Jump to content
Annons

Hur många har gått i musikskola


Zyan

Recommended Posts

Annons

Tog pianolektioner i tvåan (lågstadiet), men det blev bara några stycken och sen insåg jag att det var tråkigt och slutade. Sen har jag gått musiklinjen på gymnasiet men jag vet inte om det räknas? Är till största delen självlärd, skolan hjälpte mig bara att få till det tekniska, vilket är ganska viktigt när man är trummis och inte vill bli skadad. Ryser lite när jag ser en trummis som håller trumpinnarna helt fel och slår jättehårt. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Euphonium på musikskolan.

Allmän linje med musikinriktning på en folkhögskola.

Medlem i en kör.

Typ 🥰.

Vill minnas att jag startade en liknande gallup för ett par år sen..

Edit:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...musikutbildning

Kanske finns något där i som du också finner intressant? 😉

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Svar ja men jag räknar mig ändå som självlärd. Tja, tänk dig själv. Jag var 9-10 år och ville börja spela bas, min förebild var Gene Simmons från Kiss. Musikläraren: "...och nu börjar vi med att lära oss En sjöman älskar havets våg". Kan du stava till k-r-o-c-k? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pianolektioner privat i några år under mellanstadiet. Gav mycket - ångrar gruvligt att jag slutade...

Saxofonlektioner (privat). En eller två terminer. Blås var inte min grej. Började akustisk gitarr på egen hand (Internet var min lärare), sommarjobbade, köpte elgitarr och tog lektioner på Vuxenskolan. Läraren kunde shredda så att fingrarna blödde (vilket han gärna gjorde under lektionerna) men var en katastrof rent pedagogiskt, och planerade aldrig en enda lektion. Så jag hoppade av det och började spela klassisk gitarr på kommunala musikskolan, vilket gav bra mycket mer. Slutade tyvärr för ett år sedan då skolan började ta upp för mycket tid.

Hyrde för några månader sen en kontrabas av en kompis till min fader och började spela lite på egen hand. Fastnade inte riktigt för det heller, även om det är ett jäkligt coolt instrument! Spelar också lite trummor på lediga stunder, men inga lektioner där heller.

Jag är nog gitarrmänniska innerst inne. Önskar att jag kunde bestämt mig för det för några år sedan. Då kanske jag hade varit duglig gitarrist idag... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Jag går på komunalla musikskolan som det kallas nu kulturskolan (gammla namnet var bettre 😉 ) jag tycker det är ok men ändå vill jag ha privat lektioner , jag har också en fråga för skåningar , finnse det nån musikgymnasium i närheten av Malmö ?

Link to comment
Dela på andra sajter

man fick testas i 1:a eller 2:a klass för musik skolan,men jag kom inte in

av de som kom in i min klass är jag den enda som fortfarande håller på med musik 😉

är på många sätt glad över att vara självlärd!!

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...