Jump to content
Annons

Enbart mjukvarusynth?


rocknroll

Recommended Posts

Hejsan..jo jag undrar om det finns i cubase(xs eller någon form) en mjukvarusynth så att jag "slipper" köpa en hårdvaru...är det så att man måste ha nått slags klaviatur för att kunna använda sig utav cubase till fullo?

Är mega novis när det gäller inspelning på datorn ,men nu försöker jag ta mina 1:a staplande steg för att kunna spela in det jag alstart/ar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns nog möjligheter att klara sig utan men det är nog ändå en fördel att ha ett bra klaviatur. Tro mig det blir mycket lättare med ett. Efter två år med att klicka fram noter så blev det en befrielse. En Midiman Radium 61 skulle nog passa dig bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det underlättar om du har en enkel klaviatur, men det finns annars lösningar där du klickar på ett tangentbord i mjukvarusynten. Det blir ganska jobbigt, eftersom du får ta en ton i taget då... I vissa mjukvarusyntar finns ett sådant virtuellt keyboard inbyggt, men annars har jag för mig att det finns som plugin också.

Exempel på smör-och-bröd-VSTi som ger dig en mängd ljud av alla möjliga slag, är SampleTank och Hypersonic. Behöver man andra, mer specialicerade ljud, så finns det en uppsjö av VSTi att välja bland - men om man inte har något alls från början, tror jag att någon av dessa kan vara en bra grund att stå på...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hoppas att jag inte är allt för sent ute med detta inlägg. Det finns mängder med instrument att använda som är gratis, och som faktiskt låter bra.

Testa att kolla runt på KVR för att hitta lite gratis prylar. Kan rekommendera:

Synth1

SuperwaveP8

Kasta även ett öga på Drumatic (använd sökfunktionen i högra övre hörnet.)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...