Jump to content
Annons

Automatisera pitch på allt på en låt?


Luigi

Recommended Posts

Annons
Fast det skulle väl inte automatiseras? Han sa ju att allt bara skulle ner. Då är det ju bara att transponera mididatat och, som sagt, timestrecha audio. Det behövs ju inte göras i realtid??

Han kanske ville ha samma mängd låten igenom. Men när jag läste tråden så kom jag fram till att jag inte kan automatisera mastekanalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske ville ha samma mängd låten igenom. Men när jag läste tråden så kom jag fram till att jag inte kan automatisera mastekanalen.

Välj 'W' på master (write automation data), tryck play. Nu dyker plötsligt ett master-spår upp i project-fönstret. Automatisera som vanligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
ja vill inte pitch shifta, bara pitcha vanligt.

ingen som kan nån pitchplugg?

?!?!

Pitch = tonläge, tonhöjd, tonfall

Shift = byta, byta ut mot

"Byta, byta ut tonläge, tonhöjd, tonfall mot"

Vad är problemet är det inte det du vill göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill att hela låten ska gå långsammare från början till slut kan du inte använda en "plugg på mastern". Det handlar inte heller om pitchning då enligt mig, utan om time stretching.

Du får använda funktionen Time Stretch på alla ljudspår. Lämpligt är väl att bounca ner eventuellt klippta spår till "hela" filer först. Och spara originalfilerna!

/Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...