Jump to content
Annons

Windows update


kakelugn

Recommended Posts

Hej jag kör (dual boot) på Windows och cubase sx3 på ena och bara windows på andra partitionen.

frågan lyder: Är det någon mening att köra windows update. på min musik produktions windows eller skall jag låta den vara fri från allt junk som kommer med windows update?

jag kör nu en helt nyinstallerad windows utan internet bara ljud. ligger på runt 97mb i ramminne när allt är startat.

uppgraderingar BÖR ju inte försämra ett operativsystem eller?

denna version jag kör nu har jag inte några servicepack på heller.

vad har ni för funderingar om det. bra om vi kunde få igång en tråd om det.

länka gärna om det ligger en liknande tråd någonstans.

Mvh KAKELUGN

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Jag installerade senaste SP och alla updates som fanns då jag installerade maskinen. Sen lägger ja en statisk ip på nätkortet, och konfigurerar brandmuren så att all trafik in/ut hindras. Sen disablerar jag nätkortet, och använder det endast vid specifika tillfällen i mitt interna nätverk. Efter denna grundläggande installationsprocedur laddar jag aldrig mera ner några uppdateringar till Windows.

If it aint broken, don't fix it.

En dag kommer just den updaten som förstör allt du någonsin gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

En dag kommer just den updaten som förstör allt du någonsin gjort.

Den updaten har aldrig hittills drabbat mig - och jag håller datorn uppdaterad kontinuerligt genom att gå till Windows Update och hämta när andan faller på. Jag kör dock inga sådana updateringar automatiskt, utan alltid manuellt...

Då slipper man fundera på om man har ett säkert system eller inte. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid manuellt som Claes säger. Men man bör nog inte ha för bråttom när det kommer tex. nya service paks o.dyl. då väntar jag gärna ett tag för att få veta lite mer om vad det innebär för min programvara. Lite fegt men jag låter gärna dom som vill vara försökskanniner vara det för då får man ju reda på ev. problem utan att själv riskera så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Jag har gjort så att jag har en separat dator som jag surfar på och en studio dator som inte alls är uppkopplad på nätet... Då behöver jag inte ens brandvägg =) Däremot har jag SP1 på skiva eftersom den stabiliserar XP en del... har hört att SP2 också ska lösa lite buggar men som nå skrev ovan:

If it aint broken, why fix it!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör en hel updatering av systemet. och sen stänger jag av mitt nätverkskort och virus skydd o brandvägg.

Jag märkte att mitt motu 896 varnar att man inte har SP2 på datorn. den kanske trivs bättre med det.

och till er som har känsliga grejjer hemma skaffa en dosa i mellan eljacket och all övrig utrustning som tar bort strömspikar då kraschar inte datorn så ofta (har jag märkt) gammalt elsystem i min kåk

hade gott nu är det dax att starta om för sp 2 hade bra tack för alla svar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...