer mycket bättre fram om du låter sången vara naken.

Kanske behöver du inte ta i så mycket riktigt hela tiden för du har en stark röst och den skulle kunna bli ännu starkare om du vågade vara lite svag och vek ibland också.

Detta är bara mina tankar så ta det för det och inget mer.

Tycker det var välldigt lovande i övrigt. påminner lite gran om ett band som hette Dom dummaste.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där samplingen som låter lite som en alien-lik vätska skulle låta då den oförmärkt smyger sig på och letar sig in i ens näsborrar är riktigt intressant! 🙂 Mina tips skulle vara att försöka fånga den känslan i hela låten. Låta rösten ha bara lätt lätt reverb. Låta trummorna tonas ner rejält i diskant och bli lite mystisk bakom. Nån cool spacig synth som låter radioaktivt och grönt skulle passa fint till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där samplingen som låter lite som en alien-lik vätska skulle låta då den oförmärkt smyger sig på och letar sig in i ens näsborrar är riktigt intressant! 😄 Mina tips skulle vara att försöka fånga den känslan i hela låten. Låta rösten ha bara lätt lätt reverb. Låta trummorna tonas ner rejält i diskant och bli lite mystisk bakom. Nån cool spacig synth som låter radioaktivt och grönt skulle passa fint till.

Tackar för infalls vinkeln.. Skall ta mig en funderar på dettta...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hohohoho - det är bekräftat. Du är galen 🙂 På ett bra sätt, liksom.... Gissa om jag blev förvånad:

Ny versio med werborg på jazz intro

Trummorna är hur balla som helst. Svårt att höra texten bara. Grym ton när du gastar till på höjden. Gillar blippet kring 3 minuter.

Minns att jag skickade en gitarrfil till dej, men var det denna låten? 🙂 Tokjazz verkligen.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att det finns fler som jobbar i Live. Gott!

Tycker att sången har blivit mycket mer dynamisk börjar likna världsklass.

Texten verkar också ha blivit mycket intressantare är dock svårt att höra bitvis då jag tycker att den ligger för lågt i mixen ibland. Kanske lite automatiserade åkningar?

Detta börjar bli det mest intressanta jag har hört på länge.

Allt Gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att det finns fler som jobbar i Live. Gott!

Tycker att sången har blivit mycket mer dynamisk börjar likna världsklass.

Texten verkar också ha blivit mycket intressantare är dock svårt att höra bitvis då jag tycker att den ligger för lågt i mixen ibland. Kanske lite automatiserade åkningar?

Detta börjar bli det mest intressanta jag har hört på länge.

Allt Gott!

Visst fan är live ....hel d-la lysande. Spelar in gunder ...livetrummor gittar i protools leker vidare i ableton.

Tackar för komentarerna. Skall fortsätta jobba på. kommer nya uppdateringar..

ps Text o sång melodi är improviserade on the spot ...några tankar finns nog där bakom ..maen för att komma i rätt stämmning funkar inpo bra ibland....

😱 Ynot

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Gränsen mellan geni och dåre är hårfin...

Lite lågt mixad sång! 😆

Visst fan är gräsen hår fin..Det är den jag vill vara på i denna låt så komentaren värmer... 😱

Sången kommer att åka upp 😉

Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka jäkla låt! 🙂 Bra sång (svårt dock att höra ibland vad som sjungs), trummorna helkul, allt annat är jättebra.

Sammanlagt tillräckligt bra för att jag skall spara den länge, men en fråga: Vad är detta för genre av musik??? Det enda jag kan klaga på är att den inte överensstämmer med mitt stämningsläge just nu nämligen, vill ha något sammanhängande att lyssna på 😏

Nej, det är fel. Naturligtvis är den väldigt sammanhängande, om man lyssnar ett par gånger vilke tjag gjort nu. Innovativt, GALET innovativt. Det blir tummen upp! 😄

Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt spännande. Jag får både gamla och nya associationer. Både levande och elektroniskt. Bra!

Roligt att höra Vallis...lite intresserad av vad de nya o gamla associationer htere. ynot 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...