Jump to content
Annons

Melodyne för livebruk?


Sython

Recommended Posts

Annons

Uuuh! Hemska minnen... 🙂 Sting, Paul McCartney och Enya på Oscarsgalan. Det låga av någon konstig anledning en riktigt grovt ställd Autotuner på Enyas sång i May it be som klippte i minsta lilla vibrato. Låt så illa!!! ALLA måste ha hört det... Se om jag inte kan hitta ett klipp på nätet någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Melodyne har kommit som plugin nu, jag vet inte om den kan tunea i realtid, men kan vara värt att kolla upp iaf, jag blev redigt intresserad. Det var väl det många väntade på också, att kunna köra den som plugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan! Jag undrar om det är möjligt att använda melodyne för livebruk på något sätt? Alltså att man ritar in melodin före och se använder det live, tror inte det men alltid kul att fråga..

Nej, det är därför det låter så kasst när Basshunter uppträder live 🙂

Edit: sorry, jag var tvungen 😉. Intressant fråga 😄

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

Uuuh! Hemska minnen...  😕 Sting, Paul McCartney och Enya på Oscarsgalan. Det låga av någon konstig anledning en riktigt grovt ställd Autotuner på Enyas sång i May it be som klippte i minsta lilla vibrato. Låt så illa!!! ALLA måste ha hört det... Se om jag inte kan hitta ett klipp på nätet någonstans.

Usch fy! Jag såg Billy Crystal på nån gala nåt år...kan varit oscar, där han hade autotune när han sjöng. Lät riktigt illa. Nej man ska nog undvika det i livesammanhang.

Redigerat av TTA
Link to comment
Dela på andra sajter

Melodyne har kommit som plugin nu, jag vet inte om den kan tunea i realtid, men kan vara värt att kolla upp iaf, jag blev redigt intresserad. Det var väl det många väntade på också, att kunna köra den som plugg.

Jag fick pluggen gratis eftersom jag har Studio-versionen 😱 , så jag hämtade den och installerade.

Skillnaden är typ att man har Melodyne Bridge inbyggd. Man spelar fortfarande in i pluggen innan man gör något med ljudet. Det är alltså fortfarande inte i realtid, men smidigare hantering... 🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Melodyne har kommit som plugin nu, jag vet inte om den kan tunea i realtid, men kan vara värt att kolla upp iaf, jag blev redigt intresserad. Det var väl det många väntade på också, att kunna köra den som plugg.

Jag fick pluggen gratis eftersom jag har Studio-versionen 😱 , så jag hämtade den och installerade.

Skillnaden är typ att man har Melodyne Bridge inbyggd. Man spelar fortfarande in i pluggen innan man gör något med ljudet. Det är alltså fortfarande inte i realtid, men smidigare hantering... 🙂

Precis. Det som skiljer är en brygga mellan ditt programm och melodyns externa programvara. Man får alltså spela in först genom bryggan och sedan editera i melodyne.

Tycka vad man vill om autotune, men det är sjukt smidigt, och man kan göra så mycket man inte kan med antares autotune m.f.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...