Jump to content
Annons

..


flintan

Recommended Posts

Annons

Alltså vad gäller sticket så menar jag solot (trumpetsolot) Vid ca 2.35 börjar trumpetsolot. Vid ca 3.00 kommer sången in. Med andra ord trodde jag att sången/refrängen skulle fortsätta lite tidigare. Misslyssnade lite.

Sen fattar jag inte hur man lägga upp en låt utan sång i första versen??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter attans bra. Hör inget otajt, skitsnygga körer liksom blås, vad är det? Sången lite svag under blåset. Ganska raka, konventionella harmonier, inget fel i det när det låter så här snyggt. Snygg övergång till sticket förresten. Kan bli hur bra som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar soundet 😉. Lite sävligt kanske.. kanske skulle bli mer klipp om du ökade tempot ett par bpm 😮. Skall bli kul att höra med all sång. Se upp vid mixen bara så att inte sången dränks av allt blås i refrängen, gör lite rum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver samtidigt som jag lyssnar utan att ha läst övriga kommentarer.

Sången borde komma in på 0:29 där jag antar att första versen börjar?! Snygg övergång vid 1:00...

Tror en röst av håkan hellströms karaktär skulle göra sig bra till denna låten, lite desperat skrikig, oj nu kom sången... det va mjukt. Passar väl bra, hade lite andra förväntningar bara. Sången ligger för svagt (i ref. åtminstone), basen lite för genomträngande. Trumpeterna gör sig bra och så även melodikan?! i början av låten.

Som det är nu känns det väldigt halvfärdigt, typ som att du klippt ihop olika bitar. Tror låten kan bli riktigt bra om du skriver en bra text och sjunger på första versen, får lite mer tryck i refrängen och jobbar lite med körerna.

Tja det var allt för nu... Lycka till

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Sången borde komma in på 0:29 där jag antar att första versen börjar?! Snygg övergång vid 1:00...

Jo, där ska sången komma in. Ska försöka lägga om så snart jag blir frisk, är förkyld och hes nu...

Sången ligger för svagt (i ref. åtminstone), basen lite för genomträngande. Trumpeterna gör sig bra och så även melodikan?! i början av låten.

På vilket sätt är basen genomträngande? Funderar på att lägga om den..

Som det är nu känns det väldigt halvfärdigt, typ som att du klippt ihop olika bitar. Tror låten kan bli riktigt bra om du skriver en bra text och sjunger på första versen, får lite mer tryck i refrängen och jobbar lite med körerna.

Har faktiskt inte klippt nånstans.. 😳 Förutom lite trumfills..och trumpeten. 😉

Mer tryck i refrängen, har du något förslag? Den känns lite lam kanske.?

Ska ev. skita ner körerna lite för att få lite mer Beach Boys känsla.

Tja det var allt för nu... Lycka till

Tack. 😆

Fler synpunkter på mixen? Saken är att jag har slut på kanaler och måste mixa ner trummorna (som äter upp 16 spår...) till en stereofil för att kunna fortsätta.

Det är klart, jag kommer ju att spara de gamla spåren för ev. ändringar, men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...