Jump to content
Annons

Taskig attityd i musikaffärer


Pluffo

Recommended Posts

Annons

Jag bojkotta musikbörsen i linköping under två-tre års tid. Blev illa behandlad av otrevlig personal när jag fick intresse för musik. Bara för att jag inte kunde mycket och det är den största musikaffären i stan, så var man väldigt oprioriterad och fick mycket kaxiga svar, sen så var man jämt iaktagen. Spendera +10k hos deras konkurrenter istället. Som verkligen behandla mig som en kund ska.

Men sen en dag när jag behövde små adaptrar så hann jag inte åka ut till min favoritbutik utan tänkte att jag kunde få spendera några kronor där bara för tillgängligheten.

Och då för första gången i mitt liv så blir jag inte iaktagen med falkögon när jag går in, och kännde att äntligen kanske man kan få lite respekt, när man inte är en finnig 16åring som vill kladda på alla gitarrer.

Men så var tyvärr inte fallet. För det var ett par Romer (kännda som Zigenare i folkmun) inne i affären, som hade hela personalen spionerandes på sig från fyra vinklar samtidigt.

Jag tänkte, herregud, bara för att de kommer från en annan kultur med ett ryckte att stjäla så är det bara stereotyper. Låt dem va.

Men rätt som det är när, när hon är iaktagen tar tanten upp en roland 16kanalers mixer och hänger upp under under kjolen och sin gravida mage (som inte var gravid).

Alla i personalen flyger på paret och kastar ut dem, och sen blir jag iaktagen som vanligt. Och fortsatte att bojkotta ett tag till.

Men jag har alltid funderat varför hon gjorde det när hon hade så mycket folk tittandes på sig. Funderar på att hon hade en medkompanjon som var i andra änden av butiken samtidigt och inte klädd som dem och stal medans de andra avled med mixermanövern.

Hur som så är jag inte en trogen kund där. Och kommer nog aldrig bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

någon som reagerat på hur Hellstone (sthlm) är? Riktigt trevliga gubbar, men inte ärliga. Jag var med när en polare skulle köpa en gura.. han spanade in en schackrutig epiphone les paul för 4500:-. Han sitter och testar den, så kommer försäljaren och håller upp en katalog och säger: Titta! Exakt samma gitarr fast ett annat mönster kostar 12 000 kronor. Så det är en bra gitarr kan jag säga!

Bilden visade en GIBSON Les Paul Classic. Inte en Epiphone.

Min kompis som hade visat försäljaren att han var väldigt okunnig i ämnet, blev ju till en början imponerad. Det blev inte jag.

En annan variant som körs är ju att dom sätter ett pris 700 spänn för mycket. Sen när man testar gitarren säger dom. Ahh, den där kan du få för 500 spänn mindre!

Poängen är jag att man ska tänka: Fan va schysst!

Detta hände på JAM.

Jag och bandet skulle köpa ett JJlabs trummickpaket. Vi ställde lite frågor och sådär. Jag nämnde att vi inte skulle använda överhängen som fanns i paketet, utan att vi skulle använda ett annat par TSM överhäng. Föräljaren sa: Nämen, dom här är MINST lika bra!!

😎 Vi hade inte ens nämt vad för slags TSM mickar det var vi hade. Idiot?

Och vad är inte mer störande än när man säger jättetydligt: Den får max kosta 3000. Det tar tre minuter sen håller försäljaren en föreläsning om en svindyr kompressor för 14 000 kronor. Precis detta hände häromdan. Och jag frågade inte ens efter en kompressor. Jag sa: Micpreamp. Max: 3000. Inte en krona mer. Sen börjar han babbla om en kompressor för 14 000. Tror snubben verkligen att jag genom hans snack får nån slags uppenbarelse och helt plötsligt tar ut alla mina sparpengar och köper nånting jag inte ens frågat om. SUCK.

ajja.. det var mina historier. / adama

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte så arga,, hjälp säljaren att sälja,,

Tänk dig själv hur du skulle bete dig om det kommer en nisse som är grinig och tillrättavisande och vill att du skall hjälpa honom! Kan tänka mig att de flesta reagerar med att inte visa sin bästa sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte så arga,, hjälp säljaren att sälja,,

Tänk dig själv hur du skulle bete dig om det kommer en nisse som är grinig och tillrättavisande och vill att du skall hjälpa honom! Kan tänka mig att de flesta reagerar med att inte visa sin bästa sida.

å andra sidan är det deras jobb att hjälpa en kund som behöver hjälp.

Jag har blivit bemött otrevligt utan att jag vart otrevlig på nåt sätt. Läs längst upp på tråden. Ska man inte reagera på ett sånt bemötande?

Halva tråden handlar också om hur okunniga och oärliga stor del av personalen är. Har de rätt att lura en kund på pengar ifall kunden är grinig och tillrättavisande?

"Hjälp säljaren att sälja" WHAAT?! Då har du missat poängen.

"Hjälp kunden att köpa" säger jag.

Anledningen att man överhuvudtaget är där är ju för att man vill ha hjälp med att köpa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bojkotta musikbörsen i linköping under två-tre års tid.

Jag gör det fortfarande. Har aldrig sett på maken till snorkigare kundbemötande.

Musikbörsen i Göteborg är trevliga. Så det är faktiskt synd att butiken i Linköping/Norrköping svärtar ner Musikbörsens namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att jag varit så jäkla "redig och vuxen" så drabbades jag av en prövning i dag...

Jag blev skitförbannad och irriterad, sa efter tveksam service till expediten att "det var ett jäkligt dåligt bemötande, men vi skall inte bli osams om det, jag skall ha prylen sedan är det bra. OK!"

(Det var inte i någon musikaffär, skulle köpa en cykel)

De som står i butiken är väldigt sällan utbildade för ändamålet, de har fått lära sig genom att jobba, det är inte alltid rätt väg.

Även de som jobbar i musikaffärer, de är förmodligen duktiga musiker men de är INTE säljare....

Ang Börsen i Gbg.... jag försökte in i det längsta att inte säga det,, men fy fa-an vad illa jag blivit behandlad där. "Skall du köpa något eller bara tjöta??"

Link to comment
Dela på andra sajter

ska citera mej själv i en annan tråd. jag tror det är väldigt mycket såhär nämligen, naturligtvis med utgångspunkt från att säljaren alltid måste ta första steget till en bra dialog:

som kund vill man bli bra bemött.

är man dryg och jävlig och allmänt tröttsam som kund, kan man räkna med att det blir jobbigare för personen som skall bemöta en att bemöta en på ett trevligt, glatt och hjälpsamt sätt. även om personen/säljaren i fråga måste försöka, då det är dennes jobb.

är man däremot som kund trevlig och ödmjuk gentemot personalen i en butik då man frågar om saker, och eftersträvar en bra dialog, så blir det mycket lättare för personalen att ge bra service och bra bemötande eftersom de då får positiv energi som föder en vilja att vara trevlig tillbaka. win-win-situation alltså.

Redigerat av godhead
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä musikaffärer kan vara så vidrigt att besöka ibland!

Här i Göteborg har jag bara gått till Andreassons och dom har alltid bemött mig väldigt bra!

Fast iofs är det bara 2ggr vi snackar om och då handlade en Tonelab ena gången och en Mbox 2 andra så det kan ju ha med saken att göra..

Får prova ränna in och bara fråga/och känna på saker utan att köpa så har vi det verkliga eldprovet!

Nä ner till Carlings i Kompassen i Göteborg och handla av mig (Linus) så ska ni få se på trevligt bemötande! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bojkotta musikbörsen i linköping under två-tre års tid.

Jag gör det fortfarande. Har aldrig sett på maken till snorkigare kundbemötande.

Musikbörsen i Göteborg är trevliga. Så det är faktiskt synd att butiken i Linköping/Norrköping svärtar ner Musikbörsens namn.

Håller med och ändå inte. Det finns en snubbe som är supertrevlig, de andra kan dock vara sådär...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bojkotta musikbörsen i linköping under två-tre års tid.

Jag gör det fortfarande. Har aldrig sett på maken till snorkigare kundbemötande.

Musikbörsen i Göteborg är trevliga. Så det är faktiskt synd att butiken i Linköping/Norrköping svärtar ner Musikbörsens namn.

de i norrköping är helt fruktansvärt va de är otrevliga..var där o handlade lite smått o gott för 4 tusen pix för inte så länge sen(eller var det ett tag sen?!?) och blev bemött som om jaghade pesten!

galna är dom där.

tacka vet jag törnfeldts musik i norrköping! det är good shit det.

(f.ö är han gammal västerviksbo o har drivit musikaffären fram till -96)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Angående Luthman så har jag precis upplevt det tvärtom mot jag får höra här!

Luthman är ju grossist och har därför ingen som helst skyldighet att hjälpa slutkund, men hart ändå gjort det för mig flera gånger. Personen ifråga har ringt upp mig efter att jag har kontaktat Estrad/4sound! Otroligt proffsig, trevlig och pedagogisk!

Vad jag imponeras av när det gäller Luthmans har inget att göra med hur service osv är. Det som jag tycker är läckert med Luthmans är hur de försöker göra ett seriöst vinstdrivande företag i en bransch där mycket bygger på intresse och ej vinstgivande research m.m.

Luthmans förstod, som jag fattar det, tidigt att branschen kommer att bli mer tillgänglig och har efter det byggt upp en proffsig organisation där volym har gjort att priserna i Sverige har börjat komma ikapp övriga Europa. Sverige är samtidigt ett litet land, men priserna är helt humana nu jämfört med 10 år sedan då priserna i Sverige var dubbelt mot England. Luthmans har konsekvent jobbat med att få upp volymer för att kunna få ner priserna och har i mina ögon kommit långt. Utan Luthmans hade detta gått långsammare. Det är lite som Ryanair inom flyget. Nu är risken att de blir för stora på inhemska marknaden dock, men de har ju konkurrens ifrån utländska websidor!

Nej jag har bara gott att säga om Luthmans!

Nja Luthman fortsätter bara i Erato/Soundsides fotspår det företag som fostrade/finansierade Luthman från början.

Visst är Luthman proffsiga men oj vad de har begått misstag som t.e.x. att bojkotta/leveransvägra vissa återförsäljare av rätt grumliga skäl, och att starta en kedja i sverige med namnet 4sound kanske inte är det smartaste...

Sen är frågan om om Luthman någonsin jobbat för bättre priser till slutkund, snarare så har de ju kämpat för att hålla uppe priserna genom att inte leverera till de som sålt till för bra priser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade lite på Musikbörsen i Gbg. Kom fram till att jag tror att det är bättre att ha lite omsättning på folk, än att de är kvar i 200år.... Har man mött en massa tråkiga kunder är det nog inte lätt att vara bra och serviceminded längre, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

På de affärer jag handlat på i Göteborg har jag för det mesta blivit väldigt väl bemött... Inklusive JAM faktiskt... Sämst är dock Musikbörsen i min mening... Inte för att jag blivit illa bemött där, men de har en lite snorkig attityd generellt...

Måste dock i den här diskussionen framhålla Andreasson Muisik (numera 4Sound) som ett höjdarställe... Där blir jag alltid väldigt väl bemött. Janne (som har hand om Pro Tools/Data) är grymt bra att ha och göra med! En eloge till honom (och resten på 4Sound GBG)!

Må väl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bästa musikaffär jag någonsin varit hos är musikbörsen i falkenberg. (tror iaf det var musikbörsen) Har aldrig blivit så trevligt bemött som där. (Jag var 13 år då) Det första jag säger är att jag inte ska köpa nånting. Bara att jag vill testa pedaler. En person från personalen börjar plocka ut olika pedaler från skåpen, varav en frågar lite vart jag bor osv, om jag spelar i band mm. Dom radar upp pedalerna framför mig. Kopplar in gitarren. Ger mig en genomgång på varenda pedal. Inte många affärer som rent ut sagt säger: Denna pedalen ska du inte köpa. Den är inte bra.

Denna personal var hur ärliga som helst.

När jag var färdig frågade ena killen ifall jag ville höra skillnaden mellan en dist i en modern stärkare och en dist i en gammal 50 tals stärkare. Visst ville jag det. Vi gick in i lagret, där han visar mig en gammal rör stärkare. Visar hur dåligt disten lät på den tiden osv.

Jag var som sagt 13 då, och hade i alla tidigare affärer blivit bemött med blickar och t.o.m kommentarer som: Ska du gå snart? Du spelar samma sak om och om igen!

Nästan så att man åker från stockholm till falkenberg för att köpa plektrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oyster (oregistrerad)

Nu har jag inte orkat läsa riktigt alla inlägg men jag finner det väldigt intressant. Jobbar själv som coach där vi har kundvård mkt högt på agendan. Det spelar förmodligen ingen roll om det är musik, data, bygg eller annan "nischad" verksamhet, utan de lider alla mer eller mindre av samma problem. Det överhängande problemet är som jag ser det att möta kunden på dennes nivå. Om ni sätter er in i hur jädra svårt det kan vara att möta en kund som tror att den vet allt, men som egentligen inget vet, eller att möta en kund som verkligen vet allt om t.ex. en Synth men där du ska ha koll på alla Synthar, gitarrer, slagverk, pianon, plektrum, ljudkort, hörlurar, PA-system och vad ni vill. Jag menar inte att det ursäktar ett dåligt bemötande, men det finns många gånger en avsaknad av en grundläggande frågeteknik. Det går fortare att komma fram till vad som passar just DIG om jag frågar mig fram. Varför informera om en produkt som kostar 10.000kr om du bara har råd med 5000kr. Eller det kan jag i.o.f.s. göra om jag samtidigt berättar hur DU kan finansiera det hela!! Varför föreslå en avancerad Workstation till en kund som "bara" vill lära sig att spela piano? Sen att vissa affärer sitter på lager med produkter de vill bli av med är en helt annan sak, och där kan/ska man som kund vara påläst, av den enkla anledningen att man därmed kan påverka priset rätt rejält. Sen att de säljer usla Keyboards till överpris är bara rent ockeri. Den som beskrev det tycker jag skulle hänga ut den affären, eftersom konsumentens makt är mkt större än vad man kan tro, och den här tråden är i vissa delar ett bra bevis på det. Är nån sugen att handla på JAM nu?

När det gäller just JAM så ska jag ändå berätta att den enda kontakt jag haft med dem (via telefon) var väldigt positiv. Ringde ang. Korg Triton TR och fick dels priset sänkt med 1000kr på en ny, men också rekommendationen att jag lika gärna kunde leta efter en begagnad Triton Classic - och ett antal anledningar till det. Nu styrde jag en hel del i det samtalet med mina frågor, men bemötandet var i toppklass från deras sida.

Så ett tips till alla som håller på med försäljning av nischade teknikprodukter. Gå en bra kurs i kundvård. Tänk på att ni förlorar en jävla massa pengar på att verka dryga. Sen kanske ni inte är det egentligen men Business is Business och den kompetenshöjningen skulle medföra att tyska näthandlare inte var lika framgångsrika, eftersom era kunder skulle välja att återkomma till just ER p.g.a. av ert fantastiska bemötande :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att 4 Sound Stockholm (tidigare Estrad) har blivit fantastiskt mycket bättre sedan ombyggnaden. Jag har blivit mycket vänligt och personligt bemött de senaste gångerna jag varit där, personalen är kunnig och hjälpsam och försöker inte "pracka på" en någonting. Senast jag var där ville jag inte gå, men de körde ut mig vid stängningsdags 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bästa musikäffären i Umeå är Frii´s Musik!! Så jävla skön stämning det är där! Ägaren är en gammal gubbe som ser redo ut för graven och går omkring och mumlar och kan ingeting om grejerna som finns där! Ska man ha nåt så måste man gå genom de yngre "säljarna" som oftast är eldsjälar som hjälpte en till tusen! Jag hejar fortfarande på en del av dom åp stan, man blev som lite kompis med dom och jag fick alltid maximal rabatt eftersom jag var där flera gånger i veckan. Varje gång dom hade fått in en ny "exklusiv" gitarr som någon kund hade beställt så sa dom till mig "Vill du prova den innan kunden kommer och hämtar den?" Och avbetalningsplanerna ska vi inte ens snacka om! Dom skrev upp i en pärm med bläckpenna hur mycket skulden var och varje gång man kom in med pengar skrev dom av den för hand i pärmen! Ingen jävla Handelsbanken-finansiering där inte! Jag tror att det fortfarande är en den enda butik i Umeå (ja kanske hela Sverige?) som det bara går att betala med kontanter, inga plastkort! "Funkade det på 50-talet som funkar det nu" verkar filosofin vara! Där har jag iaf köpt många fina grejer!

Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

Frii´s är kung affären i Umeå. Jag håller med. Sen att de inte ens har en kassa med kvitto utan tar alla pengar lägger i en burk och man får hansskrivna kvitton. Det kallar jag retro och mäktigt.

Ett ord om Musikanten i Umeå är att de också är väldigt bra att ha och göra med. Bra priser, lätta att pruta med och lätt att få med saker ex extra set strängar, plektrum, begagnade pedaler, case m.m. om man t ex skulle få för sig att köpa en gura.

Estrad i Umeå har jag bara varit in på 2 gånger men det är grymt bra personal där i a f. Eftersom många är från gamla musikantens personal.

Tänkte bara säga det....eller är alla musikaffärer i norrland bra eller är vi norrlänningar lätta att lura eller inte fattar när vi blir illa behandlade ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

De få gånger jag handlar i en musikaffär så handlar det mest om strängar, plektrum o annat förbrukningsmaterial.

Då funkar det kanon men iofs så känner jag alla som arbetar i affären (de är alla skickliga musiker o har lirat på en del inspelningar jag gjort).

O till råga på allt så är det en MB affär 😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Musikbörsen i Gävle har både trevliga och otrevliga medarbetare. Ibland är de riktigt duktiga att pruta på grejjer helt på egen hand och vara trevliga och hjälpsamma, men t. ex har jag väntat på reservdelar(två nya membran) till ett par trasiga PA-lådor i 4(!!!) månader nu! Den första veckan blev jag lovad att de skulle beställa nya membran åt mig på nolltid, fick ett membran efter en vecka och sen helt tyst. Trots upprepade påminnelser och förfrågningar har inget hänt och när jag gick in förra veckan hade personen som hade hand om det slutat varvid en annan tog över och lovade att ringa. Inga nyheter ännu, men jag har förtroende för den killen iallafall.

Den tidigare killen som har slutat ringde medans jag väntade efter en arbetskamrat för att fråga efter membranen och samtalets första 5 minuter handlade inte om mitt problem men om deras fritid. En annan av killarna där kollar konstigt på en och kastar fram det man skall ha.

- Hej, ett par D'Addario 0.10 gitarrsträngar skulle jag vilja ha...

- Här har du. *kastar dem på disken och ser arg ut*

Link to comment
Dela på andra sajter

En gang nar jag ringde musikborsen i malmo for att fraga om dom hade ett paket Martin 80/20 Bronsstrangar sa svarade en kille och konversationen gick ungefar sahar:

-Hej Jag undrar om ni har Martin 80/20 Bronsstrangar inne?

-Vet inte. (Tystnad)

-Okej, skulle du kunna kolla?

-Hmm.. Ja. (Stunds tystnad) Nej.

-Okej, har ni nagra liknande strangar?

-Vet inte, vi har ett par andra Martin strangar.

-Okej, ar det liknande ljud i dom?

-Hur menar du?

-Hur later dom?

-Bra. (Tystnad)

-Vad bra, men alltsa hur ar ljudet? Ar det vasst eller ar det mjukt?

-Vet inte, dom later bra.

Sedan fragade jag om han spelade gitarr, da svarade han nej, aterigen utan att fortsatta i ett "men micke har borta spelar, vanta ska du fa prata med honom", utan jag fick fraga, kan jag fa prata med nagon som gor det? Det fick jag, och dom hade strangarna inne.

Jag blev inte sa arg, tyckte mest det var jekligt komiskt.

En annan grej var pa Jam i Malmo nar jag skulle kopa en billig gitarr att ha utover min dyra. Sa berattade jag vilken gitarr jag hade, och nar han sedan gav forslag pa vilka jag skulle kopa sa han: Kop den har for 4000, den ar battre an Martin 00015, den gitarren ar skitdalig.

Alltsa, for det forsta ar den inte dalig den ar jekligt bra. For det andra, jag tanker nog inte: aah den billiga gitarren ar battre an min dyra, fan vad bra! Jag tanker snarare bara att han ar jekligt oforskamd.

Det var mina tva historier, tyvarr blir det nog fler. 😆

Redigerat av emil_brynge
Link to comment
Dela på andra sajter

På Musikbörsen i Uppsala är det väldigt olika från gång till gång. Ibland är de jättetrevliga, ibland är de totalt ointresserade av sina kunder. Ibland känns det som att deras problem är att de är alldeles för mycket butikspersonal på för få kunder. Flera gånger har jag upplevt att de står 3-4 stycken bakom disken och snackar, skämtar och skrattar. Så pass att man känner sig väldigt obekväm med att gå fram. Känns som de tycker man stör när man kommer och vill köpa något.

Har därför sedan något år tillbaka bestämt mig för att bara handla på Musikverstan som ligger några stenkast därifrån, och så har det också blivit och kommer att förbli. Mycket mindre, intimare affär, supertrevlig personal som alltid känner igen en och hälsar och kan svara på ens frågor (har till och med hänt att de hälsar när jag är ute och går på stan och de inte varit i tjänst 😛).

Creds till Musikverstan i Uppsala alltså!

Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hallin (oregistrerad)

Här är mina Malmö-relaterade two cents...

Jag är helt med på föregående inläggares uttalanden om Musikbörsen. Det är oftast kass attityd där. Särskilt om det är tydligt är man är fattig och måste leta budgetprylar.

JAM är klart olika. Jag har alltid fått shysst bemötande där, men det är inte alla jag pratat med som håller med.

Men bäst kundkontakt finns det utan tvekan på Malmö musikaffär. Så jäkla trevliga trevliga och hjälpsamma. Och att det har varit ungefär samma folk som jobbat där de senaste 15 åren eller så gör ju inte saken sämre..

Redigerat av Peter Hallin
Link to comment
Dela på andra sajter

Har också sådär erfarenhat av JAM - i Malmö för min del.

Blev rekommenderad (och köpte) pinaler som inte alls var vad jag egentligen behövde. Rätt irriterande dock eftersom de uppenbarligen inte lyssnat på vad jag efterfrågat...

Ville ha effektbox (typ pod) så jag bl.a. kan spela in med effekter på datorn, blev rekommenderad USB gitarren JamMate.

Inga problem, när jag konstaterade att den inte alls löste mina problem kunde jag byta till en V-Amp. Gissa dock om jag blev paff när jag kom hem och öppnade lådan och den var tom! Ringde dem "Oj, nej men här står den ju"....ordande sig till slut, men förtroendet fick sig en törn.

Det tristaste är dock rock-n-roll attityden. Tycker inte om affärer där jag känner mig som en idiot bara för att jag är amatör och mest lirar för mitt eget husbehov.

Går i princip förbi affären varje dag när jag ska gå till tåget - men jag går in bara om jag vet precis vad jag ska ha, typ nya strängar eller nåt.

Har funderat länge på att köpa en fet metal gitarr typ Ibanez eller nåt, men drar mig verkligen för att gå in på JAM och prova mig fram.

Bodde i Sthlm innan och var inne på förstärkardoktorn - helt annan attityd - och det var väldigt nära att jag köpte en gura där (men tänkte vänta lite å så dök det upp annat mer prioriterat).

Redigerat av PerFnurt
Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)

har vare me om en sån där grej ja me..

ja , farsan och min brorsa va inne på nån musikaffär i stockholm. kommer dock inte ihåg va den hette.

där såg farsan (som har en förkärlek till strator) en gammal sliten strata som hängde på väggen så han tog ner den och plugga in i en stärkare ch börja spela lite bluesräkor. helt plötsligt flyger de fram 3st butiksbiträden och börjar skrika på farsan att han ska lägga ifrån sig gitarren och frågade om han va helt dum i huvve 😏 . farsan som va helt ovetande om att gitarren han nyss spela på va en av jeff becks gamla strator som gick av för 129.000 la ju såklart ifrån sig gitarren.

då visade de sig att personalen hade glömt att sätta upp de nyskrivna lapparna som dom skulle sätta på den där det stod "Jeff beck strata RÖR INTE"

då fick farsan ta smällen för att dom hade glömt de.

säkert nån som vet vilken affär ja snackar om.

men iförsig om ja hade vare anställd på en affär som hade en sån gura inne så skulle ja ockå förmodligen aggerat på samma sätt.

edit: kom på ett till tillfälle de ha hänt mig att ja ha träffat mindre intresserad personal.

skulle köpa en ny gitarr på musikbörsen i sundsvall för ja tyckte att min andra gitarr sög.

ja kliver in i affären och står och kollar runt på lite olika guror, står där i 30min(helt folktomt i affären och 4 st butiksbiträden, tycker fortfarande att de va konstigt att ingen fråga om ja ville ha hjälp) innan ja fråga en kille där om ja kunde få test spela en ibanez rg570. först verkade han helt ointresserad av va ja ville så ja fråga igen och då sa han att ja kunde gå iväg och sätta mig och plugga in guran (ja va rätt så ny på giarrer då så ja visste inte riktigt va ja skulle ta mig till) 🙂 men iallafall så va guran riktigt ostämmd så ja fråga han om han kunde stämma den .

då sa han - "fan de e ju låsbartstall Fan! Fan!! kan du inte testa nån annan gitarr iställe"

jag - "nä fan ja skulle vilja testa den här rgn"

han - "men Fan! okey då hit me ren så ska ja stämma gitarren åt de"

slutade me att ja köpte mig en les paul för att de tog 3timmar för han att stämma gitarren.

Redigerat av kjellsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...