Jump to content
Annons

Ishkur's Guide to Electronic Music


Lemanic (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Och om man läser hans disclaimer så står det ganska klart och tydligt att den är skriven med glimten i ögat och man skall ej se den som en lärobok då han hittar på det mesta som står där.

[…]Its purpose is to entertain before it informs. I suppose it could be used as a credited resource or educational primer, but that’s not recommended since I made most of it up.

Men sidan är ändå intressant om man vill vidga sina vyer lite. Bara man är medveten om att det inte är universiella sanningar där, precis lika lite som man kan använda Wikipedia som referenser till universitetsuppsatser.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Lemanic (oregistrerad)
Och om man läser hans disclaimer så står det ganska klart och tydligt att den är skriven med glimten i ögat och man skall ej se den som en lärobok då han hittar på det mesta som står där.
[…]Its purpose is to entertain before it informs. I suppose it could be used as a credited resource or educational primer, but that’s not recommended since I made most of it up.

Men sidan är ändå intressant om man vill vidga sina vyer lite. Bara man är medveten om att det inte är universiella sanningar där, precis lika lite som man kan använda Wikipedia som referenser till universitetsuppsatser.

Du är en tråkmåns vill jag lova.

Logiken med denna Guide är att man ska veta vart saker kommer ifrån och i det skedet tar det kreativa igång och man tar in och man lägger ut.

Den här guiden är ganska bra och den är väldigt logisk.

Det enda är att den inte är uppdaterad än, som att Microhouse och French House ihop blir Nu French House, att Epic House och French House ihop blir Sexist House, att Darkcore och Atmopheric Jungle ihop blir Thunder Jungle, att Tribal och Liquid Funk ihop blir Etnic Jungle, att Neurofunk och Trancestep ihop blir Psystep och att Synthron och Industrial Rock ihop blir Electro Emo.

Så, hej då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är moderator, det är meningen att jag ska vara skittråkig. Jag påtalade bara disclaimern, vad var det så var så tråkigt med det? Och på slutet talar jag bara om att det inte är univeriella sanningar på sidan. Så in och surfa på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda är att den inte är uppdaterad än, som att Microhouse och French House ihop blir Nu French House, att Epic House och French House ihop blir Sexist House, att Darkcore och Atmopheric Jungle ihop blir Thunder Jungle, att Tribal och Liquid Funk ihop blir Etnic Jungle, att Neurofunk och Trancestep ihop blir Psystep och att Synthron och Industrial Rock ihop blir Electro Emo.

Kalenderbitare brukar också ses som tråkmånsar. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lemanic (oregistrerad)
Det enda är att den inte är uppdaterad än, som att Microhouse och French House ihop blir Nu French House, att Epic House och French House ihop blir Sexist House, att Darkcore och Atmopheric Jungle ihop blir Thunder Jungle, att Tribal och Liquid Funk ihop blir Etnic Jungle, att Neurofunk och Trancestep ihop blir Psystep och att Synthron och Industrial Rock ihop blir Electro Emo.

Kalenderbitare brukar också ses som tråkmånsar. :rolleyes:

Vad menar Du med det?

Redigerat av Le Manuel Da Riot
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Lemanic (oregistrerad)
Kanske att stilarna har blivit lite för många och inavlade inom elektronisk musik, för att det ska vara meningsfullt att rabbla. Det är iof en stor del av hella grejen och kul är det ju iallafall.

Vet, men att kunna detta kan ju leda till att den elektroniska musiken kan ta sig in till Musiklektionerna på skolorna och in till estetiska linjen på gymnasiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • 9 månader senare...
Vem bryr sig om genrer. Jag har bara använt den där sidan för att skaffa lite nya musiktips. Finns mycket bra där.

Jag gör, blir smått irriterad på dom som säger... ni vet han som inte får nämnas vid namn som alla snackar om på forumet? Ja att han gör techno 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hmm guiden är något ouppdaterad. Det har hänt sjukt mycket inom exempelvis hardcoregenren som borde vara där. Nåja, killen är ju bara människa och om man hade velat ha en mer fulländad får man ta och göra en guide själv... Vore ju faktiskt något :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa tipset på läänge! Väldigt intressant lyssning och läsning. Dock vet jag inte var "electro house" som vi flesta kallar det, finns. Typ Klaas, Mondo, 2-4 Grooves...

Skulle också vilja lägga dit en till genre vid hard dance...Hands Up. Den är en genre som många lyssnar på. Ex. Rob Mayth, Manian, Basshunter...

Redigerat av Munkie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...