Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjabba tjena hallÄ!

Är pĂ„ gĂ„ng att köpa in lite prylar till €l studio och har varit inne pĂ„ thomann och snurrat & dem har ju helt klart fördelaktiga priser.

NÄn som har erfarenheter av dem?

Vid eventuella garanti, support osv osv ...

Vad skiljer dem mer Àn priset jÀmfört med exempelvis musikbörsens nÀtbutik/affÀr?

Annons
  • Svar 267
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

De grejor jag införskaffat dÀr har fungerat mycket bra. Bra support enkelt att handla. Det enda Àr vÀl att de bara tar (eller tog det kanske har Àndrat sig) Cash. Man mÄste betala direkt inga avbetalningar eller liknande.

Har inte behövt anvÀnda garantin Ànnu. Men de verkar reko

Postat

Har bara köp en grej men det gick hur bra som helst. Snabba svar pÄ e-post (pÄ svenska till och med!!), grejen var hur hel som helst nÀr den kom fram (vilket jag inte hade rÀknat med eftersom bÄde Deutsche Post OCH svenska posten (brrr..)hade bekantat sig med grejerna). Garantin behövde jag aldrig Äberopa. Jag tror tom. att det Àr den enda delen i min PC som inte har strulat.

Sen har jag hört ett par andra jag kÀnner har handlat dÀr och dom har i alla fall inte klagat. SÄ kör pÄ Thomann tycker jag.

Postat (redigerat)

Som pinnen redan skrev sÄ enda plumpen i protokollet att antingen tyska eller svenska tullen varit framme och glottat i paketet. Den kom fram som om en 3-Äring velat slÄ in en julklapp Ät mamma.

Sparade exakt 923:- pÄ ett ljudkort jÀmfört med hÀr hemma och det Àr ju inte fy skam.

Betyg

------- Thoman Cyberstore ..... VG (1 veckas leveranstid Àr lite mycket)

TulltjÀnsten ..... MVG-ANUS

Redigerat av Kill All Autotuner
Postat

Köpte min POD XT pÄ Thomann. Gick hur bra som helst dessutom skilde det 10-20% dÄ jÀmfört med Sverige. Det Àr vÀl om man fÄr hem nÄt som inte funkar som man kan fÄ problem eftersom man mÄste skicka tillbaka prylarna. Men jag har sett andra trÄdar te.x https://www.studio.se/index.php?showtopic=3412 om Thomann i forumet och det har mest varit positivt.

Postat

Försökte köpa grejer av dem men dÄ beloppet var högt (omkring 6000kr) mailade de och ville att jag skulle lÀgga mitt visakort i faxen?!#%! och skicka till dem. Lysande! KÀnns inte alls trist att veta att det nÄnstans ligger ett fax pÄ ett kontor sÄ att folk kan rensa mitt konto. Nej det fick bli musikbörsen istÀllet.

/Majken

Postat
Försökte köpa grejer av dem men dÄ beloppet var högt (omkring 6000kr) mailade de och ville att jag skulle lÀgga mitt visakort i faxen?!#%! och skicka till dem. Lysande! KÀnns inte alls trist att veta att det nÄnstans ligger ett fax pÄ ett kontor sÄ att folk kan rensa mitt konto. Nej det fick bli musikbörsen istÀllet.

/Majken

Va? KrÀvde dem att man skulle faxa Visa-kortet?

Jag som varken har Visa eller fax. 🙂

Postat (redigerat)

Jag mailade bilder jag tagit med digitalkamera pÄ framsidan av kortet, samt foto av bankens papper som till dem (som bevisar att jag har kontot som Àr bundet till kortet), tydligen dög det fint.

Edit: För övrigt Àr de sjukt smidiga att handla frÄn. Snabb leverans, och om vissa grejor inte skulle finnas i lager skickar de dem nÀr de kommer in, utan att ta extra frakt.

Redigerat av dbd
Postat (redigerat)
Man kan betala med postförskott pÄ Thomanns.

TyvÀrr inte lÀngre...

Redigerat av Torre
Postat

Som nÄgon skrev kan man som sagt inte betala med postförskott = fantasktiskt oproffsigt!

... och vid dyra leveranser mÄste man som ocksÄ nÄgon skrev faxa in kopia pÄ VISA-kortet "a la USA" = förskrÀkligt.

Har Àven hört att de har problem med leveranserna = Helt absurbt

Minimiordern Àr pÄ ca 500 kr = va?

Minst (!) 230 spÀnn i frakt. Ofta upp till 500 = Löjligt

Leveranstid en vecka + all tid med att faxa VISA-kort etc= alldeles för lÄngt!

Thomanns motto (taget frÄn thomanns webbsida):

"VÄrat motto Àr: bÀttre, snabbare, billigare"

BÀttre? Snabbare?????? Billigt ...ok om man vill tjÀna nÄn hundralapp mot de gamla hederliga svenska musikaffÀrerna!

LÀs informationen pÄ "hjÀlp" -avsnittet. Hur mycket kan man skryta och överdriva igentligen? ...tills det tillslut blir larvigt att lÀsa!

Postat

Det Àr ju synd att dom har slutat med postförskott. Verkar som det Àr svenska Posten som har slutat att acceptera det av nÄgon anledning. Allt Àr ju inte billigare, men en del grejer kan man göra rejÀla fynd pÄ. Frakten som Thomann tar ut Àr sÄvitt jag vet av "flat rate"-modell. 23 euro vad man Àn bestÀller. Sedan kan det eventuellt tillkomma nÄgot frÄn tredje part.

Postat
De sammarbetar med tyska posten vad jag vet
Levererar ni utomlands med postförskott?

Ja, det gör vi, men endast till de lÀnder dÀr postförskott Àr accepterat av vÄra fraktbolag.

Svenska Posten vill inte lÀngre ta postförskott paketter frÄn Tyskland. 

95% av vÄra paket skickas med tyska posten och deras motparter i varje land som normalt Àr det största Äkeriet i respektive land.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw5_faq_3246.html

Postat

Jag personligen Àr pÄ G att köpa ett Mackie VLZ 1604 Pro av Thomann. DÀr kostar det typ 9500 spÀnn inkl frakt, medans Musikbörsen tar cirka 14500 spÀnn för samma bord.

Det Àr fan 5000 spÀnns skillnad. Det Àr inte lite.

Postat
Det Àr fan 5000 spÀnns skillnad. Det Àr inte lite.

Nej, en del grejer Àr som sagt rejÀlt mycket billigare. DÀremot har exempelvis storsÀljare som M-Audios ljudkort i stort sett samma pris som i svenska affÀrer.

• 6 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

// inlÀgget sammanslaget med existerande trÄd /admin

Ja, överskriften sĂ€jer vĂ€l sig sjĂ€lv. Är pĂ„ jakt efter en pytteliten rörförstĂ€rkare för gitarr med hörlursutgĂ„ng och hörde om Behringers Vintager AC 108. Kollade runt lite och hittade "Musikhaus Thomann Cyberstore". HĂ€r Ă€r lĂ€nken.

NĂ„gon som har erfarenhet frĂ„n tidigare köp etc etc... 🙂

Redigerat av Olsberg
Postat

Jag har handlat dĂ€r ett par gĂ„nger utan problem. Köpte ett par hörlurar en gĂ„ng som jag Ă„ngrade sedan, fick byta utan problem. Betalade frakten pĂ„ ett par hundra. De nya lurarna var ett par hundra dyrare, men jag behövde inte betala mellanskillnaden... Om det var ett misstag frĂ„n deras sida eller kompensation p.g.a frakten vet jag ej. Men lika glad Ă€r jag för det. 🙂

Postat

Vet inte om just denna produkt finns pÄ min favoritsida men du kan sÀkert hitta fler klipp dÀr.

Det Àr sidan www.musik-service.de som Àr en musikaffÀr i Tyskland. Har sjÀlv handlat dÀr och det gick skitsmidigt via telefonkontakt, frakt pÄ endast 135 kr, 4 arbetsdagar att fÄ hit det och en grymt bra service.

Det bÀsta med den sidan Àr att dom tillÀmpar tysk moms (16%) i jÀmnförelse med Thomann som lÀgger pÄ den svenska momsen om det ska hit.

SĂ„ om du hittar nĂ„got dĂ€r sĂ„ tveka inte en sekund! 🙂

Postat

Jag har haft problem med en garantigrej pÄ Musik-Service. Det kÀnns som om servicen Àr ok nÀr man köper, men nÀr man fÄr problem...ja, dÄ fÄr man problem.

Thomann Àr kanske bÀttre vad gÀller detta, men jag vet inte. Det kanske ligger i affÀrsidén att vara billig och snÄla in pÄ service.

www.digitalaudioservice.de har jag köpt RME frÄn. De var en del billigare Àn bÄde Thomann och Musik-Service. De har grymt duktig personal. Alla talar bra engelska och de har tvÄ supportkillar pÄ heltid.

Annars finns det ju billiga svenska internetbutiker numera. www.studiosolutions.se och emusic.se Àr tvÄ av dem.

Postat
Jag har haft problem med en garantigrej pÄ Musik-Service. Det kÀnns som om servicen Àr ok nÀr man köper, men nÀr man fÄr problem...ja, dÄ fÄr man problem.

Thomann Àr kanske bÀttre vad gÀller detta, men jag vet inte. Det kanske ligger i affÀrsidén att vara billig och snÄla in pÄ service.

www.digitalaudioservice.de har jag köpt RME frÄn. De var en del billigare Àn bÄde Thomann och Musik-Service. De har grymt duktig personal. Alla talar bra engelska och de har tvÄ supportkillar pÄ heltid.

Annars finns det ju billiga svenska internetbutiker numera. www.studiosolutions.se och emusic.se Àr tvÄ av dem.

Vad va problemet med garantin pÄ musik-service?

har nÀmligen köpt en gitarr dÀrifrÄn

• 9 mĂ„nader senare...
Postat

Jag bumpar upp denna trÄden igen.

Det Àr inte sÄ att det tillkommer nÄgra otÀcka avgifter som tull o moms? (momsen Àr i den svenska avdelningen redan pÄlagd pÄ priset?)

Bara frakten pÄ 15 euro alltsÄ?

Postat
Jag bumpar upp denna trÄden igen.

Det Àr inte sÄ att det tillkommer nÄgra otÀcka avgifter som tull o moms? (momsen Àr i den svenska avdelningen redan pÄlagd pÄ priset?)

Bara frakten pÄ 15 euro alltsÄ?

Nej, moms Ă€r som sagt inrĂ€knad och frakt tillkommer med €15.

Postat (redigerat)

Ca 140 kr i frakt...tror jag.

Har precis alldeles nyss bestÀllt en AKG D112 dÀrifrÄn. FÄr se nu hur fort det gÄr...

Edit: FrÄn Thomann alltsÄ...

😳😄

Redigerat av Grahn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.