Jump to content
Annons

Endast softsynthljud i BUS 1 i Cubase SX


kriahl

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Vill tillägga också att när jag spelar ner allt till ett audiospår så får jag med mig ljudet från MIDIkanalerna som är dom externa hårdvarusyntharna bara det att dom syns inte på Audio Channel Output 1 (BUS 1) mätaren. Där är det som sagt endast softsyntharna som syns. Måste ju kunna se allt i BUS 1 mätaren så jag kan ställa in rätt volym på allt när jag gör nermixningen.

Nån som vet varför mina externa hårdvarusynthar inte syns i BUS 1 mätaren?

Redigerat av kriahl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar ju att du inte spelat in dina externa syntar i SX utan kör dom "live" bredvid så att säga. Hör du syntarna genom SX när du spelar upp låten? Om inte...testa att trycka igång medhörningen för de spår du har syntarna på. Annars kan du testa att trycka in inspelning på spåren, jag vet att man inte ser nå't på ingångarna om det inte gjorts.

Jag undrar också lite...varför spelar du inte in syntarna i stället? Ger mer kontroll och lättare att automatisera effekter mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är output, inte input kanalen som mina externa synthar inte ger något utslag på. Och ja, jag kör dem live så som jag alltid gjort genom SX och de hörs. Problemet är att mina externa synthar inte ger något utslag på Outputkanalen (BUS 1) mätaren (har aldrig varit något problem med det tidigare).

Ingen som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.

Kan det vara så att man måste koppla midispåren på något sätt till BUS 1? Och hur/vart gör man det isåfall?

Kanske är så att det gjorts automatiskt på något sätt tidigare men att jag fumlat till det och måste göra det manuellt nu istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...